Zaagsel Papier Log Press Project

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 05/02/23, 17:29

Ahmed schreef: Bedankt voor het vinden van dit juweeltje! :P

Uh, ik ben het niet... Het was Google die het me in Google Nieuws voorstelde op basis van het volgen van mijn "interesses". Sorry dat ik je bedrieg...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 06/03/23, 23:06

Kleine beoordeling: tot op heden zijn er meer dan 300 stenen geproduceerd; de huidige droge voorraad bedraagt ​​288 eenheden, waaraan een twintigtal moet worden toegevoegd die door mij op proef zijn verbrand of aan vrienden zijn gegeven. De productie is om verschillende redenen, waaronder een technische, een goede maand opgeschort en staat op het punt weer op gang te komen. In feite was de werking van de actuator geleidelijk verslechterd totdat hij elke dienst weigerde: uitglijden verhinderde effectief persen.
Ik heb andere wegen verkend en er zijn een paar alternatieven, maar weinig die aan mijn criteria voldoen. Een reksysteem, zoals in het begin beoogd, zou geschikt kunnen zijn; eenvoudiger is een garagekrik ook een interessante en meer toegankelijke oplossing (bestaande apparatuur en makkelijk verkrijgbaar).

Voor een radicale verandering wilde ik proberen het drukpunt op de aandrijfarm te wijzigen door aan dit mechanische principe te hechten, uit nieuwsgierigheid en ook omdat het een heel eenvoudige wijziging was.
Je herinnert je misschien dat ik mijn best heb gedaan om een ​​duwhoek te vinden die zo min mogelijk resulterende krachten genereert, dus blijf zoveel mogelijk in de as van de duwstang. A posteriori denk ik dat het zoeken naar dit delicate evenwicht de reden is voor de constitutieve instabiliteit van mijn apparaat: het is tegenstrijdig om te proberen zo dicht mogelijk bij de as te blijven, terwijl het de kloof met de laatste is die voldoende wigvorming veroorzaakt om de zuigerstang aan te drijven.
Ik denk dat ik een ontwerpfout heb gemaakt: aanvankelijk had ik een "cassette" ontworpen die totaal nutteloos bleek te zijn omdat hij onafhankelijk was van de gashendel. Echter, correct uitgevoerd, is dit element essentieel om de effecten van niet-verticale resulterende krachten tegen te gaan.
In de praktijk heb ik het stuwpunt verwijderd van de "zuiger" -as en, uiteraard, vond ik een sterke beperking die deze as naar voren bracht. Ik twijfelde in dit stadium om een ​​werkende configuratie te krijgen, maar ik plaatste toch een houten wig van de juiste dikte om de staaf op zijn plaats te houden en deze draaiing te voorkomen, en daar bingo: de staaf rustte nu op het uiteinde van de hoofdsteun hefboom! Na enig nadenken kwam het mij voor dat deze eenvoudige toevoeging een cassette simuleerde, hoewel deze slechts aan één kant werkte, maar aan de kant waar deze beperking zich manifesteerde: kortom, het geheel gedroeg zich als een blok dat nu kon werken zonder een van de persinrichting en dit, zonder wrijving of andere nadelen. Onderzoek van het uiteinde van het bord laat zien dat de druk aanzienlijk is en ik zal het waarschijnlijk moeten vervangen door een ander exemplaar van hard hout...
Foto's komen nog... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 06/03/23, 23:17

Nou, we zullen je vertrouwen! :D
Maar dan, "waaraan nog een twintigtal moet worden toegevoegd die ofwel door mij op proef zijn verbrand of aan vrienden zijn gegeven.".
Wat geeft, deze tests?
PS: voor je vrienden, heb je ze in cadeaupapier gewikkeld? :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 07/03/23, 07:44

Wat mij betreft beginnen mijn houtblokken goed te drogen...de meeste zijn niet uit elkaar gevallen...ter herinnering, ik heb er een vijftigtal, met een gewicht van 1 tot 2 kg natte massa.

Aan de andere kant, gezien de huidige massa van sommigen, denk ik niet dat de calorie-inname wonderbaarlijk is.
Ik schat het massaverlies op 60 tot 70%... a priori.

Ik had er een paar gemarkeerd met hun natte massa ... Ik zal ze over een paar weken wegen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 07/03/23, 19:19

Deze houtblokken werden over het algemeen gewaardeerd om hun lange levensduur en correcte verbrandingskwaliteit, evenals hun goede structurele gedrag, maar een relatief bescheiden warmteproductie. Dit laatste punt heeft te maken met de lage massa van elk blok: met 300 g. je kunt geen wonder verwachten.
De verhouding nat/droog hout is 5/1, wat 80% "massaverlies" geeft... Cellulose heeft geen erg hoog soortelijk gewicht, maar we zitten duidelijk onder het gewicht van "echt" hout met een vergelijkbaar volume. Het lijkt mij echter moeilijk om dichtere logs te verkrijgen, wat echter zeer interessant zou zijn. Wat inspireert jou?
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 07/03/23, 19:23

Het inspireert me dat logboeken van puur karton niet verschrikkelijk zijn... gezien de vereiste taak! Om deze 50 sticks te maken moest ik minstens 10 uur besteden aan het tellen van alle stappen... In 10 uur sjouwen krijg je veel meer calorieën binnen! Er is geen foto! : Mrgreen:

Kortom, het papier moet voor minimaal 50% gemengd zijn met zaagsel of een andere calorische doteerstof!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 07/03/23, 20:01

Ahmed schreef:Deze houtblokken werden over het algemeen gewaardeerd voor een lange levensduur en een correcte verbrandingskwaliteit, evenals een goed structureel gedrag,.....


Naar mijn mening is het al het belangrijkste, als ze correct en volledig branden, is het al een succes.
Dan moet je ook echt niet dromen. Een "mooie" blok van 50 cm, hoeveel weegt hij? Gaan we zeggen 2 tot 3 kg? Liever 3? Dit is de "herinnering" van mijn polsen toen ik mezelf voornamelijk met hout verwarmde, ik kan het mis hebben.
Als je sticks eenmaal "droog" 300g zijn, moet je een goede tien zetten om massaal te vervangen, en de PCI is zeker lager....
Nou, dat 'inspireert' me niet meer om je vraag te beantwoorden. Het zet het proces niet ter discussie, maar zoals Christophe opmerkt, het is zeker tijdrovend.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 07/03/23, 21:11

De dichtheid van droog eiken is 715 Kg/M3, die van mijn papieren logboeken bij M3 is slechts 166,65 (volgens mijn berekeningen, : Roll: dus controleer).
Aan al mijn boomstammen is een bepaalde hoeveelheid zaagsel of houtkrullen toegevoegd, maar om redenen van samenhang overschrijd ik een bescheiden hoeveelheid niet.
Toegegeven, dit alles kost wat tijd, maar ik moet een paar punten verduidelijken: Ik heb bewust gekozen voor een vrij groot logboek om de implementatie en het formaat van Christophe is volgens dit criterium nogal ongunstig. Bovendien is het een kwestie van experimenteren met te ontwikkelen methodes en materialen en niet van een perfect inloopproces op grote volumes. Aangezien dit een zich herhalend proces is, zullen deze laatste twee punten doorslaggevend zijn.
Daarnaast moeten we onderscheid maken tussen activiteit (gekozen en speels) en werk (moet ik het echt uitleggen? :schok: : Wink: ). Een laatste opmerking: het belangrijke criterium is niet om deze productie te vergelijken met die van brandhout, maar om te zien hoe ter plaatse de verwijdering van afval kan worden opgelost dat een probleem vormt voor de gemeenschap in termen van kosten, om nog maar te zwijgen van de milieuaspecten (recycling niet zo schoon als dat...).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6516
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1638

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Macro » 08/03/23, 10:36

Heeft iemand al geprobeerd om dit door een pelletpers te laten lopen?
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 08/03/23, 11:06

Het is onwaarschijnlijk dat het werkt...want zelfs goed gemengd is het nog korreliger dan zaagsel.

Maar je zou het moeten proberen... heb je op youtube gekeken?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 53-gasten