Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par Christophe » 11/01/23, 11:27

Er stonden wilgen en dennenbomen van +10m op deze plek (die cuic cuic waren!!)...geen zorgen...

Een kleine lage muur is ook geen funderingsmuur van een huis, huh...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par phil59 » 11/01/23, 21:44

Christophe schreef:Er waren wilgen en dennenbomen van +10m op deze plaats (die werden gekookt!!)...geen zorgen...

Een kleine lage muur is ook geen funderingsmuur van een huis, huh...


Ja natuurlijk, maar het is slechts een kwestie van tijd.

Dit kleine muurtje moet 50 jaar oud zijn, en de bomen ongeveer net zo oud.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par Christophe » 11/01/23, 22:59

De mijne ik cuic cuic ruim voor 50 jaar….
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par Christophe » 05/02/23, 13:03

Interessant, de morfologie van bomen volgens hoogte:

bomen_hoogte.jpg
trees_altitude.jpg (93.41 KiB) 1637 keer bekeken
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par Christophe » 06/12/23, 15:07

De "bouwplaats" gaat zijn 2e winter in, ik ben een kleine vergelijkende fotoreportage voor u aan het voorbereiden na 2 jaar groei (aanplanting gemaakt in januari 2022)...

De groei van sommige Robinia-bomen is indrukwekkend (bedankt Ahmed!), de grootste plant heeft een diameter van bijna 5 cm, misschien zelfs meer, nog niet gemeten (geplant op maximaal ongeveer 2 cm)

Aan de andere kant zijn er maar weinig espenpopulieren overgebleven en de populieren die er nog steeds zijn, overschrijden de stengel niet met 1 cm aan de basis...

Toen kwamen de bevers een paar weken geleden terug (zie tuinieren/de-bevers-van-mijn-tuin-of-bijna-t17158-80.html ) om de laatste 2 planken te vernietigen... Game Over voor hen! :frons:

De kracht van het project ligt dan ook meer dan bij de Robiniers en het gaat al aardig van start... zou ik zeggen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par plasmanu » 06/12/23, 15:32

Faux-acacia is eindeloze shit, maar het is ook magisch.
De angel infecteert je als een kattenkrab, hij huilt het sap eronder in de lente als kleverige honingdauw, hij duwt ver weg bij de wortels om stenen van 100 kg op te tillen om het hek te blokkeren en eenmaal droog spuugt de kettingzaag vonken om het en de zaaglijn door te snijden is koolzwart.
Het is zwaar, dicht, rotbestendig, brandt langzaam met weinig as.
: Idee:
Ik heb vreselijk veel moeite om er vanaf te komen en het lekt te veel banden, maar het is ontzettend lekker in donuts (de bloemen).
En een groot stuk dat niet in de kachel past, is perfect voor het maken van een kattenboom: ze houden van de textuur. Geweldig constructiehout, maar hier is het meer eiken, essen en kastanje. Omdat het mogelijk is om ze droog te bewerken, ook al is kastanje superhard.
En faux-acacia is gehard staal.
Het is gemakkelijk te pellen. Het gaat massaal. Een mooie bruine bovenkant en een mooie groene onderkant en de stam heel wit.
Tegen mijn huis laat de boer de breker eroverheen rijden omdat hij vanuit de rivier het land van de oude ontwortelde wijnstokken is binnengedrongen
3 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par plasmanu » 06/12/23, 16:07

Ik heb 2 foto's van 2 oktober en 11 september.
Een paar maanden na het slijpen.
Het veld is bedekt met essenscheuten en op de achtergrond is het intense groen acacia.
Wetende dat eik snel groeit, is er eigenlijk geen beeld van hoe snel acacia groeit.
En het verpletteren herinner ik me nog goed: een basaltsteen ter grootte van een voetbal ging door mijn watertank :schok:

IMG_20230911_195044.jpg


IMG_20231002_181149.jpg
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par Christophe » 06/12/23, 18:35

Ik begrijp niet alles Manu (kom je ooit naar beneden? : Lol: ) !!

Maar ik ben het ermee eens! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par plasmanu » 06/12/23, 19:39

Een 4*6cm 3K over-the-air toetsenbord met voorspellend schrijven helpt, maar soms gaat het gepaard met bugs.

Ik ging het veld in. Maar op de foto's lijkt het alleen op Al zonder blad, als een haas in droog gras.
Vorig jaar was er al een verplettering en dit was de tweede keer. Dit zijn dus uitgroeiingen vanaf de basis.
De acacia wordt bossig tot minimaal 2 meter.
Terwijl de as schaars groeit boven de 1 meter maximaal.
Kortom: acacia is ontzettend invasief.
Het viel me vooral op dat de wilde zwijnen alles overal hadden vernield, zodat ze net als ik in de motorcross of de Trial routes maakten en het is een jaar geleden dat ik daar ben geweest

IMG_20231206_162512.jpg


IMG_20231206_162611.jpg
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par plasmanu » 06/12/23, 20:09

Dit is volkomen off-topic, maar tijdens de lunch werd mij gevraagd of ik op de hoogte was van het vreselijke ongeval tussen twee auto's toen ik langs een bedrijf reed dat open had moeten zijn.
Ik ging naar het niveau van de frontale botsing waar er motoren op de weg waren waar mensen moesten worden bevrijd.
Blijkbaar had een drankbezorger voor de bars kratten rode wijn aan weerszijden van de weg gegooid.
En vanavond hoorde ik dat Nadine op slag dood was, haar man Philou in coma ligt en de man aan de andere kant positief testte op verdovende middelen.
Het was als een tweede moeder tussen de 16 en 40 jaar oud en onvergetelijke momenten.
Dus vanavond is het moeilijk. En met een huilend oog zien we niet veel meer
2 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten