Klassieke auto's Traction avant 6cyl

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 13/07/07, 23:21

Technologie van voor gisteren mag dan zijn, maar als we erin slagen om het de huidige zuiveringsprestaties te laten doen met een paar stukjes pijp, zal het een aardige afknapper zijn voor de miljarden die elk jaar worden opgeslokt door motor-R&D...toch?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/07/07, 23:25

Dag

Als ik het me goed herinner, had de motor een gietijzeren uitlaatpijp en een uitlaat van plaatstaal zoals alle andere auto's.
als je het origineel intact wilt houden verwijder je gewoon het stuk uitlaatpijp dat uit het spruitstuk komt er zijn slechts twee bochten
en je buigt er een in een uitlaatgarage, het is een beetje makkelijk om te doen en in deze nieuwe buis huisvest je een reactor
en je kunt je ook voorbereiden op het maken van een GV of andere
er is ruimte rond deze motor
om de motor onder de carburateur binnen te gaan, is er een gemeenschappelijke hotspot met de uitlaat om hem warm te houden en als ik me een klein gaatje met een plug herinner, ideaal om de panton-uitlaat binnen te gaan, een gat van 6 mm, de beperking van 3 mm plaats je bij de inlaat van de reactor.. ik loop zo met een 3,1 liter motor..


Mijn eerste motor die ik heb gedemonteerd, er zijn veel onderdelen van DS19 krukashuis, starter die op deze auto passen
Zuiger (80 mm uit het geheugen) slag 100 mm motor heeft koppel maar ondersteunt niet het hoge toerental van 3800 tpm maximum als je het lang wilt behouden, ververs dan vaak de olie er zit geen oliefilter op deze motoren..
Vrij fragiele voorcardan, de bak ook, je hebt een speciale sleutel nodig om hem te demonteren evenals de versnellingsbak op de motor
vermijd kracht bij het starten de wielen te krap, de a1 5 heeft grote schokken, de laatsten hadden hydraulische veerballen achterin zoals de DS

Het zou niet ingewikkeld moeten zijn om alleen de bubbler, GV, carburateuroptie te kennen? en wat voor soort rijgedrag doe je met dit voertuig. lange reis om naar de oldtimerrally te gaan, of korte reis voor bruiloften?

de wijziging moet discreet en volledig verwijderbaar zijn

Andre
0 x
AC
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/07/07, 16:14
Plaats: 69-Lijn




par AC » 14/07/07, 08:57

Bedankt voor al jullie lieve reacties.
Het is een tractie die ik net heb gekocht, dus ik heb nog geen tijd gehad om het echt te proberen.
Ik ben van plan het regelmatig te gebruiken. (Rome volgende zomer)
Ik wil de auto niet vervormen maar doe het discreet.
Ondanks dat ik de forum, Ik ben een beetje verdwaald in de verschillende methodes .
Daarom heb ik hier gepost. Ik wilde uw mening hebben en waarom helpen
Dernière édition par AC de 16 / 08 / 07, 14: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 14/07/07, 11:52

Tientallen mensen zijn in jouw geval, hier is pkoi, we doen een deel van de "synthese" -site, ik had je hier al verteld:

Wacht een paar weken voordat je begint, we bereiden een nieuwe subsectie voor van de synthesesite op Pantone en speciaal bedoeld voor mensen in jouw geval.


Dus hier is als je een paar weken kunt wachten, anders kun je altijd een beetje graven forum, maar houd er rekening mee dat elke transformatie een prototype is. Ik raad echter ten zeerste de stoomgeneratoroplossing aan in plaats van de bubbler-oplossing.

Dit zijn de onderwerpen die erover praten: stoomgenerator
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 14/07/07, 18:18

Hallo AC
Doe wat je zegt, met een aangepaste nieuwe pot, zo deed ik het op mijn R5. Het stelt je in staat om niet te bang te zijn om te beginnen. Het is psychologisch.
In feite heb ik na verloop van tijd de originele pot aangepast die ik twee keer had bewaard en dat deed ik ook op 3 pijpen.
Uiteindelijk heb ik 4 uitlaatbuizen, waarvan 1 met reactor, 1 met GV en reactor, 1 met een GV zonder reactor en een van origine.
Maak voor jezelf een buis met een interne of externe GV in de uitlaat en een reactor, zodat je een discreet, compact en efficiënt systeem hebt.
Op dit moment hoef ik op mijn R5 alleen de constant level-vlotter te demonteren, de originele uitlaatpijp terug te plaatsen en de extra ruitensproeierhouder (waterreserve) te verwijderen om mijn auto volledig origineel terug te brengen.
Anders ken ik iemand die een LPG-kit heeft gemonteerd op een Renault Rodeo (500€). Ook voor oude auto's is het wat mij betreft een interessante oplossing. Aan de andere kant zit het niet echt in het hoofd van de verzamelaar.
Nog een punt, ik heb een collega die gek is op oldtimers en die bij een vriend van hem een ​​elektronische ontsteking heeft laten inbouwen waarvan de vervroeging traploos regelbaar is. Op zijn Aronde behaalt hij betere prestaties en een forse verlaging van het verbruik.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 17/07/07, 23:10

Goedenavond, LPG is niet zo goed voor bepaalde klepzittingen, maar een beetje water kan geen kwaad integendeel, uiteraard in gecontroleerde hoeveelheden.Ik ben een verzamelaar, een 15 is leuk en goed geprijsd! maar als de transformator goed gemaakt en omkeerbaar is, is er geen probleem, vooral omdat de waterinjectie al lang vóór de tractie bestond!



iets dat niets te maken heeft: ik ben van internetprovider veranderd en dus van e-mail: hoe wijzig ik de parameter? Dankjewel
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 22/07/07, 14:28

Algemene tutorial over waterdoping (indien mogelijk in te vullen door de onderzoekers) :) )
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten