Greenpeace infiltreert de kerncentrale van Belleville

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Greenpeace infiltreert de kerncentrale van Belleville




par Christophe » 28/03/07, 10:58

Zag die JT van FR2 gisteravond: activisten van greenpeace gingen een kerncentrale (Belleville-sur-Loire) binnen en beklommen een koeltoren om daar anti-EPR-berichten te "posten". De zaak werd opgelost na tussenkomst van de GIGN...
:schok:

Deze actie roept (minstens 2 vragen op):

1) Het gemak om een ​​kerncentrale binnen te gaan...
2) ...maar vooral de interventietijd van het beveiligingspersoneel van de fabriek (13 UUR!!!!). De activisten hadden inderdaad tijd:
a) om toegang te krijgen tot de voet van de toren
b) klimmen (enkele honderden m)
c) abseilen
d) hun berichten plaatsen...


In het genre: ik wil ideeën geven aan terroristen (echte slechteriken deze keer), er is geen betere... en bedankt aan de media voor het massaal doorgeven van de info (zoals gebruikelijk bij Greenpeace)

Meer informatie gebruiksaanwijzing: http://www.greenpeace.org/france/news/2 ... a-centrale
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 28/03/07, 11:22

Hallo,

Ik vind het vrij gezond om de publieke opinie te waarschuwen voor het loslaten van het monitoren van zogenaamde gevoelige sites.

Momenteel hebben de ordediensten te veel te doen in hun repressie van de gemiddelde burger in naam van "zero tolerance". We gaan ze niet vragen om ook voor zo triviale zaken als een nucleair of industrieel complex te zorgen. :onheil: .

Een paar jaar geleden bezocht ik een kerncentrale, en de "public relations" die ons verwelkomden benadrukten de veiligheid van de site, de gendarmes die 24 uur per dag paraat stonden... waarschijnlijker dan een "hypothetische" terroristische daad...

Wat de mogelijkheid van een aanslag betreft, kunnen we ons laten inspireren door het scenario van 11/9: het volstaat om de beurstransacties op Areva en EDF te volgen (zie "handel met voorkennis" over de luchtvaartsector een week voor 11/9).

Kortom, blijf bij een massale verkoop van aandelen door enkele investeerders niet achter de wind van een elektriciteitscentrale...

Jean63, wil jij deze burgerwaarschuwingseenheid verzekeren? : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 31/03/07, 14:52

Jean63, wil jij deze burgerwaarschuwingseenheid verzekeren?


Ik las dit bericht bij toeval en daar volgde ik niet! kun je je gedachten verduidelijken? Dankjewel. : Lol:

Ah ok ..de beurs; geen pot Ik heb op dit moment maar een paar Alstom-aandelen (ongeveer 2 jaar) en ik volg heel weinig van de rest, maar het is duidelijk dat er op dit niveau een indicator kan zijn..
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 31/03/07, 18:00

men zou eigenlijk kunnen geloven dat het niet nodig is om hoge veiligheid te garanderen op het niveau van de koeltorens, een niet-radioactieve zone.

Dit lijkt mij een vergissing: een paar staven dynamiet die goed geplaatst zijn ter hoogte van de leiding die het water van het secundaire koelcircuit naar de toren brengt, kunnen ervoor zorgen dat het primaire circuit zeer snel oververhit raakt.

de minste fout bij het afsluiten van de reactor en het is Tsjernobyl 2.

(Het was vanwege een poging tot snelle sluiting van de reactor dat de ramp plaatsvond, "omdat we dat niet hadden gedacht"

Bovendien hoef je het terrein niet eens te betreden om ernstige schade aan te richten aan een kerncentrale! Maar reken er niet op dat ik de methode op internet publiceer.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 01/04/07, 01:16

elephant schreef:Bovendien hoef je het terrein niet eens te betreden om ernstige schade aan te richten aan een kerncentrale! Maar reken er niet op dat ik de methode op internet publiceer.


Euh, nee, liever niet.
Ik ben niet een van die mensen die bereid zijn alles te doen om te kunnen zeggen "zie je, ik had gelijk, kernenergie is niet zo triviaal als ze ons wilden vertellen."

Omdat ik gelijk had de seconde voor zijn dood, weet ik niet zeker of het bonussen geeft met St Pierre.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 01/04/07, 19:01

dat was ik ook nooit van plan.... :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 02/04/07, 00:16

Over het algemeen wordt kernenergie minder gedenigreerd dan in het recente verleden (simpelweg voor de laatste presidentiële campagne van 2002) om de eenvoudige en goede reden dat er minder nadruk wordt gelegd op de opwarming van de aarde (dus CO2-emissies) periode.. en dat we alles totaal vergeten de andere gevaren die de planeet te wachten staan. Ik kom bijvoorbeeld terug op diesel met zijn fijne deeltjes die de komende 10 jaar een ramp zullen veroorzaken bij de explosie van longkanker en toch is diesel niets beters omdat het iets minder CO2 uitstoot dan benzine of LPG. Laten we het niet hebben over kolencentrales die de uitgestoten CO2 zouden moeten recupereren terwijl het systeem nog niet geperfectioneerd is.

We kondigen op dit moment alles aan, haastig, er zijn geen goede beslissingen.

Ik ben erg pessimistisch: er zal niets effectiefs gebeuren vanuit het oogpunt van CO2-emissies en verontreinigende deeltjes, chemie, enz. op de grond ... in de komende decennia wanneer we de explosie zien in China en India (onder andere) en geen droom over de VS die zijn uitstoot zal verlagen door de olie van Alaska te gaan exploiteren.

Als het gaat ontploffen, zijn het niet de inspanningen van mensen om het bloedbad te stoppen die iets zullen veranderen. :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/07/07, 10:48

Kerncentrale Belleville-sur-Loire: Greenpeace veroordeeld

De twaalf Greenpeace-activisten die op 27 maart het terrein van de kerncentrale van Belleville-sur-Loire betraden, kregen op 4 juli van de correctionele rechtbank van Bourges (Cher) een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie maanden opgelegd. De twaalf Greenpeace-activisten hadden tijdens de presidentiële campagne een van de twee koeltorens van de fabriek beklommen om de slogan ''EPR=Danger'' te schilderen. De activisten werden veroordeeld voor "ongeoorloofde toegang tot een plaats van nationaal defensiebelang". De rechtbank legde hen geen boete op en combineerde de veroordeling met een confiscatie van alle apparatuur die tijdens deze actie was gebruikt, aldus een verklaring van Greenpeace.
"Dit is de zwaarste straf die ooit is uitgesproken tegen Greenpeace-activisten in Frankrijk", betreurt Yannick Rousselet, verantwoordelijk voor de Energiecampagne van de organisatie voor de verdediging van het milieu. We zijn buitengewoon verrast dat de correctionele rechtbank van Bourges bevoegd wordt geacht om over dergelijke zaken te beraadslagen. een zaak die in theorie moet worden beoordeeld door een militair tribunaal, aangezien een kerncentrale wordt beschouwd als een zone die uitkijkt naar de nationale verdediging, is Yannick Rousselet verrast. Greenpeace heeft aangegeven in beroep te gaan tegen deze beslissing en hoopt dat de Grenelle de l'Environnement de gelegenheid zal zijn voor een echt debat over het Franse energiebeleid en dat de bouw van de EPR-reactor van Flamanville ter discussie zal worden gesteld.


Bron: http://www.actu-environnement.com/ae/ne ... _3001.php4
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten