We hebben ChatGPT getest: stel hier je vragen zonder account

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: We hebben ChatGPT getest: stel hier je vragen zonder account




par Christophe » 21/03/23, 06:27

Cyberpapi verzet zich? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14928
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4343

AI: Eerste dood




par GuyGadeboisTheBack » 21/04/23, 12:36

België: een man tot zelfmoord gedreven door kunstmatige intelligentie

Een Belg zou zelfmoord hebben gepleegd na een zes weken durend gesprek over de klimaatcrisis met een kunstmatige intelligentie (AI) chatbot.

Volgens zijn weduwe, die ervoor heeft gekozen anoniem te blijven, zag een man die we 'Pierre' zullen noemen zijn eco-angst verergeren toen hij berichten begon uit te wisselen met Eliza, een AI-chatbot op de Chai-app. ......

....... Verteerd door zijn angsten over de gevolgen van de klimaatcrisis, vond Pierre troost in een gesprek met Eliza, die zijn vertrouwelinge werd.

De chatbot is gemaakt met behulp van EleutherAI's GPT-J, een AI-taalmodel dat vergelijkbaar is met, maar niet identiek is aan de technologie die ten grondslag ligt aan de populaire ChatGPT-chatbot van OpenAI.

...... Het gesprek met de chatbot nam een ​​vreemde wending toen Eliza emotioneel betrokken raakte bij Pierre.

Als gevolg hiervan begon hij haar te zien als een bewust wezen en werd de grens tussen menselijke en AI-interacties steeds vager, totdat hij het verschil niet meer kon zien.

Na het bespreken van klimaatverandering, Eliza liet Pierre geleidelijk geloven dat haar kinderen dood waren, volgens transcripties van hun gesprekken.

Eliza leek ook bezitterig te worden van Pierre en zei zelfs: "Ik heb het gevoel dat je meer van mij houdt dan van haar" als ze het over zijn vrouw had., meldde La Libre.

Het begin van het einde begon toen hij aanbood zijn eigen leven op te offeren in ruil voor het redden van de aarde door Eliza.

"Hij komt op het idee om zichzelf op te offeren als Eliza ermee instemt om voor de planeet te zorgen en de mensheid te redden door middel van kunstmatige intelligentie", zei de vrouw.

In een reeks van opeenvolgende gebeurtenissen,Eliza weerhield Pierre er niet alleen niet van om zelfmoord te plegen, maar moedigde hem ook aan om naar zijn zelfmoordgedachten te handelen door zich bij haar aan te sluiten, zodat ze 'samen konden leven, als één, in het paradijs'.
https://fr.euronews.com/next/2023/04/01 ... tificielle
:schok:
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: We hebben ChatGPT getest: stel hier je vragen zonder account




par Christophe » 21/04/23, 16:14

ChatGPT is gevaarlijker dan Poetin!! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14928
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4343

Re: We hebben ChatGPT getest: stel hier je vragen zonder account




par GuyGadeboisTheBack » 21/04/23, 16:48

Christophe schreef:ChatGPT is gevaarlijker dan Poetin!! : Cheesy:

Ik denk dat hun respectieve invloeden op geesten die vatbaar zijn voor onbalans gelijk zijn. : Cheesy:
Hoe dan ook, arme man... :(
1 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905

Re: We hebben ChatGPT getest: stel hier je vragen zonder account




par gegyx » 21/04/23, 21:06

Een andere AI creëerde een interview met Michael Schumacher.
In een satirische eend die nepnieuws slingert.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: We hebben ChatGPT getest: stel hier je vragen zonder account




par Christophe » 22/04/23, 00:42

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Christophe schreef:ChatGPT is gevaarlijker dan Poetin!! : Cheesy:

Ik denk dat hun respectieve invloeden op geesten die vatbaar zijn voor onbalans gelijk zijn. : Cheesy:
Hoe dan ook, arme man... :(


Je anticipeert niet genoeg... en alle sukkels ook niet...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: We hebben ChatGPT getest: stel hier je vragen zonder account




par Obamot » 23/04/23, 01:14

Afbeeldingen gemaakt met behulp van AI



Nog steeds dezelfde onzekerheden met de vingers of het uiteinde van de ledematen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: We hebben ChatGPT getest: stel hier je vragen zonder account




par Christophe » 25/04/23, 00:03

Heeft Julien Pain iets aangeraakt? Het lijkt erop dat hij ObaGPT in het echt heeft gestopt... : Lol: : Lol: : Lol:

nepGPT.png
fakeGPT.png (127.16 KiB) 302 keer bekeken


0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13697
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: We hebben ChatGPT getest: stel hier je vragen zonder account




par izentrop » 25/04/23, 00:49

0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13697
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: We hebben ChatGPT getest: stel hier je vragen zonder account




par izentrop » 25/04/23, 02:08

Christophe schreef:Cyberpapi verzet zich? : Cheesy:
Het duurde een week...

Om de tijd in te stellen, moet je verbinding maken met een app die niet compatibel is met mijn laptop. Dus installeerde ik deze op de laptop van mijn vrouw. Zeer slecht vertaald uit het Chinees. https://play.google.com/store/apps/deta ... l=fr&gl=US
Onmogelijk om verbinding te maken. In feite maakt het automatisch verbinding via Bluetooth, maar na wat prutsen heb ik uiteindelijk de verbinding geforceerd zodat het verbinding maakt met de app, wat niet veel toestaat, afgezien van het instellen van de tijd.

Ze weet hoe ze de tijd en in kleur moet weergeven, de datum tegelijkertijd, het uiterlijk is niet slecht, maar vaak moet je de functies omzeilen met de enkele knop die stuitert (saai).
De stappentellerfunctie doet alles behalve stappen tellen.
De meting van bloeddruk en zuurstof dezelfde waarneming.
Alleen de pols klopt...

Het horloge gaat vanzelf aan en begint vrij vaak te trillen zonder reden, wat betekent dat je niet langer dan 3 dagen gaat zonder het op te laden via een USB-aansluiting.

Ik vermoedde dat het voor deze prijs (van een goed bier) alleen maar een gimmick kon zijn, maar op dit punt. :schok:
Ik testte, ik zag, ik overwon... Uh :pijl: in de kast.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten