Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par Christophe » 06/09/22, 15:17

phil59 schreef:En in feite, toen ik gisteren het onderwerp Christophe zag, denk ik dat ik onbewust de connectie heb gemaakt, en dus heb ik gepost.


De foto in het onderwerp van de trailer bedoel je?

Ach, het was toen geen toeval... de gr...geesten ontmoeten elkaar! Dat is goed, ik zal je kunnen vertellen of het mogelijk is...voorlopig zit het daar een beetje los...mijn 40W mono-circulatiepomp is niet gestart : Lol:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par sicetaitsimple » 06/09/22, 15:19

phil59 schreef:Naon gaat nog een warmtepomp plaatsen, die aan het sorteren is.


OKÉ. Je doet natuurlijk wat je wilt, maar persoonlijk zou ik de werking van mijn verwarming niet overlaten aan een ding met 100 ballen op een Chinese site.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par Christophe » 06/09/22, 15:23

Amazon is Chinees? : Lol:

Ik heb een maand om het terug te sturen als het niet werkt...

Serieus simpel... wil je het niet gewoon af en toe afsluiten?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par sicetaitsimple » 06/09/22, 15:32

Christophe schreef:Serieus simpel... wil je het niet gewoon af en toe afsluiten?


Dat wil zeggen? U voegt in het door Phil59 genoemde geval in serie een apparaat toe tussen het eenfasige netwerk en het warme water in zijn radiatoren of vloerverwarming?
En zo kun je de betrouwbaarheid van het systeem alleen maar verslechteren. Sorry, dat is gewoon wiskunde.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par phil59 » 06/09/22, 15:34

Het is geen € 100, maar ongeveer € 300, voor 5.5 kWh.

En dit ding, ja, ik denk dat het goedkoop is.

Op Amazon vind je, vaak wat duurdere, spullen van ali....

Ja, ik weet het, het is onredelijk.

Laatst zag ik er een paar te koop staan ​​op LBC, en dezelfde man huurde er een paar, een beetje onder Parijs, denk ik....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par Christophe » 06/09/22, 17:42

Ben huur er een, test hem, rook hem en geef hem terug! : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par Christophe » 06/09/22, 17:48

sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:Serieus simpel... wil je het niet gewoon af en toe afsluiten?


Dat wil zeggen? U voegt in het door Phil59 genoemde geval in serie een apparaat toe tussen het eenfasige netwerk en het warme water in zijn radiatoren of vloerverwarming?
En zo kun je de betrouwbaarheid van het systeem alleen maar verslechteren. Sorry, dat is gewoon wiskunde.


Ik had het net over je laster op de Chinese site... ja er is nog steeds shit, maar er is ook veel materiaal van goede kwaliteit en om het van tijd tot tijd te kopen, kan ik je vertellen dat Chinese verkopers over het algemeen veel respectvoller zijn van de klant dan Franse verkopers!

Reactietijd, beleefdheid, technische informatie (zelfs als je niets hebt gekocht) en als er een groot probleem is met de goederen, doen sommige mensen geen hara kiri (ik weet dat het Japans is, maar hey ...)...

Kortom, ze hebben nog steeds een gevoel van eer en respect dat we lang geleden in Frankrijk verloren (vraag wiens schuld...ik weet het...)...in Duitsland, met wie ik ook af en toe werk terwijl het respecteren van de klant meer op China lijkt...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par sicetaitsimple » 06/09/22, 18:41

phil59 schreef:Het is geen € 100, maar ongeveer € 300, voor 5.5 kWh.
En dit ding, ja, ik denk dat het goedkoop is.


Nou, je vertelde ons iets eerder dat het overschakelen naar driefasen ongeveer 400 € was (wat mij persoonlijk erg laag lijkt, tenzij jij natuurlijk degene bent die het meeste werk doet).
In dit geval zou ik (zoals je zegt!) geen moment twijfelen! Draden zijn altijd betrouwbaarder dan een elektronisch ding.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par phil59 » 06/09/22, 18:50

Ja, maar leest u ook wel eens opmerkingen aan klanten?

Zoals: met machinevertalers....

"Je bent rotzooi", dat soort dingen....

In oktober, november, net voordat de covid echt bekend werd in Frankrijk, gingen we met mijn vrouw een paar dagen naar Bergen, in een hotel, in Nederland (destijds in zoé), een beetje aan de kust, boven Amsterdam, en er was een bus (misschien zelfs 2) van Chinezen in het hotel...

Volstrekt respectloze mensen....tot mijn grote verbazing...mensen die niet schromen om midden in de nacht in de gangen te schreeuwen, die "een scheet" laten aan tafel, enz....

Slecht geheugen, want een paar dagen na thuiskomst was ik een wrak.... en het duurde.... covid?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par phil59 » 18/10/22, 16:18

0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten