Wetgeving op caravans?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
drussyla
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 26/09/07, 15:27
Plaats: rendier

Wetgeving op caravans?




par drussyla » 26/09/07, 15:41

Hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw voor forum, dus ik hoop dat ik niet op de verkeerde plek zit om mijn vraag te posten? Laat ik me even kort voorstellen, ik kom uit Rennes, en we hebben net een akker geërfd, een half uurtje van ons huis. We proberen al jaren bio, markt, verwarming etc. te krijgen.

Dit veld is een kans voor ons om te tuinieren, een moestuin, een boomgaard, een composter, droge toiletten, enz. aan te leggen, in feite zouden we er een soort "tweede huis" van willen maken voor zonnige dagen, of we zouden onze groenten kunnen verbouwen, enz., maar daarvoor zouden we onderdak nodig hebben, en dat is waar ik me afvraag over de wetgeving.

Aangezien dit veld van ons is, zouden we er idealiter een oude caravan of zelfs een tuinhuisje voor gereedschap willen neerzetten en daar kunnen wonen, of in ieder geval onderdak kunnen bieden in de winter als het regent, maar 'het is noodzakelijk om snoei de bomen of plant de zaailingen...

Maar hoe zit het met de wet? Ons project is heel lovenswaardig, maar ik ben bang dat het gemeentehuis het met een slecht oog zal zien? Omdat een veld, zelfs als we het bezitten, normaal gesproken is gemaakt om maïs te verbouwen, niet om een ​​moestuin en boomgaard te maken en daar te kamperen, kunnen we problemen krijgen als we onze caravan daar neerzetten? :schok: Ik weet niet zeker waar ik moet zoeken, dus als iemand aanwijzingen heeft, alvast bedankt.

Vooravond.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 26/09/07, 18:08

Ik denk dat je een deel van het antwoord op je vraag zult vinden. ICI
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
drussyla
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 26/09/07, 15:27
Plaats: rendier




par drussyla » 26/09/07, 18:41

Bedankt voor je antwoord,,, de link is rijk aan info, om daarom te zien,,,

Bizar...
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 27/09/07, 09:08

Als u een stacaravan op eigen grond wilt plaatsen, moet u toestemming vragen aan het plaatselijke gemeentehuis. Afhankelijk van het geval geven sommige gemeentehuizen een parkeervergunning af voor een periode van maximaal 3 maanden, vereisen ze een aanvraag voor een bouwvergunning, onderwerpen ze de installatie aan lokale belastingen of weigeren ze vaak categorisch. Bovendien kunnen de diensten van de DDE, zelfs voorzien van een recht van vestiging van het gemeentehuis, de installatie op elk moment ter discussie stellen omdat het akkoord van het gemeentehuis geen afwijking is van de geldende regelgeving.


Wauw.... dat maakt me aan het lachen. Ik vertaal: het is verboden en zelfs als je daartoe bevoegd bent, kun je op elk moment ontslagen worden.
Vraag: heb je buren? En zichtbaar van ver?
0 x
drussyla
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 26/09/07, 15:27
Plaats: rendier




par drussyla » 27/09/07, 10:48

Hallo Toto,

Deze tekst lijkt me inderdaad niet erg duidelijk,,, ik bezit een veld dat al jaren verlaten is,,, dus in plaats van deze hectare braak te laten liggen, ben ik van plan het op een organische manier te cultiveren door een caravan daar, ik ga daar geen bommen laten groeien, noch kernenergie, noch ggo's, ik ga daar nergens aan knoeien en toch voel ik al dat het gaat regenen als ik lees dat je het moet vragen het gemeentehuis om toestemming om je eigen caravan op je eigen grond te parkeren en dat daarnaast de vergunning in het gunstigste geval niet langer dan drie maanden mag zijn. , waarvan ik me herinner dat het de eerste was die zijn kernenergie in ons gezicht stopte, zal rotzooien met mij, de kleine eigenaar van een klein stukje land in zijn kleine caravan met zijn kleine biologische moestuin, het is nog steeds jammer!

Anders ja, er zijn een paar buren in de buurt, die hebben geïnvesteerd in oude boerderijen om er goed gebouwde burgerlijke woningen van te maken, en allemaal design van binnen, het is een klein dorp, maar ongeveer tien kilometer van Rennes, en het wordt nogal binnengevallen door de rijken mensen uit Rennes die met hun grote 4x4 op zoek moesten naar een interessante woningvoorraad dicht bij hun werk,,,

Dus ik vraag me af of de oplossing niet zou zijn om mijn caravan daar discreet op de bodem van mijn veld te planten, hem opnieuw te schilderen in camouflage en hem te beschutten met een goede rand van bamboe? Wat je vooral niet moet doen om stil te zijn in huis!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/09/07, 10:59

Pardon drussyla maar ",,," wat is het leesteken?

Het maakt je teksten niet erg leesbaar...
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 27/09/07, 11:04

de oplossing zou niet zijn om mijn caravan daar discreet op de bodem van mijn veld te zetten

Ik zat aan dezelfde oplossing te denken. Je moet je aan de wetten houden. Maar je hoeft ook niet dom te zijn. Als er iemand komt lastigvallen vraag je hem of hij alles heeft aangegeven bij het kadaster.
0 x
drussyla
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 26/09/07, 15:27
Plaats: rendier




par drussyla » 27/09/07, 11:48

Hallo Christopher,

Het is een schrijffout, ik geef toe dat ik het overal plak om mijn tekst te luchten, ik noem het "geen schorsing", het bespaart me het gebruik van de "." aangezien deze sleutel niet slecht is. Je moet "," opvatten in de betekenis van "..." Ik dacht dat het verschil niet duidelijk zou zijn, maar als het je opviel, mijn excuses...

Vooravond.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/09/07, 12:10

Ok dat dacht ik ook (vervanging van ...) het is niet dat het me niet schokte maar je weet dat er genoeg zijn forum "slecht geschreven" om bezoekers te walgen: uw tekst zal dus niet gelezen worden door de kieskeurige bezoeker...

Als u nu een technisch probleem heeft met uw sleutel die de "." geen probleem, dat is reden genoeg...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten