Human Psychology: Experience on Authority - Milgram

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Human Psychology: Experience on Authority - Milgram




par Christophe » 16/05/17, 02:58

Een goed en compleet artikel over Milgram: https://www.scienceshumaines.com/stanle ... 36042.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Human Psychology: Experience on Authority - Milgram




par Flytox » 16/05/17, 20:47

Elke keer dat ik deze film weer zie, kan ik het niet helpen dat ik hem in mijn werk contextualiseer en denk aan de oogverblindende score die sommige "managers" zouden kunnen behalen op deze test .....
In andere plaatsen en omstandigheden zouden sommigen zelfs bereid zijn om de handen ineen te slaan voor alle vuiligheid (zelfs genocide) (geen soort beperkingen voor sommigen ...) zolang ze een persoonlijk belang vinden, maar degenen die daar zijn worden beschermd tegen de "goden" en ondanks X verhalen in Prudhommes en andere problemen van herhaling van pesterijen zijn er nog steeds, zelfs na een zelfmoord ... :frons: :frons: :| :( : Wink:

In feite is deze test (of equivalent) erg "nuttig", omdat hij het in deze winkel mogelijk maakt om een ​​bepaald percentage van dit soort individuen "onbeperkt" te rekruteren, toegewijd aan een briljante carrière, om het geheel te infecteren. van de hiërarchie, breek elke oppositie / geschil, vakbondsopstand enz ... Het management van het bedrijf van morgen wat! : Twisted:
Veel geluk jonge mensen .... denk aan je beproeving voor nog een paar decennia .... : Oops: :schok: :onheil:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Human Psychology: Experience on Authority - Milgram




par Obamot » 10/11/22, 06:14

Nee niets...



(maar waarom gaan we nog steeds hun "films" of hun "shows" zien?)

350A446C-1B3D-4EE3-BCAC-18FEB0F10B46.jpeg
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 208-gasten