Een ideale venturi

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 02/08/07, 23:17

André schreef:Als iemand hier een verklaring voor heeft: waarom wordt het, wanneer er meer vloeistof door de reactor wordt geleid, warmer?


Hallo allemaal
het is misschien eenvoudiger:

de snelheid in de reactor is erg hoog, de druk daalt en de verwarming ook; het interieur van stalen reactoren is niet glad, de stroming is noodzakelijkerwijs turbulent

opeens is het inlaat-/uitlaatdrukverschil belangrijk
en ik denk dat de expansie onmiddellijk bij de ingang van de reactor plaatsvindt (zoals in een expansieklep van een koelkast, temperatuurdaling), waarna het mengsel opwarmt door de uitwisseling met de verbrande gassen en wrijving

hoe meer de massastroom toeneemt, hoe meer de T° aan de uitlaat van de wisselaar toeneemt
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
jeannot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 09/10/06, 10:17




par jeannot » 03/08/07, 10:23

Hallo Kapitein Maloche,

Ongetwijfeld, maar dat verklaart niet dat de staaf soms een paar centimeter koud is vanaf het heetste punt, dat verklaart niet de endothermie als de reactor hangt, dat verklaart niet het magnetisme...etc..
De moeilijkheid is om de reactor op te hangen!! Als het alleen een kwestie zou zijn van drukval gekoppeld aan de doorvoersnelheid van de vloeistof, zou de reactor elke keer blijven hangen, wat verre van het geval is. Bovendien brouwt de motor een volumestroom, lijkt mij, dus de massa is lager aan de uitlaat van de reactor dan aan de inlaat voor zover de T° hoger is aan de uitlaat... als ik dat heb moet je corrigeren mij!! (maar niet te sterk..)

++

jeannot
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/08/07, 15:21

Oh nee, ik heb niets te corrigeren, het was maar een voorbijgaand idee
Ik ben maar een bescheiden econoom die op zoek is naar gratis energie, en vrije tijd ook...

dat gezegd hebbende, de massastroom is hetzelfde bij de inlaat en de uitlaat
aan de andere kant is de snelheid hoger aan de uitlaat en evenredig met het vacuüm, dus de volumestroom neemt in dezelfde verhoudingen toe:

(als Pout=0.7 bar --> snelheidx1.43 --> debiet Vol.x1.43)
(als Pout=0.5 bar --> snelheidx2 --> debiet Vol.x2)
(als Pout=0.2 bar --> snelheidx5 --> debiet Vol.x5)

Depressie is een belangrijke factor
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
jeannot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 09/10/06, 10:17




par jeannot » 04/08/07, 17:29

Jazeker, het is het volume dat verandert en niet de massa

voor de coef begreep ik het niet maar dat geeft niet..

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in watermoleculen en die dol zijn op schoonheid, hier is er een die je zal bevallen

https://www.econologie.info/share/partag ... Cz4vJn.pdf

jeannot
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 04/08/07, 19:22

Hallo Jeannot

bedankt voor je ppt, in principe mee eens,
maar alles over de vorm

Wat zijn deze bruine, vormeloze watermoleculen?
de ijskristallen zijn zo kwetsbaar dat als je ze laat trillen ze breken, zo onvermijdelijk, tussen hard gesteente en een gebed is er geen vergelijking

bovendien hebben de namen die we aan dingen hebben gegeven bijna niets te maken met de kracht van het "werkwoord", daar kan alleen de toon een woord slecht maken
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 05/08/07, 01:46

Capt_Maloche schreef:Wat zijn deze bruine, vormeloze watermoleculen?


Uh de term molecuul zou niet goed geassimileerd moeten worden door de auteur... het is onzin om een ​​kristalmolecuul een naam te geven...

Capt_Maloche schreef:de ijskristallen zijn zo kwetsbaar dat als je ze laat trillen ze breken, zo onvermijdelijk, tussen hard gesteente en een gebed is er geen vergelijking


Nou, van wat ik weet over het werk van Emoto, is het niet het kristal dat is ingezonden, maar het water VOORDAT het bevroren was...

Ik geloof dat de kristallen nergens aan werden blootgesteld...

Capt_Maloche schreef:bovendien hebben de namen die we aan dingen hebben gegeven bijna niets te maken met de kracht van het "werkwoord", daar kan alleen de toon een woord slecht maken


[SF-modus]
Nee, maar water "vangt" kan hun taalkundige betekenis zijn :D
Je zou het in verschillende talen moeten proberen...
[/SF-modus]

ps: ken je het Kirlian-effect? Het is een beetje zo... tussen haakjes, Emoto werkt met...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten