Vulketel HS France innova 30

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
bombocox
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 03/01/22, 21:42
x 2

Re: Vulketel HS France innova 30




par bombocox » 22/11/22, 21:27

Nou ja, ik ga het in ieder geval proberen. Ik had dit onderwerp besproken op de forum : verwarming-isolatie/koppeling-ketel-hout-gas-t17080.html het lezen van het advies van experts, het werkt. Ik zal zien.

Dus ik ga de gasboiler op de spoel aansluiten, dat zou het moeten doen.

Ik dank u allen voor uw advies.

Nicolas
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Vulketel HS France innova 30




par dede2002 » 23/11/22, 14:04

boumbocox schreef:Hallo,
De ketel is een HS France Innova 30 met een 1500 liter HS France KSTS-2 tank.
Ja, deze tank maakt ook warm water voor huishoudelijk gebruik, maar zonder de batterijen te gebruiken.

Dede2002, je hebt het idee hoe deze ballon werkt, denk je dat ik het warme water (verwarming) kan nemen om het in de gasboileringang te stoppen?
Zal er voldoende warmtewisseling zijn? Voor mij zou het het moeten doen, maar als iemand het kan bevestigen?

Dank u voor uw hulp
Nicolas


Ik begrijp je vraag niet helemaal, zoals ik al schreef, ik zie de noodzaak niet in om de radiatoren en de ketels te scheiden door een warmtewisselaar.
Het zou gemakkelijker zijn om te ontkoppelen met een v3v.
Een wisselaar is nodig om circuits van verschillende druk te scheiden, met temperatuurverlies (het vermogen van een wisselaar is evenredig met de delta t°, als delta t = 0, vermogen = 0).

Dit systeem lijkt geschikt voor intermitterende energieën, hout of zonne-energie, met een efficiënt opslagsysteem en SWW-productie.

Het lijkt mij niet economisch om een ​​ballon van 1500 liter met gas te verwarmen. Voor de winter als de ballon koud is, zou ik de radiatoren rechtstreeks op de gasketel aansluiten (met de v3v). Voor de zomer moet u kiezen hoe u uw sanitair warm water gaat produceren. (hout, gas of anders?)
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Vulketel HS France innova 30




par phil59 » 23/11/22, 17:05

Zoals ik in het begin al zei, kunnen verschillende bronnen zich zowel in de tank mengen, zelfs zonder kleppen, als voor hout, niet door de spoel.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Vulketel HS France innova 30




par sicetaitsimple » 23/11/22, 17:29

dede2002 schreef:Dit systeem lijkt geschikt voor intermitterende energieën, hout of zonne-energie, met een efficiënt opslagsysteem en SWW-productie.

Precies, ik zou zelfs zeggen drinken et zonne-energie, de zonne-energie die het werk doet tijdens de zomer, met name voor de productie van SWW en minstens een deel van de "verwarming"-taak halverwege het seizoen, door uitwisseling via de onderste batterij.
Zonder zonne-energie wordt het een tank van 1500 liter met productie van SWW door hout (bijvoorbeeld), wat in dit geval eerder moet worden gedaan door warmte te leveren via de bovenste batterij om te voorkomen dat de hele tank wordt verwarmd, vooral in de zomer.
Waar onze vriend naar op zoek is, is een min of meer hybride hout/gasproductie, die mij vanuit operationeel oogpunt niet voor de hand liggend lijkt om te implementeren, behalve om te zeggen "100% hout via de ballon" of "100% gas via gas", wat u, als ik het goed begrepen heb, zou aanbevelen.
En bovendien lijkt 1500 liter warm water misschien veel, maar als het voor verwarming is, is dat niet zo veel. Ongeveer 50 kWh als de tank helemaal vol is bij 60°C en leeg is bij 30°C. Middenseizoen OK, maar midden in de winter zijn we ver verwijderd van een gemiddeld huis.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Vulketel HS France innova 30




par phil59 » 23/11/22, 18:13

Je vergeet dat de boiler korte tijd heel sterk opwarmt, dat je de calorieën heel snel in de ballon moet evacueren.

Door de ballon kan de warmte van de radiatoren langzaam worden verspreid.

Ik heb geen schema van mijn montage, maar grofweg, aangezien de aankomst van de houtkachel 'ver' is van de gasboiler en het vertrek van de radiatoren, en aangezien koper vrij duur is, zijn de eerste 2 meter in koper , en de rest is in PER, in 20, maar ik heb twee vertrekken, een die rechtstreeks naar de radiatoren gaat en de andere naar de ballon.

Vanuit de gasketel gaat het ook rechtstreeks naar de radiatoren en dus ook naar de tank.

Als de ballonkleppen open zijn natuurlijk.

Dus alles werkt tegelijkertijd, in de winter.

Afhankelijk van de buitentemperatuur verwarm ik de ballon tot X°, bijvoorbeeld 45°, en als de 45° er niet is, bijvoorbeeld onder de 43°, wordt de ketel geactiveerd.

Mijn ketel is een oude, alles of niets, geen modulatie. De ballon dient als een soort regelaar.

Aan de andere kant kan de kachel alleen het huis niet alleen verwarmen, noch de ballon, met deze 7.5 kWh, zelfs de ballon niet, anders duurt het meerdere dagen.

Door de kachel kan ik de tp praktisch alleen onderhouden als we er zijn, om hem te voeden.

Momenteel is de ballon nog niet in gebruik. Ik heb gewoon de "kleine" 100L.

Momenteel is het waarschijnlijk ongeveer 12-15 kWh (bij 50°) ruwweg gesproken van radiatoren die draaien...
Nog voordat ik de ketel weer in elkaar zet, de kachel vroeg aanzet, met een tp van 10° overdag, warmt het huis vrij snel op, met plafondhoogtes tussen 3 en 3.20m.

En daarop, als ik een warmtepomp heb laten draaien, komt het erop aan om daar allemaal mee te spelen....

Ik had niet gedacht dat ik kon verwarmen met 7.5 kWh water uit de kachel, maar zolang de tp's niet te veel dalen, doet het dat...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Vulketel HS France innova 30




par sicetaitsimple » 23/11/22, 18:45

phil59 schreef:Ik heb geen schema van mijn montage,


Eerlijk gezegd zou het leuk zijn als je de moeite zou nemen om er een te produceren. Omdat het daar vrij onbegrijpelijk is, zelfs van goede wil.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Vulketel HS France innova 30




par phil59 » 23/11/22, 19:10

Ik heb zelden een diagram gemaakt, als alles duidelijk is in het hoofd, is het goed.

Als je het niet in je hoofd kunt doen, is dat omdat ik niet in een staat ben...

Ik moest er een schets van maken toen we in 2008 sites verhuisden, voor de computerzaal, de verschillende traveeën, de telefonie, enz. de informatica van het bedrijf ....

Er waren stopcontacten genummerd tot 600-700, in feite 300-400 stopcontacten, veel schakelaar(s)?, vezels, etc....

Toen ik geslaagd was voor mijn BAC, in de sectie waar ik zat, was er veel wiskunde, natuurkunde, maar ook "workshop" inclusief automatisering ... elektrisch of pneumatisch.

Als er grote bewerkingen moesten worden uitgevoerd, was ik het altijd die ze deed, geen echte methode om de waarheid te vertellen, maar het werkt altijd, en hoe meer verbindingen er waren, hoe sneller het voor mij was, want hoe interessanter.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Vulketel HS France innova 30




par sicetaitsimple » 23/11/22, 19:20

phil59 schreef:Ik heb zelden een diagram gemaakt, als alles duidelijk is in het hoofd, is het goed.

Ik begrijp het, maar als het duidelijk is in jouw hoofd, is het niet noodzakelijkerwijs duidelijk in dat van andere mensen... Daar is een diagram voor... om gedeeld te worden zonder dat je je hoeft voor te stellen (vaak verkeerd) wat de ander bedoeld zou kunnen hebben.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Vulketel HS France innova 30




par phil59 » 23/11/22, 19:27

sicetaitsimple schreef:
phil59 schreef:Ik heb zelden een diagram gemaakt, als alles duidelijk is in het hoofd, is het goed.

Ik begrijp het, maar als het duidelijk is in jouw hoofd, is het niet noodzakelijkerwijs duidelijk in dat van andere mensen... Daar is een diagram voor... om gedeeld te worden zonder dat je je hoeft voor te stellen (vaak verkeerd) wat de ander bedoeld zou kunnen hebben.


Ik weet het .... ik weet niet echt hoe ik het moet doen, alles komt tegelijkertijd ....

En als het te schematisch is....

Ik heb hier meer dan eens kritiek op gekregen op het werk....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 466 gasten