Is Jean-Marc Jancovici een c ...?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Christophe » 16/12/22, 11:54

Oh ja, ik herinner me hem ook...

Het was erg zwaar om mee te werken! : Mrgreen:
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Leo Maximus » 28/12/22, 16:02

Obamot schreef:Uitstekend voorbeeld. Maar toch, je zou je hersensoftware moeten updaten : Mrgreen: (waarschijnlijk bevroren door de "bug uit 2”) de ramp in Tsjernobyl vond plaats in 1986, in de tijd van de USSR... We lezen zelfs in de Franse media (die niets te benijden hebben met die van de USSR, en nog minder in de afgelopen 3 jaar) dat de radioactieve cloud, ongetwijfeld met respect voor de Franse wetgeving, had het niet aangedurfd de grens over te steken (op zijn minst is een herstart vereist met een voorafgaande update van de datum in 2001, als de hardware ondersteunt: mwouahahahaha) : Oops: : Idee: :P

Jz zal enkele Science & Vie-scans uit het voorjaar van 1986 plaatsen over de ramp in Tsjernobyl. Het heeft absoluut NIETS te maken met de media van de USSR.

De uitspraken van professor Pellerin zijn een ander verhaal en de cloud die geen grenzen overschrijdt, is een uitvinding van journalisten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Flytox » 10/01/23, 23:21

https://tvl.fr/politique-eco-n0370-avec-jean-francois-auzolle-j-m-jancovici-comme-un-collaborateur-de-davos



Jean-Marc Jancovici, ingenieur van het globalisme? De man publiceerde een door de media opgemerkt werk: "Un monde sans fin". Jean-François Auzolle, een centrale ingenieur, begon het te lezen om het te bekritiseren in "Politique & Eco". Hij wijst op leugens en verklaringen die lobbyen ten gunste van degenen die rijk willen worden met stijgende energieprijzen. Vrienden in dienst van een ideologie die de Verenigde Naties heeft omgevormd tot een technocratisch instrument voor subversieve doeleinden. Jean-François Auzolle schetst ook een nauwkeurig portret van degene waarover de commissies die verantwoordelijk zijn voor het tot stand brengen van een geglobaliseerde economie vechten. Zoals Rabelais zei: "Wetenschap zonder geweten is slechts ondergang van de ziel". 

Om het werk van JF Auzolle te volgen, kunnen kijkers terecht op de site lefalotier.fr
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13702
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par izentrop » 11/01/23, 01:35

Flytox schreef:Jean-François Auzolle, een centrale ingenieur, begon het te lezen om het te bekritiseren in "Politique & Eco". Hij wijst op de leugens...
Geen wonder voor een klimaatsceptische complottheoreticus https://crowdbunker.com/v/eL3rgNYDVP
2 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Flytox » 12/01/23, 00:09

izentrop schreef:
Flytox schreef:Jean-François Auzolle, een centrale ingenieur, begon het te lezen om het te bekritiseren in "Politique & Eco". Hij wijst op de leugens...
Geen wonder voor een klimaatsceptische complottheoreticus https://crowdbunker.com/v/eL3rgNYDVP


Nee, ik heb dit citaat niet geschreven, ik heb alleen de tekst gekopieerd die in de ondertitel van de video hierboven verscheen door " " te plaatsen.
En waarom konden we 'leugens' niet aan de kaak stellen en klimaatsceptisch zijn?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par SebastiaanL » 12/01/23, 00:23

izentrop schreef:
Flytox schreef:Jean-François Auzolle, een centrale ingenieur, begon het te lezen om het te bekritiseren in "Politique & Eco". Hij wijst op de leugens...
Geen wonder voor een klimaatsceptische complottheoreticus https://crowdbunker.com/v/eL3rgNYDVP


Het is waar dat de aangevoerde argumenten niet gek zijn, maar ik neem graag alles aan wat dit koolstof4-schema en gekke adviesbureau op zijn plaats kan zetten, tegen een achtergrond van klimaatalarmisme
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13702
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par izentrop » 12/01/23, 19:54

SebastianL schreef:deze koolstof-shenanigans
bron?
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par SebastiaanL » 12/01/23, 20:06

izentrop schreef:
SebastianL schreef:deze koolstof-shenanigans
bron?

mezelf!
Ik geloof dat we regelrecht afstevenen op een soort etikettering, waarvoor betaald moet worden voor certificeringen, zoals voor de "biologische" etiketteringsindustrie.
Uiteindelijk is het de duif van de belastingbetaler/klant die betaalt voor het wanbeleid
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Christophe » 03/03/23, 17:52

Janco samenvatting:

Janco.jpg
Janco.jpg (60.83 KiB) 1123 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16131
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5244

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Remundo » 26/05/23, 08:07

Ik kwam een ​​artikel tegen dat hier absoluut een plaats verdient.

Dit is'een open brief aan Jean-Marc Jancovici door Guy Thérond, voormalig directeur New Technologies bij EDF Renewables
Ik heb 'The Endless World' uitgelezen, dat uiteindelijk jouw ideeën van de afgelopen tien jaar weerspiegelt. Ik ga er niet omheen draaien, hij is een "onzin" tegen hernieuwbare energie, en ik kan moeilijk begrijpen "waarom zoveel haat", of nog erger "zoveel neerbuigendheid". Als ik mijn belangrijkste bezwaar in een paar woorden probeer samen te vatten: u ontkent volledig of bijna de aanzienlijke vooruitgang die de hernieuwbare energieconverters de afgelopen twintig jaar hebben geboekt, en u negeert de komende vooruitgang, zowel op het gebied van hernieuwbare energie als op het gebied van energieconsumptie. .

[]

Eerste feitelijke bezwaar, zonder in geschillen van deskundigen te vervallen: uw tabel op pagina 161 van “ERDEI (Energy Returned on Energy Invested)” is onjuist: ik weet niet waar u uw cijfers vandaan heeft, en ik kan me voorstellen dat ze oud en daarom achterhaald zijn . De ERDEI van windenergie ligt dichter bij de 40, zelfs 50; iets meer dan 20 voor fotovoltaïsche zonne-energie, die u niet vermeldt


De brief is op veel punten uitgebreid uitgewerkt.

Wat duidelijk het slechte (bekende!) anti-RE-standpunt van de nationale Janco benadrukt.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 340-gasten