Google (zoekmachine) krijgt hij boos? Dalende relevantie!

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Aardbeving
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 78
Inschrijving: 17/10/16, 14:53
x 15

Re: Google (zoekmachine) krijgt hij boos? Dalende relevantie!




par Aardbeving » 03/11/16, 17:25

Christophe schreef:En wat betekent het eigenlijk in het Engels? Kun je alsjeblieft wat testen? Aangezien u zich in een "google die Engels kan spreken" bevindt...


Ik heb wat getest, maar er zijn verschillende hindernissen voordat ik observaties kan doen en zinvolle conclusies kan trekken:

- Ik doe mijn onderzoek naar een motor meestal niet in het Engels, dus ik heb geen referenties om huidige resultaten te vergelijken met oudere
- Ik spreek het Engels niet vloeiend genoeg om vallen als "vleugel" en "eiland" te plaatsen...

Aan de andere kant ontsnapt het zoekresultaat "cz aile k8" aan de suggestie "cz ile k8" en de advertenties die u in de hoofdrol vond. https://www.google.com/search?site=&source=hp&q=cz+aile+k8&oq=cz+aile+k8&gs_l=hp.3...7588.11186.0.12315.10.10.0.0.0.0.312.1986.2-7j1.8.0....0...1c.1.64.hp..2.6.1443...0j0i131k1j0i10k1j0i22i30k1.ond1lv93CSc

In termen van personalisatie bestaat een eenvoudig klein experiment uit het doen van een zoekopdracht terwijl u niet verbonden bent met een persoonlijk account, en hetzelfde doen terwijl u verbonden bent, de vergelijking van de eerste twee pagina's met resultaten laat er geen twijfel over bestaan!

De instellingen van het account zijn soms valstrikken, men komt er binnen maar men gaat er niet meer uit; de instellingen van de taal die moet worden gebruikt in Gogol-producten en de weergave van zoekresultaten, eenmaal gekozen, laten bijvoorbeeld niet toe om terug te gaan, er is geen optie "geen taal". ..
0 x
Het sleutelwoord van onze overleving, dat is het leven, omdat we niet kiezels eten, dan doden ze met respect en onderscheidingsvermogen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Google (zoekmachine) krijgt hij boos? Dalende relevantie!




par Christophe » 03/11/16, 20:11

Gaston schreef:Dit staat duidelijk bovenaan de resultatenpagina en u hoeft alleen maar op de link "Alleen zoeken" te klikken Cz Vleugel K8" om de antwoorden die u zoekt op de eerste plaats te krijgen.


AH goed? Ik heb deze functie niet...de screenshot die ik plaatste is het scherm dat ik kreeg...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Google (zoekmachine) krijgt hij boos? Dalende relevantie!




par Christophe » 03/11/16, 21:18

Grelinette schreef:Het is niet precies, zoals je zegt Christophe, L 'Internetgebruiker die steeds meer "passief" wordt, maar Google probeert het PASSIEF en doorlaatbaar voor advertenties te maken; uiteindelijk is het resultaat hetzelfde, maar er is een nuance!


Ik had het over surfen in het algemeen en niet alleen over adverteren...

Internetgebruikers gaan veel meer op facebook, twitter, youtube dan voorheen en door nauwelijks meer zoekopdrachten in te dienen: de info komt naar hen toe... via youtube-suggesties bijvoorbeeld...

Ik zou verrast zijn om te zien de evolutie gedurende 15 jaar van Google-query's / aantal aangesloten internetgebruikers!

Grelinette schreef:Edit: Voorbeeld van analyse van het verzoek van Google en het antwoord aangepast aan mijn profiel: ik typte in het invoervenster "hengelen", en de eerste resultaten van de zoekmachine zijn hengelspellen voor kinderen !... Inderdaad, ik heb jonge kinderen en mijn specifieke onderzoek naar onderwerpen die verband houden met kinderen moet hebben bijgedragen aan het verduidelijken van mijn profiel in de gerichte bestanden van Google!


Pas op dat u ADVERTENTIEresultaten (zeg gesponsord die als eerste of volgende verschijnen) niet verwart met NATUURLIJKE resultaten...

Al mijn vragen waren voor NATUURLIJKE resultaten.

Een gesponsorde link kan heel goed volledig buiten gebruik zijn in vergelijking met het ingetypte trefwoord, aangezien het de adverteerder is die de trefwoorden bepaalt waarop getarget moet worden...

Voorbeeld: een reisbureau dat zich richt op het zoekwoord 'depressief'...

Targeting van advertenties stoort me niet al te veel... behalve dat we dezelfde opmerking kunnen maken als VOD: het sluit de ruimdenkendheid en de ontdekking van nieuwigheden af...Hh ja, soms kun je met advertenties interessante dingen ontdekken die je anders dan bij toeval nooit zou hebben gevonden... en het is deze kans dat targeting dodelijk is...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Google (zoekmachine) krijgt hij boos? Dalende relevantie!




par Christophe » 03/11/16, 21:27

Terremoto schreef:In termen van personalisatie bestaat een eenvoudig klein experiment uit het doen van een zoekopdracht terwijl u niet verbonden bent met een persoonlijk account, en hetzelfde doen terwijl u verbonden bent, de vergelijking van de eerste twee pagina's met resultaten laat er geen twijfel over bestaan!


U hoeft geen Google-account te hebben: gerichte advertenties gaan via cookies en/of browse-/zoekgeschiedenis...misschien (waarschijnlijk) zelfs uw IP

Test op het IP: voer een zoekopdracht uit in browser X en kijk of de bijbehorende advertentie wordt weergegeven in een andere browser Y

Aan de andere kant slaat het hebben van een Google-account bijna ALLES op!

Zelfs de geschiedenis (diep = jaren) van de installaties die je op Android hebt gemaakt: verander gewoon je gsm met hetzelfde account om het te realiseren. We kunnen "zijn" archieven vast wel ergens vinden...

En het recht om vergeten te worden in dit alles? Uhm... DTC?!? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Google (zoekmachine) krijgt hij boos? Dalende relevantie!




par Gaston » 04/11/16, 09:53

Christophe schreef:AH goed? Ik heb deze functie niet...de screenshot die ik plaatste is het scherm dat ik kreeg...
Ik heb dit:
czaile.jpg
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Google (zoekmachine) krijgt hij boos? Dalende relevantie!




par Christophe » 04/11/16, 17:50

Ja, ik had begrepen wat je suggereerde, maar nee, ik had niets ... zie afbeelding hierboven ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Google (zoekmachine) krijgt hij boos? Dalende relevantie!




par Christophe » 25/05/21, 15:19

Een heel lang artikel (maar snel doorbladeren) dat ALLE mogelijkheden van zoeken door Google aangeeft: https://www.webrankinfo.com/dossiers/google-search/serp

Ik heb een paar dingen geleerd... bijvoorbeeld dat we wiskundige grafieken kunnen tekenen (plot) en de timerfunctie (maar voorlopig alleen in het Engels)

En nog een meer synthetisch artikel (de overgrote meerderheid van zoekopdrachten wordt niet geoptimaliseerd door de gebruiker): https://www.blogdumoderateur.com/astuce ... he-google/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Google (zoekmachine) krijgt hij boos? Dalende relevantie!




par Christophe » 20/01/23, 18:37

Ik heb het daar neergezet: de internetinfo van de dag dat Google 12 mensen zal ontslaan...

Het ruikt niet lekker...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Google (zoekmachine) krijgt hij boos? Dalende relevantie!




par Christophe » 23/01/24, 15:05

Nogmaals Econology ruim op voorhand... : Mrgreen:

Uit wetenschappelijk onderzoek is zojuist gebleken dat de kwaliteit van de Google-resultaten steeds verder achteruitgaat: https://www.courrierinternational.com/a ... re-en-pire

Onderzoekers bevestigen: Google-resultaten worden steeds slechter

Uit onderzoek blijkt dat zoekmachines – en in het bijzonder die van Google – steeds vaker inhoud van slechte kwaliteit onder de aandacht brengen.

Heeft u het gevoel dat de zoekmachine van Google minder relevant is dan voorheen? Je bent waarschijnlijk niet de enige, merkt de Mashable-site op.

“We zijn werkelijk getuige van een verslechtering van de kwaliteit van zoekmachines, die in feite de strijd verliezen tegen de voor hen geoptimaliseerde inhoud”, kunnen we lezen in een onderzoek uitgevoerd door onderzoekers van Duitse universiteiten en publiek gepubliceerd voorafgaand aan de 46e Europese conferentie. over het ophalen van informatie, dat in het voorjaar zal plaatsvinden en waar het zal worden gepresenteerd.

Onderzoekers waren geïnteresseerd in hoe zogenaamde ‘geaffilieerde’ inhoud de resultaten van Google-, Bing- en DuckDuckGo-zoekmachines beïnvloedt. Affiliate marketing is een marketinginstrument dat tot doel heeft om tegen betaling bijvoorbeeld een product of bedrijf te promoten. “Zelfs als je deze term niet kent, heb je de effecten ervan gezien”, verzekert Gizmodo.

(...)
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Google (zoekmachine) krijgt hij boos? Dalende relevantie!




par GuyGadeboisTheBack » 23/01/24, 16:00

(...) Dit is het geval wanneer u een artikel raadpleegt met speciale links waarmee u producten kunt kopen bij verkopers als Amazon. Als u iets koopt nadat u op een van deze affiliate-links heeft geklikt, verdient de website die u daar naartoe heeft geleid een commissie.

De SEO-oorlog

Het doel van sites is om als eerste te verschijnen in de antwoorden van zoekmachines. Het resultaat is een permanente oorlog van optimalisatiestrategieën, genaamd SEO (zoekmachineoptimalisatie) of “natuurlijke verwijzingen”, in het Frans.

In de loop van een jaar analyseerden onderzoekers 7 zoekopdrachten met betrekking tot productzoekopdrachten, zoals “wat zijn de beste hoofdtelefoons”. Het resultaat is duidelijk, ontcijfert Gizmodo:

“Hoger gerangschikte pagina’s zijn meer ‘geoptimaliseerd’, hebben meer affiliatielinks en hebben over het algemeen teksten van lagere kwaliteit.”

“SEO is een tweesnijdend zwaard: aan de ene kant maakt het het gemakkelijker om zeer relevante pagina’s te vinden, aan de andere kant is het een effectief hulpmiddel om resultaten van lage kwaliteit omhoog te duwen in de zoekresultaten”, schrijven de auteurs.

Google en zijn concurrenten passen voortdurend hun algoritmen aan om dit fenomeen tegen te gaan en te voorkomen dat inhoud van lage kwaliteit als eerste verschijnt. Maar volgens het onderzoek werpen hun inspanningen geen vruchten af.

Janek Bevendorff, onderzoeker aan de Universiteit van Leipzig en eerste auteur van het onderzoek, geeft aan dat zoekmachines voorzichtiger moeten zijn bij het selecteren van welke pagina's ze willen promoten, vooral als ze afkomstig zijn van sites die veel inhoud produceren. “Affiliate marketing draagt ​​een deel van de verantwoordelijkheid voor de huidige verschijning van wat we online vinden”, benadrukt hij. Toch specificeert hij dat “het volledig verbieden waarschijnlijk niet de juiste oplossing zou zijn”, omdat deze tactiek en natuurlijke verwijzingen voor veel authentieke sites een belangrijke bron van inkomsten vormen.

Google verdedigt zichzelf

Google nam contact op met verschillende media en merkte op: “Dit onderzoek, dat zijn reikwijdte beperkte tot inhoud over productrecensies, weerspiegelt niet de algehele kwaliteit of bruikbaarheid van onze zoekfunctie in relatie tot de miljarden zoekopdrachten die we elke dag ontvangen.” De woordvoerder van de internetgigant voegt hieraan toe: “We hebben specifieke verbeteringen aangebracht om deze problemen aan te pakken; Het onderzoek benadrukt ook dat Google zich het afgelopen jaar heeft verbeterd en beter presteert dan andere zoekmachines.”

Het voorkomt. “Google is tijdens het onderzoek misschien verbeterd, maar experts zijn het erover eens dat de situatie over het geheel genomen de afgelopen jaren aanzienlijk is verslechterd”, benadrukt Gizmodo, waarvoor de sectorzoekmachines in het algemeen “een ernstig probleem hebben”.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten