PM230 voor dummies

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
DecIRC
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 18/06/07, 21:40
Plaats: Charleroi, België

PM230 voor dummies




par DecIRC » 22/06/07, 19:27

Hallo,

Ik ben de nieuwe koper van een PM230 om enkele tests uit te voeren op de Ecolo-pc die mijn vereniging over een paar dagen aanbiedt.

Alleen ik heb stress, of ik ben helemaal dom en heb niets begrepen van het gebruik van de PM230, of ik doe mijn tests op het perfecte product...

Ik heb een oplaadbaar nachtlampje/noodlamp gekocht bij de Lidl.
Het kan op het lichtnet worden aangesloten en fungeert als nachtlampje. Bij stroomuitval of als de lamp uit de houder wordt gehaald, wordt het meteen een zaklamp.

Ik heb hem drie dagen aangesloten op de PM230 en ik verwachtte het cumulatieve verbruik te zien. Ik heb het apparaat ook zo ingesteld dat het een kostprijs van 0.13 $ aankondigt (ik zeg niet 0.13 €), aangezien dit de prijs per kW/h lijkt te zijn bij mijn leverancier.

Na drie dagen geeft het actuele verbruik me nog steeds 0 aan, het cumulatieve verbruik geeft 0.03 aan en het totaal in $ staat nog steeds op 0.

Is het realistisch? Als ik het goed lees, lijkt het erop dat het Phi-quotiënt (is dat de bijnaam?) 1 is, maar ik kan niet begrijpen wat dat betekent...

Is er een forum PM230 voor beginners?

ced
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 03/07/07, 09:37

Hallo en welkom bij deze forums.

In jouw geval zie ik 2 dingen om te overwegen.

1) Het feit dat het verbruik van je "opgeladen" lamp die niet wordt gebruikt noodzakelijkerwijs erg laag is (en gelukkig)

2) De weergavenauwkeurigheid van de PM230...inderdaad, als je 0,03 vermenigvuldigt met 0,13, krijg je minder dan 1 cent ofwel € 0,0039, maar de PM geeft alleen de prijs weer vanaf 0,005 cent. Het is daarom normaal dat hij bij deze waarden niets weergeeft. Wacht een beetje om de 0,01 te hebben overschreden en misschien nadert het de XNUMX €

Ik raad je daarom aan om andere testen te doen met toestellen die wat meer verbruiken.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 19-gasten