Nucleair debat Sarko-Ségo, 17% tegen 50%: de feiten

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
kikker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 24/02/07, 18:57
Plaats: Normandië




par kikker » 04/05/07, 22:36

In dit slechte gevecht denk ik dat SEGO een voorsprong heeft omdat ze minister van Milieu was!
0 x
kikker
jeanv
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 01/06/07, 20:14

We maken ons misschien zorgen




par jeanv » 01/06/07, 20:19

Als we de weinige kennis over kernenergie kennen, begrijpen we beter dat we geen leiders zijn in nieuwe energieën.

Hopelijk veranderen er dingen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 02/06/07, 14:11

mij is er iets dat me een beetje bang maakt, is dat ondanks het feit dat Jancovici het werk voor de journalisten heeft gedaan, ik na dit debat niets zag of hoorde over de echte cijfers en over wie goed of fout was ...

het verbaast me enorm, want journalisten zijn meestal uitstekende shit digs en twee kandidaten die zich in stijl planten over een soortgelijk onderwerp, het had geweldige echo's moeten geven.
het lijkt me dat zelfs de geketende eend, die een van de kranten is die het meest op politiek spuugt en geen kans verliest om ze aan te steken, niet reageerde ... tenzij het mij overkwam zonder dat ik het zag ... zag iemand iets in de pers?
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 02/06/07, 18:14

Bof, hoe dan ook, de val was onhandig uitgerekt en zelfs tegen het installatieprogramma gekeerd! :)

Wie kan het nog iets schelen! ??? Sarko heeft het einde van het verhaal gewonnen.

SixK
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 03/06/07, 02:35

Toen ik het debat zag, waren er verschillende dingen die me schokten:
1-De 17% van Sego was bijzonder laag. Normaal komt het overeen met de wereldwaarde (*) niet Frans ... Wat nog steeds betekent dat Sego van het ding had gehoord. Zeker, maar toch geïnformeerd.
2-De 50% antwoordde sarko, die nergens mee overeenkwam. Wat mij meer doet denken dat hij dit cijfer heeft laten vallen omdat we in Frankrijk altijd hebben geprezen dat we meer dan de helft van onze kernenergie hebben. En ik kan me voorstellen dat hij dat aantal uit voorzichtigheid liet vallen. Maar dat betekent dat hij niet meer informeerde dan naar "wij zeggen".
Volgens EDF is dat 78%. Met andere woorden, geen van de twee presidentskandidaten (die het ecologische pact van NH hebben ondertekend) kent het aandeel van kernenergie in Frankrijk. Misschien niet meer nu dan tijdens het debat.
En het is een van hen die de beslissingen neemt over het milieu ...
:schok: :schok: :schok:

(*) Bron: wikipedia dus onbetrouwbaar.
Dernière édition par abyssin3 de 03 / 06 / 07, 02: 49, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 03/06/07, 02:42

Grenouille schrijft:In dit slechte gevecht denk ik dat SEGO een voorsprong heeft omdat ze minister van Milieu was!

Minister van Milieu en niet op de hoogte van het aandeel van kernenergie in Frankrijk (terwijl zelfs de SNCF haar nucleaire TGV prees ...), is het nog steeds behoorlijk sterk ...
Als je zegt "In dit gevecht mauvais", Ik vind de vetgedrukte term goed gekozen.
Ik zou zelfs slecht zeggen met een grote M.
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 03/06/07, 04:05

abyssin3 schreef:Volgens EDF is dat 78%. Met andere woorden, geen van beide kandidaten voor

Volgens EDF is dat zelfs 81%, dat staat op mijn factuur. :)
Het verschil van 3% moet komen van de concurrentie die geen kernenergie gebruikt.
Misschien is 78% het juiste cijfer.

SixK
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 290 gasten