Save 32% brandstof 2 takt motoren met aceton

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
raph94z
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 03/08/07, 19:15
Plaats: 94500 Organische student.

Save 32% brandstof 2 takt motoren met aceton




par raph94z » 03/08/07, 19:49

Hallo,

Ik heb uw onderwerpen over brandstofbesparing met aceton doorgenomen.

Ik zag dat een bepaalde man een optimale dosering van 0,23% aanbeveelt ... waarom niet ... maar je moet weten dat de efficiëntie van een motor afhangt van het motortoerental, de temperatuur, cilinderinhoud ... daarom zou het instellen van deze dosering op 0,23% geschikt zijn voor een bepaald toerentalbereik enz ...

Vooral omdat sommigen het hebben geprobeerd ... sommigen hebben geen verschil opgemerkt, anderen 2 tot 3% meer of minder ... ja, op een enkele tank lijkt het me als meetmethode licht, vooral sinds dat hangt af van de tijd doorgebracht in de files, of de snelheid waarmee je reed ... we trekken snel conclusies ...
: Cheesy:

Dus ik heb de test zelf gedaan op een scooter, een 50 cm3, 2-takt.
Ik heb 30% aceton gemengd met benzine.
Ik ging van 3,8 l / 100 km naar 2,6 l / 100 => 32% besparing :schok: van aceton / benzinemengsel, vergeleken met alleen benzine.
Ik merkte een veel beter herstel bij lage toeren.

Ik denk dat we gemakkelijk fout kunnen gaan met 2 tot 3%, maar ik kan niet fout gaan met 32% besparing.

Inderdaad, op 2-taktmotoren (1 ronde met vonk, zonder kleppen), wordt de olie tegelijkertijd met de benzine ingespoten, dus er is geen probleem met het uitdrogen van de cilinders, en aceton verdampt benzine zeker gemakkelijker. en olie, wat resulteert in een betere verbranding.
Zeker omdat de verbrandingstijd erg kort is op een 2-taktmotor, dus het is best goed dat de aceton (detonerend) de verbranding versnelt.

Pcq de 1,2l / 100km benzine die werd verbruikt zonder aceton toe te voegen, werd niet verbrand, of onvolledig ... pcq als ze verbrand zouden worden, zouden de gassen opwarmen en dit zou een extra kracht op de zuiger uitoefenen .
Er is dus zeker een merkbare vermindering van de lozingen van verbrande koolwaterstoffen en CO.

Aan de andere kant, wees voorzichtig, 4-taktmotoren (2 heen en weer per vonk) zouden gevoeliger zijn voor de toevoeging van aceton, het uitdrogen van de cilinders en voor het risico van het verbruiken van olie ... en het herbouwen van een motor verbruikt l 'energie. Daarnaast bestaat er een risico op zelfontbranding, omdat de explosie kan plaatsvinden voordat de uitlaatkleppen gesloten zijn: met het risico de kleppen te slijten en de benzine niet in de kamer te laten branden. verbranding maar in het uitlaatspruitstuk => methode dus niet geldig voor 4-taktmotoren.

Het ideaal zou een elektronische injectie zijn van aceton gemengd met benzine, waarvan de dosering zou variëren afhankelijk van het motortoerental, de motortemperatuur, enz.

Er.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/08/07, 23:28

Dag
Ik heb 30% aceton gemengd met benzine.


U kunt proberen te onthouden, u zult zien dat er een moment is, aangezien er een efficiënt rantsoen is
Ik heb het vrij vaak getest op een tweetaktmaaier met een motor van 3 pk
van 8 tot 10% doet het hetzelfde als 20% Ik heb nooit op 30% gepusht
Ik weet wat ik maai met een tank, met 8% aceton maai ik bijna 40% meer met een tank
en ik meet niet langer het% dat ik dit bij benadering heb gegeven en ik ben er zeker van dat ik er teveel heb gezet ..
Op automotoren is er een kleine winst, maar ik vind dat de hoeveelheid die moet worden aangebracht te groot is zonder risico voor de afdichtingen en de pompen.
In de diesel stop ik meer voor het rijden met olie ik verwarm de brandstof soms tot 88c dus deze producten zijn te vluchtig voor deze temperaturen het maakt damppluggen ..


Aan de andere kant, wees voorzichtig, 4-taktmotoren (2 heen en weer per vonk) zouden gevoeliger zijn voor de toevoeging van aceton, het uitdrogen van de cilinders en voor het risico van het verbruiken van olie ... en het herbouwen van een motor verbruikt l 'energie. Daarnaast bestaat er een risico op zelfontbranding, omdat de explosie kan plaatsvinden voordat de uitlaatkleppen gesloten zijn: met het risico de kleppen te slijten en de benzine niet in de kamer te laten branden. verbranding maar in het uitlaatspruitstuk => methode dus niet geldig voor 4-taktmotoren.


Hier niet erg van overtuigd, want ik heb een vrij hoge dosis geprobeerd in mijn diesel- en benzineauto's, ik koop hem op 4 liter
in ieder geval voor zelfontbranding denk ik dat het precies het tegenovergestelde is
het risico zijn de brandstofleidingen en neopreenafdichtingen

Andre
0 x
raph94z
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 03/08/07, 19:15
Plaats: 94500 Organische student.




par raph94z » 04/08/07, 00:23

Inderdaad, de dosering van 30% is misschien niet optimaal, maar elk motortoerental heeft zijn optimale dosering (die effectief zou kunnen schommelen tussen 10 en 30% ... het zou nodig zijn om metingen te doen).
Ik moet specificeren dat ik met de scooter de stad doe, dus veel stopt en start, en met een snelheid <55 (mijn scooter kan niet meer) ... met veel snelheidswisselingen, terwijl een maaier met een constante snelheid.


Ik was ook niet zo zeker van de risico's van 4-taktmotoren, maar tijdens het zoeken op andere sites kwam ik misschien het advies tegen van iemand die daar in zijn 4-takt-scooter kneep had aceton (welke dosering weet ik niet, en niets zegt dat het gerelateerd is aan aceton ...).

Wat ik weet van 4-taktmotoren is dat de programmering van het openen van de kleppen en de vonken zeer nauwkeurig is, en afhangt van de snelheid van de brandstofontsteking: aceton wijzigt deze gegevens ... daarom je hebt een zeer nauwkeurige instelling nodig voor aceton (vervroeging van de ontsteking, enz ...).
De ontsteeksnelheid neemt toe met de motorbelasting (gasklep openen ...) ... dus niet gemakkelijk ...

Daarnaast is aceton een oplosmiddel dat lijmen enz ... oplost, het kan de olie op de zuigerveren heel goed oplossen, en uitdrogen ... en de motor voortijdig slijten (alleen de 4 keer).

Voor gewrichten, het ene type boven het andere forum heeft tests gedaan met pakkingen en slangen, en het lijkt erop dat hij niets abnormaals heeft opgemerkt.

Motoren, tweetakt- of viertaktmotoren verliezen bijna 2% van hun energie in warmte door de uitlaat ... benzine eindigt op een bepaalde manier in de uitlaat ... en aceton zou voldoende benzine verbranden snel zodat de warmte de gassen in de verbrandingskamer uitzet en niet in de uitlaat, en extra druk uitoefent op de zuigers ... vandaar de winst aan mechanische energie ...

Voor diesels, waarbij de diesel spontaan ontbrandt tijdens injectie (bij constante druk), wordt inderdaad ook gezocht naar verhoging van de verbrandingssnelheid, maar binnen bepaalde grenzen, want de temperatuur loopt op tot 600 ° C in een diesel (tegen 300 ° C voor een benzine, ongeveer), en de detonatie of de oververhitting kan schadelijker zijn ... vooral omdat de dieselbrandstof wordt ingespoten met een pomp, afhankelijk van de viscositeit (aceton zal de viscositeit verlagen) zodat er een grotere hoeveelheid diesel kan worden ingespoten, en dus ergens de smering van de diesel vermindert.
0 x
bidule007
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 04/08/07, 08:03

aceton




par bidule007 » 04/08/07, 08:13

Hallo,

nieuw in dit forum en geïnteresseerd in je artikel over de toevoeging van aceton aan benzine, zou ik graag willen weten of een dergelijke toevoeging (en in welke verhouding) mogelijk is op een jetski (2-taktmotor - 3 cilinders - 1100 cm3) 120cv, zonder risico voor de motor!
Is het gevaarlijk? Wat zou het brandstofverbruik zijn, wetende dat het verbruik ongeveer 20 liter per uur is!
Hartelijk dank voor uw antwoord u!

Gizmo 007
0 x
raph94z
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 03/08/07, 19:15
Plaats: 94500 Organische student.

Re: aceton




par raph94z » 04/08/07, 09:28

bidule007 schreef:Ik zou graag willen weten of een dergelijke toevoeging (en in welke verhouding) mogelijk is op een jetski (2 takt motor - 3 cilinders - 1100 cm3) 120pk, zonder risico voor de motor!
Is het gevaarlijk? Wat zou het brandstofverbruik zijn, wetende dat het verbruik ongeveer 20 liter per uur is!


Ik kon je niet vertellen wat de optimale dosering is, want ik heb zojuist 2 of 3 testen gedaan op een scootmobiel met een cilinderinhoud van 50 cm3, met 1 cilinder, maar zoals André aangeeft, is het misschien mogelijk om n 'om die 10% te proberen ... in ieder geval, 0,23% proberen is meer homeopathie dan wat dan ook.

Naar mijn mening is er geen specifiek risico voor de motor, wetende dat er geen kleppen zijn op 2-taktmotoren en dat de olie in de benzine wordt geïnjecteerd. Bovendien ontklinkt de aceton de motor (de 2 keer snel verstoppen met koolstof, verbrande olie). En aceton bevordert een volledige verbranding waardoor het minder verstopt ... dus zeker een langere levensduur.

Aan de andere kant herhaal ik liever dat er op 4-taktmotoren risico's zijn.
0 x
bidule007
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 04/08/07, 08:03

aceton....




par bidule007 » 04/08/07, 09:42

Bedankt voor je snelle reactie en je inzichten!

Het is natuurlijk niet gebruikelijk om dit soort operaties uit te voeren, maar als de winst in verbruik interessant is (minstens 15/20%), en zonder risico voor de motor, zal ik het waarschijnlijk proberen.
Betekent dit minimaal 10 liter aceton voor een tank met een inhoud van 50 liter?
Is het een goede verhouding, of is het onvoldoende?
Bedankt voor je hulp
Het is waar dat de 2-taktmotor snel verstopt raakt en de aceton hem zal reinigen, maar de temperatuur die door dit mengsel wordt gegenereerd, betekent niet dat het op de lange termijn zal smelten of de ringen of de zuigers zal beschadigen?
(De motor kan tot 7000 tpm overtoeren).
Hartelijk
Gizmo 007
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/08/07, 15:51

Dag

Gevonden op een Forum

Voorbeeld van gebruikte brandstoffen:

- ALFA Roméo 158/159: Methanol 98%, gedestilleerd water 1,5%, castorolie 0,5%;

- Ferrari 375: methanol 40%, benzol 30%, benzine 30%;

- Maserati 4CLT: methanol 85%, benzol 10%, aceton 5%;

- SIMCA Gordini: methanol 85%, aceton 8%, petroleumether 7%;

- Talbot T26C: benzine 60%, methanol 25%, benzol 15%;

- BRM type 15: 70% methanol, aceton, gedestilleerd water en isopentaanalkylaat;

- Connaught A: methanol 40%, vliegtuigbenzine 40%, benzol 20% (voordat nitromethaan werd gebruikt !!!);

- Mercedes W 196: vliegtuigbenzine 25%, methanol 25%, benzol 45%, aceton 3%, nitrobenzine 2% en tetraethyllood 0,03%;

- Lancia D 50: alcohol 100%

Ik week een beetje af van het onderwerp water in brandstof injecteren; in feite heb ik de geleerde mengsels aangehaald die door motorfabrikanten aan het begin van de Formule 1 (50) werden gebruikt om de toereikendheid van de motorprestaties te vinden, een soort van "filosofisch" mengsel.

Al deze motoren zijn 4-takt

In jouw plaats zou ik beginnen met een 3% die je daarna zal verhogen

Andre
0 x
raph94z
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 03/08/07, 19:15
Plaats: 94500 Organische student.

Re: aceton ....




par raph94z » 04/08/07, 16:52

bidule007 schreef:Betekent dit minimaal 10 liter aceton voor een tank met een inhoud van 50 liter?
Is het een goede verhouding, of is het onvoldoende?
Bedankt voor je hulp


Ja, naar mijn mening kun je het zonder zorgen proberen. Ik heb geprobeerd met 30% direct ... en ik heb meer dan 300 km gereden zonder enig probleem, daarna 10% kun je zonder angst gaan.

Ik kan je niet vertellen wat de optimale dosering is, want ik heb geen meetinstrument, ik ben gewoon een student die een experiment deed met zijn step : Mrgreen:


bidule007 schreef:Het is waar dat de 2-taktmotor snel verstopt raakt en de aceton hem zal reinigen, maar de temperatuur die door dit mengsel wordt gegenereerd, betekent niet dat het op de lange termijn zal smelten of de ringen of de zuigers zal beschadigen?


Nee, als uw koelsysteem werkt.
Bovendien, zelfs zonder aceton, als de koeling uitvalt, kan de motor worden vastgedraaid als deze niet binnen een minuut wordt gestopt.


bidule007 schreef:(De motor kan tot 7000 tpm overtoeren).


De te hoge snelheid moet absoluut worden vermeden, omdat de wrijving evenredig is met het kwadraat van de snelheid (segmenten op cilinder en regelaar van krukas), de slijtage en de verwarming worden vermenigvuldigd (op een niet-lineaire manier vergeleken met het motortoerental).
Het is beter om jezelf te beperken tot 5000 of 6000 tr / min.

Bovendien, als de motor een te hoge snelheid bereikt, is het dat aan de basis een extra versnellingsbakverhouding nodig is ... dat sommige fabrikanten niet moe willen worden om het te doen.


En je zult merken dat zelfs het toevoegen van 10% aceton de motor iets meer vermogen geeft in het lage en middenbereik.
0 x
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 04/08/07, 17:10

Ik heb wat tests gedaan met aceton: aceton is zelfs in zeer lage hoeveelheden zeer effectief. Ik gebruik een deciliter aceton voor 40 liter benzine en het geeft een besparing van 10% (op saab 9000, 2000 cm3 4 takt). Een vriend gebruikt aceton in dezelfde verhoudingen op een Toyota-dieseljeep met dezelfde resultaten. Aceton verlaagt de oppervlaktespanning van de brandstof en daardoor is de brandstofverdamping fijner. Om dit te voltooien is heel weinig aceton voldoende. Als je de afwas doet, heeft het geen zin om een ​​liter afwasmiddel voor 10 liter water te nemen - een paar druppels zijn voldoende ... Bovendien is aceton duur - en als je er veel toevoegt, kan de economische balans zijn negatief zijn
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh
raph94z
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 03/08/07, 19:15
Plaats: 94500 Organische student.




par raph94z » 04/08/07, 17:44

Gilgamesj schreef:Ik heb wat tests gedaan met aceton: aceton is zelfs in zeer lage hoeveelheden zeer effectief. Ik gebruik een deciliter aceton voor 40 liter benzine en het geeft een besparing van 10% (op saab 9000, 2000 cm3 4 takt). Een vriend gebruikt aceton in dezelfde verhoudingen op een Toyota-dieseljeep met dezelfde resultaten. Aceton verlaagt de oppervlaktespanning van de brandstof en daardoor is de brandstofverdamping fijner. Om dit te voltooien is heel weinig aceton voldoende. Als je de afwas doet, heeft het geen zin om een ​​liter afwasmiddel voor 10 liter water te nemen - een paar druppels zijn voldoende ... Bovendien is aceton duur - en als je er veel toevoegt, kan de economische balans zijn negatief zijn


Ok op 4-taktmotoren.
4-taktmotoren hebben al een behoorlijk verbeterde prestatie, en de olie wordt niet ingespoten met benzine ... de smering is gescheiden.
Aceton bevordert in feite de verdamping van benzine en versnelt de verbranding zodat benzine niet in de uitlaat verbrandt.

Aan de andere kant hebben 2-taktmotoren een lager rendement, voornamelijk omdat de olie tegelijk met de benzine wordt ingespoten en de verbrandingstijd tussen elke vonk wordt verminderd.
De hoeveelheid aceton die moet worden toegevoegd in een 2-takt is veel hoger ... aceton mengt niet alleen met benzine, maar ook met olie.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten