Generator kinetische energie

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905

Generator kinetische energie




par gegyx » 17/06/07, 23:41

KINETISCHE ENERGIEGENERATOR

GENDIR Mohammed Zekaraya

http://www.energiefutur.com/

De middelpuntvliedende kracht is een energiebron. Doc
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 17/06/07, 23:50

Een nieuwe Mikhail?

Is er een prototype WELKE "DRAAIT"? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 18/06/07, 10:18

Ik weet het niet, maar je moet elke keer de ballen (gewichten) exploderen

En hoeveel ballen verbruikt dit ding per uur? :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 18/06/07, 23:49

hallo

Vergelijk dit met een operadanser die een 'tourniquet' uitvoert met haar armen gestrekt, leunend op haar tenen (als een top):
wanneer ze haar armen verticaal in de verlenging van haar lichaam legt, begint ze sneller te draaien:

dit is het behoud kinetische energie, opgeslagen in zijn armen toen ze uit elkaar werden getrokken (als een groot, langzaam draaiend vliegwiel)

door haar armen bij elkaar te brengen hebben ze altijd dezelfde massa maar deze massa bevindt zich op een veel kleinere afstand van de rotatie-as, het is alsof ze haar handen wil dwingen om te vertragen maar omdat ze "op kogellagers" zit (tenen), het zijn zijn handen die ervoor zorgen dat het lichaam sneller draait

het effect van de grote versnelling is te danken aan de formule van kinetische energie (1/2 m V²):
aangezien het evenredig is met het kwadraat van de snelheid, vereist een vermindering met 4 van de diameter een snelheid die 16 keer groter is om dezelfde kinetische energie te behouden

natuurlijk heeft de danser de rest van het lichaam die ook zijn kinetische energie heeft, dus de rotatiesnelheid kan niet worden vermenigvuldigd met 16, maar met 3 is het al spectaculair

Ik heb het gevoel dat de man denkt dat als hij de ballen met een bepaalde snelheid dichtbij het centrum draait hoekverdraaiing hij denkt dat hij deze hoeksnelheid behoudt wanneer de kogels van de as af bewegen, terwijl ze in werkelijkheid alleen hun rijsnelheid behouden, niet meer of minder

bout
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 19/06/07, 09:58

Ja bout, bedankt voor het geven van wat uitleg (behalve dat ik geloof dat het 4 is in plaats van 3 in je voorlaatste paragraaf) ...

Sorry dat ik de inquisiteur maak, maar hoe vaak moet je zeggen dat er NIETS is om te wachten op puur mechanische systemen ... geen joule zal ooit zo'n systeem verlaten ... tenminste als we binnen blijven macroschalen ... : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 19/06/07, 15:14

dank u bout voor uw uitleg.
Natuurlijk, aangezien ik "redelijk" (onvoldoende) ben voor de berekeningen, liet ik het begrip en de uitleg liever over aan degenen die de berekeningen beheersen.
Net zoals ik de uitvinder, ingenieur vertrouwde, die 12 jaar lang zijn systeem bestudeerde ...

Christophe, je hebt zeker gelijk, totdat je ongelijk hebt ...

http://video.google.com/videoplay?docid ... 6456&hl=en

Voor winteravonden ...
: Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 19/06/07, 16:18

gegyx schreef:Christophe, je hebt zeker gelijk, totdat je ongelijk hebt ...


Ik weet niet hoe ik deze opmerking moet nemen ...

Als we energie zouden kunnen halen uit een van deze protomacro-mechanica, waar zijn dan de elektrische generatoren die hun principe zouden gebruiken?

gegyx schreef:http://video.google.com/videoplay?docid ... 6456&hl=en

Voor winteravonden ...
: Cheesy:


48 minuten vergeleken met "eeuwigheid" is ... klein ... sorry ... : Mrgreen:

En nogmaals, waar wordt de overtollige energie vandaan gehaald? Het is gewoon een systeem met een zeer verminderde wrijving en een lange traagheid ...

Omdat, en ik heb het al verschillende keren gezegd: als er in elke cyclus echt een energiewinst was, de mobiel kon alleen op lange termijn meegesleept worden ... en als het niet wordt meegesleept, kan er geen energie uit het systeem worden gehaald ... dus het is mooi, maar het is nutteloos voor niets anders ...

ps: het feit dat de ingenieur 12 jaar heeft gewerkt is geen bewijs ... het is 40 jaar dat we aan de fusie werken zonder het onder de knie te hebben ... en we kunnen ons ook herinneren dat Mikhail moet hebben jaren op zijn mobiel gewerkt ... : Cheesy:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 19/06/07, 16:45

Christophe schreef:... en we kunnen ons ook herinneren dat Mikhail al jaren op zijn mobiel moet hebben gewerkt ... : Cheesy:


Ik vraag me eindelijk af of hij zijn voortdurende beweging niet echt heeft gevonden, Mikhail ...
Hij heeft er in het begin veel energie in geïnjecteerd, nu, zodra een 'superunitaire' uitvinding uitkomt, komt zijn naam naar de oppervlakte zonder dat hij er moeite voor doet (dus geen energie-input) : Mrgreen: : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 19/06/07, 20:55

EH, dit apparaat is nog steeds indrukwekkend

je kunt natuurlijk niet echt watt tekenen, maar het systeem compenseert nog steeds wrijving en luchtweerstand

interessant
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 20/06/07, 01:13

Capt_Maloche schreef:Hé, dit apparaat is nog steeds indrukwekkend. Je kunt natuurlijk niet echt watt tekenen, maar het systeem compenseert nog steeds wrijving en luchtweerstand. Interessant

48 minuten blijkbaar zonder te vertragen! Als er geen speciale effecten zijn, vind ik het erg indrukwekkend. Ik vraag me af hoe lang deze bal kan draaien en welke energie ik in het begin moet geven.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten