Passieve constructies

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Prestigieuze villa
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 06/09/07, 17:48
Plaats: Hautes Alpes

Passieve constructies




par Prestigieuze villa » 14/09/07, 16:42

Hallo,

Ik ben een bouwer van houten chalets in larikshout in de Hautes-Alpes, maar mijn sector bestrijkt heel Frankrijk.

U moet weten dat deze huizen zeer ecologisch zijn omdat ze een hoeveelheid CO2 opslaan die gelijk is aan wat 4 traditionele huizen vrijgeven.

Het is een type constructie dat nog niet erg wijdverbreid is omdat de gemeenten ze vrij zelden accepteren en het is nog steeds weinig bekend bij de mensen. Ik denk dat er een enorm gebrek is aan informatie over deze structuren, veel mensen hebben me gevraagd of ze voldoende isolerend zijn. U moet weten dat ze meer isolerend zijn dan die van baksteen, er is geen extra isolatie nodig, alleen schapenwol in de inkepingen is voldoende (dit is ook de reden waarom Canadezen dit type constructie hebben overgenomen).

Ik wilde er nog aan toevoegen dat ik het verbazingwekkend vind om de prijzen te zien die door mijn collega's worden aangerekend, onder het voorwendsel dat het ecologische constructies zijn. Zeker, veel mensen zijn bereid om de prijs toe te voegen, maar dit betekent niet dat we er gebruik van moeten maken. Om mensen te stimuleren om biologisch te bouwen, bied ik goedkopere prijzen aan dan voor traditioneel bouwen, de prijs per m2 is € 1.

Er zijn ook strohuizen, ecologisch gebouwd op basis van natuurlijke materialen.

Ik blijf hopen dat er vooruitgang wordt geboekt op het gebied van communicatie, tarieven en autorisaties.
Ik nodig u uit om onze site te bezoeken: www.e-monsite.com/villaprestige
0 x
yensial
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/09/07, 23:04
Plaats: Houilles (78)




par yensial » 24/10/07, 21:49

Hallo,

Er is een vooropgezet idee dat het nog steeds moeilijk heeft: “houten huis = chalet”

In theorie kan een gemeente een vergunning niet weigeren op grond van de gebruikte materialen, aangezien de stedenbouwkundige wetgeving alleen betrekking heeft op de uitstraling, afmetingen, oppervlakken etc. Er zijn houten huizen in mijn stad die niet van enig ander huis te onderscheiden zijn als je de bouwplaats niet hebt gezien... en die daarom in niets op een chalet lijken. Omgekeerd ben ik er zeker van dat we in de bergen “chalets” vinden die zijn gebouwd van betonblokken...

Uiteraard kan een gemeente een chalet weigeren als het niet overeenstemt met de lokale architectuur, maar in dit geval wordt er rekening gehouden met de bouwstijl en niet met de materialen.

De moeilijkheid is misschien dat het gebruik van boomstammen de constructie automatisch een "chalet"-uiterlijk geeft, tenzij ik mij vergis zijn de boomstammen cilindrisch en is het uiterlijk van de gevels daar direct uit voort te vloeien, toch? Of kunt u met uw techniek een gevelweergave verkrijgen die is aangepast aan de stijl van elke regio?

Anders ben ik het ermee eens dat er onder het ecologische voorwendsel sprake moet zijn van misbruik op het prijsniveau...

:D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten