Geothermische hete rotsen gebroken

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
catouni
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/06/07, 18:30
Plaats: Amboise

Geothermische hete rotsen gebroken




par catouni » 14/06/07, 15:32

Hallo allemaal, help, help !! Kan iemand me uitleggen (simpelweg, omdat ik niet zo goed thuis ben!) Wat zijn de "hete gebroken rotsen" die een project als dat van Soultz onder Forest mogelijk maakten? Heeft dit te maken met vulkanische activiteit? Zijn er regio's waar je dit soort rotsen kunt vinden en andere niet?
Bij voorbaat dank voor uw uitleg
Catouni : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 04/07/07, 22:48

catouni schreef:Hallo allemaal, help, help !! Kan iemand me uitleggen (simpelweg, omdat ik niet zo goed thuis ben!) Wat zijn de "hete gebroken rotsen" die een project als dat van Soultz onder Forest mogelijk maakten? Heeft dit te maken met vulkanische activiteit? Zijn er regio's waar je dit soort rotsen kunt vinden en andere niet?
Bij voorbaat dank voor uw uitleg
Catouni : Lol:

U vindt hier info:
http://www.brgm.fr/brgm//geothermie.htm
http://www.geothermie-perspectives.fr/0 ... ur-01.html

4 - Op het oppervlak, transformatie via een warmtewisselaar (a) van heet water uit het primaire circuit (b) in stoom in het secundaire circuit (c) om een ​​turbine (d) aan te drijven die elektriciteit (e)
1 - Injectie van koud water 5 m diep door de centrale put

2 - Circulatie van water in breuken en verwarming in contact met heet gesteente (200 ° c)

3 - Extractie van het verwarmde water uit de kelder door twee productieputten
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 284-gasten