Het metamateriaal

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79354
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 03/07/07, 13:37

Wat wordt dan donkere materie genoemd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 03/07/07, 15:34

Claude De Bortoli schrijft:Mensen zijn de overbrengers van energie voor de materiële kant. Ze hebben twee energieën: instinct en intelligentie, terwijl andere levende wezens er maar één hebben: instinct.

Waarom denk je dat er alleen mensen zijn die (te zelden te) intelligent zijn?
Aan de andere kant noem je aan het begin van dit onderwerp "geloof". Wat is het precies ? Om van iets overtuigd te zijn? Als we zien welke overtuigingen (vooral in het geval van religieus fanatisme) mensen ertoe aanzetten, valt er niets op te scheppen ...
0 x
Claude de Bortoli
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/07/07, 07:49




par Claude de Bortoli » 04/07/07, 07:10

Cuicui schreef:
Claude De Bortoli schrijft:Aan de andere kant noem je aan het begin van dit onderwerp "geloof". Wat is het precies ? Om van iets overtuigd te zijn? Als we zien welke overtuigingen (vooral in het geval van religieus fanatisme) mensen ertoe aanzetten, valt er niets op te scheppen ...


Wetenschap doet het niet beter dan geloof. Als we zien wat Petrochemicaliën met de natuur (en met de mens) heeft gedaan, bekritiseren we Geloof niet voor religieus fanatisme.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 04/07/07, 11:14

Hallo,
Als je blijft volhouden om niet te definiëren wat je bedoelt met overtuigingen, komen we er nooit mee weg.
Ik vind dat het feit dat sommige wetenschappers zich rotzooien niet de onzin van bepaalde gelovigen of onzin rechtvaardigt.
Voor mij is de term 'overtuiging' alleen positief als het een intieme overtuiging betekent, gebaseerd op intuïtie en op persoonlijke ervaring van openheid voor het bestaande.
0 x
Claude de Bortoli
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/07/07, 07:49




par Claude de Bortoli » 05/07/07, 07:17

Cuicui schreef:Hallo,
Als je blijft volhouden om niet te definiëren wat je bedoelt met overtuigingen, komen we er nooit mee weg.
Ik vind dat het feit dat sommige wetenschappers zich rotzooien niet de onzin van bepaalde gelovigen of onzin rechtvaardigt.
Voor mij is de term 'overtuiging' alleen positief als het een intieme overtuiging betekent, gebaseerd op intuïtie en op persoonlijke ervaring van openheid voor het bestaande.


Geloof is het geheel van overtuigingen; religies, sekten en andere spiritualiteit. Ter vergelijking: wetenschap is de verzameling wetenschappen.
0 x
Claude de Bortoli
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/07/07, 07:49




par Claude de Bortoli » 05/07/07, 08:19

Geloof is net geëvolueerd dankzij de ontdekking die het zojuist heeft gedaan. Ze heeft zojuist een tweede universum ontdekt, een metamateriaal universum, dat in symbiose leeft met ons universum van materie. Geloof is nu in staat om de menselijke evolutie op een duurzame manier te begeleiden.

Eerste noodmaatregel: Stop de weggelopen wetenschap.
Voorbeeld: Petrochemicaliën. Als ze ogen had om de toekomst te zien, zou ze in dit snelle tempo geen olie hebben uitgezien, gewonnen en gedistilleerd! Petrochemicaliën is een van de motoren van evolutie die in het wilde weg is gegaan door het ontbreken van een roer. De petrochemische motor zonder het Geloofsroer drijft onvermijdelijk de boot tegen het opwarmingsrif.

Tweede actie: Ontmantel de bedrijfsidolen die we verzonnen hebben.
Deze afgoden, die ons zouden moeten beschermen, vernietigen ons integendeel.
Een groot aantal mensen heeft hun leven onder hun bescherming geplaatst. Ze hebben alle macht over hen. Ze hebben de kracht van sociaal leven of dood.
Het Renault-idool of het Airbus-idool bijvoorbeeld. Ze hebben een menselijk gezicht omdat ze mensen zijn die ze op hun plaats hebben gezet, maar de bodem is onmenselijk. Ze ademen niet; de zuiverheid van de lucht interesseert hen niet. Ze drinken niet; de zuiverheid van het water heeft voor hen geen waarde. Ze zijn doof; het geluid stoort hen helemaal niet. Ze eten niet hetzelfde voedsel als mensen. Ze voeden zich met de arbeid van mensen. Ze concentreren de rijkdom die de bevolking in het ontwikkelingsproces mist.Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79354
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 05/07/07, 09:33

Ah, ze beginnen je woorden duidelijker te maken Claude, ik haal mijn hoofd uit het water :)

ps: ik verplaats het onderwerp naar een meer geschikte categorie van forum (had nog niet gezien dat het misplaatst was)
0 x
Claude de Bortoli
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/07/07, 07:49




par Claude de Bortoli » 08/07/07, 10:06

Ik zal het zo eenvoudig mogelijk proberen! Het zal lang duren! :-)

Verwijder allereerst alle bijbedoelingen: ik ben geen sekte. Ik ben hier niet om je te overtuigen, nee. Ik post om de ontdekking van het metamateriaal uit te leggen. Dat is alles. Na wat je doet met mijn uitleg, maak je me geen zorgen! Ik ben een verantwoordelijke aardbewoner die niet alleen nucleair afval en de opwarming van de aarde naar zijn verre nakomelingen wil "sturen".

Als we vorm willen geven aan ons universum van materie (materie omdat gemaakt van materie, leegte tussen materie en antimaterie), moeten we ons een oneindig grote en krachtige sfeer voorstellen. Waarom een ​​bol? We zullen het later begrijpen.

Laten we een heel eenvoudige manipulatie uitvoeren om te begrijpen. Stel je voor dat je deze met materie krioelde materie tot een ballon reduceert, dat je hem in een van je handen vasthoudt en voor je draagt.

Je andere hand, breng hem ook voor je. Deze hand is blijkbaar leeg! Welnee ! Hij is niet leeg. Het bevat een bol van dezelfde grootte en kracht als de materiesfeer die je in de andere hand vasthoudt; dezelfde grootte, dezelfde kracht! Het is een sfeer van metamateriaal. Het is geen vacuüm. Het is geen antimaterie. Het is een sfeer van metamateriaal die ook wemelt van het leven.

Laten we doorgaan met onze basismanipulatie. Benader de twee bollen tegen elkaar om ze op één punt te raken. Dan gebeurt er iets bijzonders: de twee sherries brengen hun energie over. De materiesfeer brengt haar instinct over in de sfeer van metamateriaal. De sfeer van metamateriaal brengt haar intelligentie over naar de materiesfeer. Spreid je handen; de overdracht van energie stopt. Breng je handen; hij begint opnieuw.

Kijk nu naar het contactpunt van de bollen. Welnu, precies op het grensvlak van de sferen, zijn de menselijke soorten. Het is daar om de energieën tussen de twee universa over te dragen.

De aangrenzende bollen komen op één punt samen; waar de mensheid is. Er zijn geen andere contactpunten. de menselijke soort is, aan de materiële kant, het enige kruispunt van energieën tussen de wereld van materie en de wereld van metamateriaal.

Dit is wat het universum van metramateriaal is en zijn relatie met ons universum van materie. Excuseer me nogmaals voor deze meest basale uitleg.

Wat betreft respect voor de materiële omgeving. Mensen hebben, om hun rol als energie-overbrengers te vervullen, de energie van twee universums: het instinct van de materiële natuur en de intelligentie van de metamateriaal.

De aard van metamateriaal heeft de mens de intelligentie gegeven om in zijn partner de aard van materie onder zijn dekmantel te gedragen. Mensen zijn de "armen" van de metamateriële natuur in de materiële omgeving. Hun missie is om de harmonie van de materiële biodiversiteit te verzekeren. Ze zijn almachtig in hun omgeving. Ze hebben de middelen om het te doen.

Als mensen helaas meer vernietigen dan ze harmoniseren, wordt het pact met de aard van het metamateriaal verbroken. De aard van de materie kan niets doen. ze kan alleen maar volhouden.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44, Ahmed en 217 gasten