Waar vindt u E85 biobrandstof?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 12/04/07, 20:55

Nikolian schreef:normaal
Het is beter om de olie te verversen na het overschakelen op E85, omdat de brandstof het risico loopt om het opgehoopte vuil in het brandstofcircuit te verdunnen en los te maken.


als het in olie is afgewerkt, is het geen olieverversing die moet worden uitgevoerd, maar een segmentatie :onheil: :onheil: :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
maju14
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 07/02/07, 18:30




par maju14 » 12/04/07, 21:11

Bonsoir,
Ik denk dat hij bedoelt dat het een olieverversing is om op een gezonde basis te starten (wetende dat de sp95 calamineert) en tegelijkertijd het brandstoffilter te vervangen, wat ook goed zou zijn.
0 x
snel lucht!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 12/04/07, 21:24

welkom

als uw bak meer dan 50000 km heeft gelopen, maak dan van de gelegenheid gebruik om de motor te spoelen, u zult verrast zijn wat er uit komt.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
maju14
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 07/02/07, 18:30




par maju14 » 12/04/07, 21:58

Ja veel vuil (modder).
Ik maak de motor ongeveer elke 30 km schoon en de olie is echt zwart.
Maar hé als E85 ons minder co2, besparingen, een schonere motor kan brengen, dan is dat al een stap voor onze verstikkende planeet!
0 x
snel lucht!
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk




par Nikolian » 12/04/07, 22:05

Ik ben slecht in mechanica, ik ben iets voor het 85 km onderhoud overgestapt op E90.

De garage heeft mij niets bijzonders gemeld (afgezien van mijn distributieriem, maar dat heeft er niets mee te maken. :? )
0 x
kletsen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 11/04/07, 17:09




par kletsen » 13/04/07, 09:17

Dus daar leer je me iets!

Wij maken de motoren schoon?! Hoe? Ik weet gewoon hoe ik met mijn kleine handjes een olieverversing moet doen, en de rest is aan de monteur die ervoor zorgt!

de eerste auto waarmee ik de e85 ga testen is mijn panda uit 1992 van 150000 km en rijdt op korte ritten.

Ik begreep dit computerverhaal ook niet helemaal, denk je dat het bestaat op dit type auto? het is nog steeds eenvoudig!

voor mijn 2e auto (ik weet dat hij niet erg groen is, maar ach, als je op het platteland woont, is hij erg praktisch!) het is ook een basisauto uit 2007 met slechts 3000 km. staat er een rekenmachine op? want aan de elektronische kant zijn er bijna geen!

ik heb in ieder geval tijd om mijn verbruik te doen aangezien de pomp in aanbouw is! Helaas!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/05/07, 12:00

gab schreef:Dus daar leer je me iets!

Wij maken de motoren schoon?! Hoe? Ik weet gewoon hoe ik met mijn kleine handjes een olieverversing moet doen, en de rest is aan de monteur die ervoor zorgt!
Met een pre-drain cleaner... SODITEN (Metal 5) eigenlijk, evenals Wynn's en vele anderen... Ik denk dat dat heel nuttig is.

gab schreef:voor mijn 2e auto (ik weet dat hij niet erg groen is, maar ach, als je op het platteland woont, is hij erg praktisch!) het is ook een basisauto uit 2007 met slechts 3000 km. staat er een rekenmachine op? want aan de elektronische kant zijn er bijna geen!
Vanaf het moment dat je een injectie krijgt, is er elektronica en een computer (aangezien er geen mechanische injectie meer is op auto's).
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten