Computeromvormer om een ​​noodverlichting in huis te maken

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par Christophe » 11/12/22, 10:44

Macro schreef:Nou... Het oplaadgedeelte van je omvormer is defect.... En daarom waren de accu's van de omvormer ook...


Niet zeker: een 48V loodacculader laadt op bij 4*13.5 V = 54V min en 58 V als hij oplaadt bij 14.5V per accu...

Mijn MGE-omvormer die ik een beetje heb aangepast, was op 13.5 V.

Een NiMh-oplader laadt op tussen 40 * 1.45 = 58 V en 60 V, maar ik weet niet eens of hij een 40-configuratie heeft... . : Mrgreen: )

Meten van onbelaste en belaste spanningen...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 11/12/22, 11:32

Bericht op pagina 1 van 21 juni.
sicetaitsimple schreef:OK, ik begrijp het beter: je wilt je overschot niet meer gratis naar het netwerk sturen. Ik vergeet 's nachts de verlichting te beveiligen, als u vandaag geen last heeft van frequente bezuinigingen er is weinig risico dat dit fundamenteel zal veranderen morgen, en ik weet niet zeker of een omvormer + batterijen op een specifiek circuit niet meer problemen veroorzaken dan het goede oude netwerk.



Zoals wat, zie je, dat kan veranderen! En op dat moment was er inderdaad geen zorg, maar het is altijd beter om vooruit te plannen!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 11/12/22, 11:55

20221211_113939.jpg


20221211_113921.jpg


20221211_113851.jpg


20221211_113826.jpg


Zo zien deze 40 NiMh, 1.2V, 13Ah cellen eruit.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par Christophe » 11/12/22, 12:34

Ah ja, het is goed verpakt... doe de test met de laadspanningen om te beginnen...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 14/12/22, 17:01

Dus ik heb de omvormer in gebruik genomen, we zullen zien wat de belasting vervolgens doet.

Momenteel heb ik de helft van de verlichting in de keuken, het werkblad en de 6 7W-spots aangesloten.
Niet de 3 19W lampen, dus half bespaard.

De badkamer beneden, de 2 spiegelkandelaars 9W+9W, de 2 7W spots, de douchelamp, 7W, en de toiletten 7W.
Zoals ik destijds deed, heb ik maar één kabel die in de SB gaat, ter hoogte van de verlichting.

Ik heb 2 van de 3 kroonluchters beneden, 3*5W en 5*5W.

Dus voor nu zeggen we maximaal 150 W per keer.

Daar heb ik de tafel "gehackt", maar ik zal een kleine tafel aan de zijkant opnieuw doen voor wat golvend zal zijn.

Aan de andere kant heb ik mijn oude "dingetje" -lezer van Watts, Volt, etc. aangesloten, en als hij leeg is, gaat hij naar 50W, gaat naar 1 en gaat terug naar 0 .... met niets aan verbruik het, raar, ik zal morgen zien, mijn "rug" is gestoofd.

Morgen hoop ik het golfkarton naar de zolder te brengen, ik had meer dan 6 mm2 uitgegeven, een paar in 1.5 of 2.5, voor het geval dat, en een verdeling van de kamers opnieuw doen, en weer naar beneden gaan om de doos te pakken, in de woonkamer .... Ik heb veel kabel die door de zolder gaat, die de eerste verdeelt, en een klein deel van de begane grond, dat was gemakkelijker opnieuw te doen, zo.



De oude 12V batterij van de kleine omvormer heeft het begeven, en voorlopig alleen een omvormer batterij erin om de circulatiepomp van de kachel, en de ketel te sparen, dus niet erg lang, waarschijnlijk 15 minuten....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 14/12/22, 23:02

De test duurde niet heel lang, de accu's waren bij de start slechts minder dan 51-52V.

Ik zal morgen zien, na volledige lading.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 17/12/22, 18:40

De omvormer laadt mijn batterijen helemaal niet op en ontlaadt ze zelfs, ze gingen van 51V naar 49V, in ongeveer 2 dagen, terwijl de omvormer op sap is aangesloten.

Impedantie van incompatibele batterijen? omvormer onbelast?

Ik zal binnenkort 12V 175Ah herstellen, lood, daar zou ik een test doen.

Wat ik weet is dat ik in 48 uur 1 kWh heb gegeten, voor al deze verlichting, en als ik mijn toekomstige batterijen heb, als de omvormer goed oplaadt, heb ik binnenkort 8 kWh aan opslag, en in feite minstens 2-4 kWh beschikbaar, zonder al te veel schade aan deze accu's, accu's preventief vervangen.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 05/01/23, 17:23

Dus heb ik 4 12V-batterijen teruggevonden, die verschillende levens en verschillende intensiteiten hadden.

Het is cool om gratis te zijn hersteld, maar net zo cool voor het gebruik om 48V te maken....

2 keer 225Ah
1 x 180Ah
en 170Ah.

Ze zitten allemaal nog in de 12.3V, zie nog wat meer.

Voorlopig heb ik ze niet kunnen verplaatsen, te zwaar voor mij!

Ik zal een aantal tests een voor een moeten doen, we zullen zeggen dat als ik in serie zet, het op zijn best zal zijn op de zwakste, in 170 Ah.

We zullen zeggen dat ik waarschijnlijk zou kunnen rekenen op 150 Ah, bij 48V, of ongeveer 7 kWh, met iets meer dan 3 kWh die kan worden gebruikt.

Ik vraag me af hoe dit alles in de praktijk zal mixen, correct of niet, en hoe het correct zal kunnen laden....

Het is voor het oplossen van problemen en om de rode dag van het EDF-tempotarief te verbeteren.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 245 gasten