Nieuwe Echo Motor 2 project, Mines de Douai

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
echo-moteur²
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 06/11/07, 13:21
Plaats: Douai, noorden




par echo-moteur² » 06/11/07, 20:24

Christophe schreef:Anders algemene opmerking: om mogelijke verwarring met het Echo Engine 1-project te voorkomen, raad ik je aan om het echo engine "2" of "²" te noemen of ik weet niet wat... maar probeer de naam iets te veranderen... anders kan het voor de neofiet erg moeilijk zijn om te volgen...


Kunt u ons vertellen hoe we deze manipulatie kunnen uitvoeren, en vooral of we dit kunnen doen zonder opnieuw een account aan te maken?

Voor pitmix:

Ons werk omvat een productiegedeelte, dat wil zeggen dat we zelf een systeem zullen moeten vervaardigen, op een dieselmotor. Maar we merkten dat meerdere mensen die het systeem succesvol hadden geïnstalleerd problemen hadden geconstateerd met de montage van onze voorgangers. Concreet kunnen we ons niet tevreden stellen met het testen van een reeds bestaande samenstelling, maar dat zou voor ons wel een goede basis zijn.

dank u

Het Echo-Moteur²-team
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/11/07, 20:28

echomotor schreef:Kunt u ons vertellen hoe we deze manipulatie kunnen uitvoeren, en vooral of we dit kunnen doen zonder opnieuw een account aan te maken?


Ik kan je "pseudo" veranderen, maar dat was niet wat ik dacht, maar vooral in de titel van je project en het onderwerp... dus ik veranderde gewoon de titel.

Voor je bijnaam is het niet erg belangrijk... maar als je erop staat heb ik geluk...

ps: vertrouwdheid met strengheid op de forums... :)

echomotor schreef:Concreet kunnen we ons niet tevreden stellen met het testen van een reeds bestaande samenstelling, maar dat zou voor ons wel een goede basis zijn.


Je bent 6, je kunt heel goed beide doen!

Actieplan: op (= de leden van de forum) helpt je bij het vinden van 1 of 2 voertuigen en je voert // metingen/aanpassingen uit aan een "eigen" voertuig.

Omdat het maximaal 3 testvoertuigen kan zijn...

Kan uw laboratorium motoren van het industriële tractortype testen of niet?
0 x
Avatar de l'utilisateur
echo-moteur²
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 06/11/07, 13:21
Plaats: Douai, noorden




par echo-moteur² » 06/11/07, 20:45

Christophe schreef:Mmm welke testbank heb je want als ik afga op de foto's in het S&V artikel en als je met hetzelfde laboratorium blijft werken, het was een "motor" bank en geen "voertuig" bank...

Het zal daarom gemakkelijker zijn om met een "nieuwe" motor te beginnen dan om de motor van een reeds aangepast voertuig te demonteren en weer in elkaar te zetten?

Als u toegang heeft tot een "voertuig"-bank, waar bevindt zich dan precies het testlaboratorium en hoe lang moet u het voertuig/de voertuigen stilzetten?


Helaas hebben we momenteel mogelijk alleen toegang tot een motortestbank. Dit vereist dus het "verwijderen" van de motor van het betreffende voertuig en vereist dus veel stilstand.

We staan ​​in contact met het CRITT M2A (Research Centre for Technical Innovation in Engines and Automotive Acoustics - http://www.crittm2a.com/) van Bruay-La-Buissière (62). Hier gaan we, net als onze voorgangers, de tests uitvoeren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/11/07, 20:51

echomotor schreef:Helaas hebben we momenteel mogelijk alleen toegang tot een motortestbank. Dit vereist dus het "verwijderen" van de motor van het betreffende voertuig en vereist dus veel stilstand.


Een motorbank is beter, daar kun je meer "dingen" mee doen... aan de andere kant betwijfel ik of kk1 zijn voertuig zal lenen voor een volledige verwijdering van de motor... :(

We moeten dus een of twee motoren vinden (tdi en hdi indien mogelijk) en de wijzigingen zo snel mogelijk doorvoeren...

echomotor schreef:We staan ​​in contact met het CRITT M2A (Research Centre for Technical Innovation in Engines and Automotive Acoustics - http://www.crittm2a.com/) van Bruay-La-Buissière (62). Hier gaan we, net als onze voorgangers, de tests uitvoeren.


Bericht aan amateurs! Het is in het noorden...
Maken ze industriële motoren? Volgens hun naam nee maar goed...
0 x
Avatar de l'utilisateur
echo-moteur²
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 06/11/07, 13:21
Plaats: Douai, noorden




par echo-moteur² » 06/11/07, 21:12

Ok voor het veranderen van de bijnaam in "Echo-Moteur²".

Correctie: we zijn 7 leden in ons team. Aan de andere kant kunnen we het ons op school niet veroorloven om op 7-jarige leeftijd aan de montage te werken. Ieder heeft immers een afgebakende rol binnen het projectteam, waarvan de samenstelling als volgt is:
- Een teamleider
- Een penningmeester / Webmaster
- Twee communicatiemedewerkers
- Drie technische mensen

Het voorgestelde idee is echter goed, maar niet realiseerbaar.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/11/07, 21:17

Gewijzigde bijnaam die u opnieuw moet inloggen.

Over welk idee heb je het precies?

Anders ok voor 7 inclusief 3 + 1/2 (de chef :D ) aan de techniek!

Het zijn al veel armen en de 2 op de com. het is goed, maar voordat je communiceert, moet je resultaten hebben ... dus geen manier om het op de 1/2-tijdtechniek te zetten? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
echo-moteur²
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 06/11/07, 13:21
Plaats: Douai, noorden




par echo-moteur² » 06/11/07, 22:08

Bedankt voor het veranderen van de bijnaam, het werkt duidelijk goed.
Wat het idee betreft, ging het om het testen van 2, zelfs 3-auto's.
Ons doel is om de bewerkingen die we hebben gedaan te testen, en uiteindelijk de montages die sommigen ons zouden lenen.

Maar we moeten ook niet "aangestoken" worden, want het technische gedeelte en de realisatie van de montage vormen in de werkelijkheid slechts één onderdeel van ons project. Het schrijven van bestanden vormt, net als het zoeken naar sponsors, elementen die de "rode draden" van dit project zullen zijn, en die ons niet toelaten om de 7 mensen in de techniek samen te brengen. Het is bovendien om deze reden dat we de rollen van elke persoon zo snel mogelijk wilden definiëren.
.
Wat de gekozen motor betreft, denken we eerder aan eenvoudige dieselmotoren, dat wil zeggen aan iets oudere motoren, en aan niet al te geavanceerde motoren, en vooral aan te veel elektronica, zoals de HDI en TDI die genoemd.

Het Echo-Moteur²-team
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/11/07, 22:10

Dag

Het zal ons een genoegen zijn om u te adviseren, om niet alle fouten te maken die we hebben gemaakt, om vanaf het begin resultaten te behalen die u vervolgens zult verbeteren.
je moet streven naar een besparing van 30%, afhankelijk van het ontwerp kan dit alleen effectief zijn bij een bepaalde belasting de doping werkt met een minimale temperatuur
in principe draaien alle reactoren bij het maximale koppelregime en onder belasting.

Voer metingen uit voordat u iets installeert.
verbruik, vermogen, uitlaattemperatuur

Kies eerst een atmosferische diesel waarbij de uitlaatpijp toegankelijk is, om de reactor daar zo dicht mogelijk bij de uitlaat van de cilinderkoppijp te huisvesten, zodat de korte reactoruitlaat dicht bij de inlaat zit.
daarom zijn de oude dieselmotoren met mechanische indirecte injectie met inlaat en uitlaat aan dezelfde kant het meest geschikt voor montagegemak.
Indien mogelijk bosch pomp om testen ook met plantaardige olie te doen
en reactor (opbrengst een beetje verzwakt door de olie, in mijn geval moeilijk om de besparing van 25% te overschrijden en ik weet niet waarom?)

Zorg ervoor dat de staaf gemakkelijk kan worden gedemonteerd om het oxidatie- en cavitatiegedrag te bestuderen. en vervang het door andere materialen staal, gietijzer, roestvrij staal..
de uitlaatbeperking die door de motor wordt veroorzaakt, bestraft het maximale vermogen, maar het is een noodzakelijk kwaad om bij lage snelheid de maximale warmte op de neus van de motor te hebben.
Kies voor de bubbler Michel's GV, wat praktischer is, maar als je verschillende samenstellingen kunt maken met dezelfde reactor, zal dit het verschil bevestigen, GV bubbler of waterspray, of vernevelaar die ik heb getest

Voordat u met het werk begint, moet u goed de manier van installeren en de goede fysieke plaats op de motor bestuderen, de installatie van de reactor moet definitief zijn, de accessoires eromheen moeten gemakkelijk kunnen worden vervangen of aangepast voor verbetering.
Zorg voor 3 temperatuursondes om te meten
één op de natte-luchtinlaat van de reactor, één op de uitlaat van de reactor, één op de uitlaat van het uiteinde van de reactor en optioneel een op de uitlaat van de reactorinlaat (het verschil in uitlaatgastemperatuur voor en na de reactor is een indicatie van de prestatie

Als de motor een laag vermogen heeft, een staaf van 200 mm
laten we zeggen dat we voor de details nog een keer zullen praten..

Andre
Dernière édition par Andre de 06 / 11 / 07, 23: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/11/07, 22:21

echo-moteur² schreef:Wat de gekozen motor betreft, denken we eerder aan eenvoudige dieselmotoren, dat wil zeggen aan iets oudere motoren, en aan niet al te geavanceerde motoren, en vooral aan te veel elektronica, zoals de HDI en TDI die genoemd.


Nou, voor mij was het:

TDI = oude generatie
HDI = cDi = sDi = nieuwe generatie

Het gemeentehuis van Vitry heeft resultaten op een Master cdi, we zouden dus ook dit type motor moeten passen anders hoor ik uw (onze) critici al zeggen:

"het is shit jouw ding het werkt alleen op oude motoren"

De elektronica zou daarentegen niet veel moeten interfereren met het verkrijgen van resultaten het type regelaar is fundamenteel !

Andre schreef:(opbrengst een beetje verzwakt met de olie in mijn geval moeilijk om de besparing van 25% te overschrijden en ik weet niet waarom?)


Wat als het was omdat er minder koolstof in de olie zat dan in de brandstof? Of liever dat er meer O2 is?

Andre schreef:Kies voor de bubbler Michel's GV, wat praktischer is, maar als je verschillende samenstellingen kunt maken met dezelfde reactor, zal dit het verschil bevestigen, GV bubbler of waterspray, of vernevelaar die ik heb getest


Hier enkele tips voor de GV:

https://www.econologie.com/wiki-moteur-p ... n%C3%A9%29

https://www.econologie.com/wiki-moteur-p ... _%28GVI%29
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 06/11/07, 22:36

Hi guys,

Ik ben de auteur van de geloofwaardige verklaring, het resultaat van maandenlange werkloosheid die op internet rondspookt. Het kan in een paar woorden worden samengevat:

-Verschillende patenten waarnaar in mijn document wordt verwezen, vermelden de invloed van OH-radicalen op de verbetering van de verbranding.

-Verschillende laboratoria werken aan het verbeteren van de verbranding door OH-radicalen, en meer in het algemeen door elektrisch geëxciteerde soorten.

-Het pantone-systeem bestaat juist uit het produceren van waterdamp en het ontspannen ervan in contact met een metaal, waardoor het experimenteel een elektrische lading krijgt.

Deze uitleg is momenteel het meest aantrekkelijk omdat veel opmerkingen van gebruikers deze ondersteunen.

Wat betreft de erkenning van deze hypothese door andere wetenschappers, ik kreeg een serieuze klap, maar alles wat ons niet doodt, maakt ons sterker, dus scherp ik mijn argumenten en bronnen aan.

En natuurlijk ben ik helemaal met je eens! (als je de mogelijkheid hebt om de invloed van de pH van het water in de bubbler op een bankje te testen, kan dat ook helpen om te groeien...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten