Cumulus gasverbruik monitoring

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 169
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 40

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par PVresistif » 15/12/22, 12:07

Dag
Ik heb 10 jaar een 150 L gasboiler met waakvlam (Styx) gehad; de brander werkte nooit, alleen het nachtlampje was voldoende om warm water te leveren (voor 2 personen); van tijd tot tijd verstopte de afvoerleiding door kalkaanslag; inderdaad wanneer met de waakvlam aan er geen regeling van de temperatuur is en het ver boven de 60°C steeg toen we afwezig waren ..... Ik stopte nooit het gas uit angst voor een pb om de waakvlam opnieuw aan te steken (thermokoppel) .
Uit deze ervaring heb ik geleerd: verwijder elke gasboiler met waakvlam, zeer hoge kosten, en belangrijk onderhoud bij hard water
Het was tussen 2005 en 2015, vandaag, naast de prijs van gas, is er meer dan al dit soort apparaten te schrappen....
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 15/12/22, 13:23

Het gebruik ervan is de pb, als er 2 zijn. Voor een groot gezin is het geweldig.

Maar ik denk dat ik, min of meer in jouw geval, hem zelden hoor opstarten, zelfs niet als ik enkele uren in de kelder doorbreng.

En kalksteen, ja, er is genoeg van.

En om het weer aan te zetten, is het vaak ingewikkeld ... Degene die ik hiervoor had, had ik bijna een uur nodig, want als het mislukt, moet je 3 minuten wachten voordat je het opnieuw probeert ....

Hoe dan ook, zodra ik tijd heb, zet ik het hele huis op de ketel, en meer alleen de douche.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 366-gasten