Sarkozy: Frankrijk om een ​​nucleaire reactor aan Gaddafi bieden

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 05/08/07, 11:52

goodeco schreef:Als we dit soort apparaten begraven, riskeren we dat sommige mensen argumenten krijgen om naar massavernietigingswapens te zoeken.


Hu? :schok:
0 x
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille




par goodeco » 06/08/07, 08:32

Christophe schreef:Hu? :schok:


Nou, ik heb geprobeerd je te begrijpen, hè? + :schok:

http://www.eckankar-francais.org/hu.html
Als dat het is, begrijp ik het nog steeds niet. :?

http://en.wikipedia.org/wiki/.hu
misschien een link met onze president die geschokt zou zijn :?

http://www.associationhu.org/
Eh, ik ben geen kind.

Geen grappen meer, er zijn eenvoudige oplossingen om aan water te komen zonder door een kerncentrale te gaan.

bron les echoes: Een fabriek voor het drinken van dauw uit de fles
[27 / 04 / 07]

In India wordt een ‘dauwfabriek’ gebouwd. Het produceert tot 350 liter drinkwater per nacht.
Druppel na druppel is dauw een prachtige bron van gratis drinkwater, een geschenk uit de hemel dat over de hele wereld verschijnt, zelfs in woestijngebieden, en al heel lang een droom is, vooral in de context van de aangekondigde groeiende tekorten. Dit water moeten we nog steeds kunnen opvangen met voldoende opbrengst en onder economisch aantrekkelijke omstandigheden.

Deze droom staat op het punt werkelijkheid te worden dankzij onderzoek dat ongeveer tien jaar geleden werd gestart door Daniel Beysens, directeur van Eseme (Supercritical Team for the Environment, Materials and Space), een gezamenlijk CEA-laboratorium.-ESPCI-CNRS. De eerste ‘dauwfabriek’ wordt gebouwd aan de dorre kust van Gujarat (Noordwest-India). Reeds 850 m2 grond condenseert de dauw op deze terril van een openluchtmijn, gerenoveerd in de vorm van grote kanalen. Uiteindelijk zal deze gigantische condensor ruim 12.000 m2 beslaan.

Op het eerste gezicht is het principe eenvoudig: geulen, bedekt met thermische isolatie en vervolgens met een speciale film, vangen de dauw op, die naar een reservoir wordt getransporteerd. Gefilterd en gedesinfecteerd wordt het water gebotteld. Een onverwachte meevaller voor gemeenschappen die een wreed tekort aan water hebben.

meer hier : Arrowd:
http://www.lesechos.fr/info/innovation/4569377.htm
0 x
In eeuwige leren
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 06/08/07, 12:54

goodeco schreef:Nou, ik heb geprobeerd je te begrijpen, hè? + :schok:

Als Christophe het niet begrijpt, doet hij dit altijd : Lol:


Uitstekende koppeling. Ik kende het principe niet, het is zeer informatief. Bovendien, als er op een dag voor niet al te veel geld verf op de markt komt die dit principe implementeert, zou dit een belangrijke aanvulling kunnen zijn op systemen voor het terugwinnen van regenwater: het zou voldoende zijn om het dak met deze verf te beschilderen, zodat de reservoirs zelfs op dagen (of beter gezegd nachten) gevuld kunnen worden. ) zonder regen.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille




par goodeco » 06/08/07, 13:47

Targol schreef:
goodeco schreef:Nou, ik heb geprobeerd je te begrijpen, hè? + :schok:

Als Christophe het niet begrijpt, doet hij dit altijd : Lol:

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: ah ik begrijp het beter : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Targol schreef: Bovendien, als er op een dag tegen lage kosten verf op de markt komt die dit principe implementeert, zou dit een belangrijke aanvulling kunnen zijn op systemen voor het terugwinnen van regenwater: het zou voldoende zijn om het dak met deze verf te beschilderen, zodat de reservoirs zelfs op dagen (of beter gezegd nachten) zonder water gevuld kunnen worden. regen.

L' : Idee: is zeer aantrekkelijk.
0 x
In eeuwige leren
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 07/08/07, 15:22

Hier zijn enkele gedachtengangen om de Libische manoeuvre van Sarko te proberen begrijpen

Sarkozy, Gaddafi, uranium en Niger

Wat zeiden wij destijds? Is kernenergie onafhankelijkheid?

Geen commentaar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 07/08/07, 15:32

welkom

Behoorlijk deskundige man, heel weinig fouten!!!!

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 238-gasten