Uitlaat roet

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Uitlaat roet




par Flytox » 20/08/07, 23:18

Bonjour à tous

Voor degenen die zich hebben afgevraagd, is het u opgevallen dat de zwarte wolken in de uitlaat verminderen of verdwijnen wanneer u accelereert?

Van mijn kant, als ik ongeveer 1.3 l / u water overschrijd, heb ik de indruk dat het erger wordt. Het is niet onlogisch, tenslotte is het nogal moeilijk te kwantificeren. : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: Uitlaat roet




par Andre » 21/08/07, 03:19

Dag
Flytox schreef:Bonjour à tous

Voor degenen die zich hebben afgevraagd, is het u opgevallen dat de zwarte wolken in de uitlaat verminderen of verdwijnen wanneer u accelereert?

Van mijn kant, als ik ongeveer 1.3 l / u water overschrijd, heb ik de indruk dat het erger wordt. Het is niet onlogisch, tenslotte is het nogal moeilijk te kwantificeren. : Mrgreen:

A+


Hetzelfde principe dat als je te veel uitlaatgas injecteert je meer roet aanmaakt.
Te veel water overschrijdt 2 liter als je 's nachts snel rijdt en je hebt een metgezel die hem volgt die onderzoekt, hij merkt dat hij uit deeltjes komt die groter zijn dan normaal (ik nam aan dat hij de binnenkant van het uitlaatcircuit aan het schoonmaken was (ik reed op de tapijt)
In mijn geval rookte de motor nauwelijks vóór panton, dus het is achteraf moeilijk te zeggen. Op de 300D haalt hij de druk van de turbo en levert deze alleen aan de pomp als er voldoende lucht is, hierdoor wordt de motor een beetje zacht bij 1500 tpm begint hij rond de 2000 tpm te trekken
Wil je dat een diesel niet rookt, geef dan rustig gas
Hoewel er op de pomp een fitting hiervoor is)

Voor de hoeveelheid water die je erin stopt totdat je de motor voelt trekken, dan laat je het water iets zakken, dat is het economische punt..
Hoewel ik het rij-effect leuker begin te vinden dan de economische kant..
Normaal gesproken heeft het een ontkalkend effect als je water in een grote druppel de motor in stuurt, terwijl het bij stoom minder ingrijpend is.
De oude monteurs leegden stilletjes een fles Coca Cola in de carburateur van een verbrandingsmotor om hem schoon te maken..
(Niet in een diesel)
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Re: Uitlaat roet




par zac » 21/08/07, 11:35

Flytox schreef:Bonjour à tous

Voor degenen die zich hebben afgevraagd, is het u opgevallen dat de zwarte wolken in de uitlaat verminderen of verdwijnen wanneer u accelereert?

Van mijn kant, als ik ongeveer 1.3 l / u water overschrijd, heb ik de indruk dat het erger wordt. Het is niet onlogisch, tenslotte is het nogal moeilijk te kwantificeren. : Mrgreen:

A+


welkom

het is dat je motor vol stront zit, als hij schoon is (300 tot 5000km) is er niks meer van over.

dat is waarom ik de pantones "inloop" voor de tests; Ik ruim alle oude rotzooi in één keer op en dan is het goed.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 21/08/07, 12:58

Geen zac, als de motor te veel water inslikt, gaat de verbranding noodzakelijkerwijs achteruit.

Een "goed" empirisch compromis geeft ongeveer 1/5 water op 1/1 brandstof...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 21/08/07, 16:00

Christophe schreef:Geen zac, als de motor te veel water inslikt, gaat de verbranding noodzakelijkerwijs achteruit.

Een "goed" empirisch compromis geeft ongeveer 1/5 water op 1/1 brandstof...


welkom

Ik zit zelfs onder dit cijfer 1/10 of zo.

maar wanneer ik de pantone inbreek, "verstikt" ik de motor bij 2500 tpm gedurende 30 of 40 seconden en ik kan je garanderen dat het ultrarijke + watermengsel je van alles zal ontdoen (kijk maar naar de voorkant van de poort).

Zodra het roet steenrood kleurt is het schoon en rookt het daarna nooit meer.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/08/07, 16:18

Dag

Ik rijd ook in deze waarden

1,2 liter water voor 6,5 liter diesel
soms is 0,9 liter niet altijd normaal, afhankelijk van het rijgedrag
rijden in de stad verbruikt minder water
rijden met 130 km/u verbruikt meer water en iets meer diesel, maar minder dan uitsluitend stadsritten.

Zac, heb je geprobeerd je water te verwarmen voordat je het naar de carburateur stuurt, je kunt wat meer verbruiken zonder de reactor te veel af te koelen, hoewel het met azijn moet worden behandeld, verstopt het gemakkelijk de heetwaterstralen.

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 21/08/07, 16:27

Laten we niet vergeten dat Zac op Réunion woont... dus de lucht is gemiddeld veel warmer en dus vochtiger (van 10 tot 20 g water/kg lucht, afhankelijk van de omgevingstemperatuur), dan de lucht van Europa en nog meer dat van Quebec...

Dit verklaart waarschijnlijk gedeeltelijk dat Zac slechts op 1/10 zit...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 21/08/07, 18:24

Christophe schreef:
Dit verklaart waarschijnlijk gedeeltelijk dat Zac slechts op 1/10 zit...


welkom

helemaal mee eens, ons echte waterverbruik moet het waard zijn.

Ik warm iets op doordat mijn inlaatpijp langs de pot gaat en dan is een motorruimte bij ons al snel op 80° dus mijn wagenpark moet rond de 50/60° in de carburateur hebben bereikt.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Uitlaat roet




par Flytox » 21/08/07, 18:58

zac schreef:het is dat je motor vol stront zit, als hij schoon is (300 tot 5000km) is er niks meer van over.


Groter! tot 5000 km, ik geloofde dat een reeks goede acceleraties voldoende was om dat allemaal schoon te maken! Bij de technische controle zag ik de monteur een stuk of twintig versnellingen geven en dat leek voldoende om af en toe geen pluim meer te maken.

Vervolgens deed hij de dekkingscontrole.

Als ik het goed begrijp, is dit geen goede indicator om te weten of we op weg zijn naar "depollutie". : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/08/07, 23:51

8) Ik herinner me dat ik motoren zag schoonmaken door ze een liter olie te laten drinken en daarna een liter water.
De monteur goot, na het afstellen van de timing, de inhoud van een kan rechtstreeks in de carburateur (luchtfilter verwijderd) door de gasklep te bedienen om de motor zeer hoog in de toeren te houden.
Hij rookte wit toen hij het water inschonk en blauw toen hij overging op de olie.
De motor steunde zonder ineen te krimpen. Ik kan me niet herinneren dat ik een simca 1100-motor zo rond hoorde lopen. :D
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten