HS antenneversterker?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: HS antenneversterker?




par Exnihiloest » 14/10/22, 19:22

Macro schreef:Stelletje broquignoles.... Die zich zorgen maken over het vinden van een oplossing om tv te ontvangen... De economie is echt naar de bodem gezakt...


Het is misschien juist omdat Econologie op de achtergrond is geraakt, en sociale netwerken in het algemeen (maar minder toch) :) ), laten we terugvallen op de tv!
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: HS antenneversterker?




par phil59 » 14/10/22, 21:22

Macro schreef:Stelletje broquignoles.... Die zich zorgen maken over het vinden van een oplossing om tv te ontvangen... De economie is echt naar de bodem gezakt...



Waarom ben je zo verbitterd, Macro?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1521
Neem contact op met:

Re: HS antenneversterker?




par izentrop » 15/10/22, 01:49

Exnihiloest schreef:
izentrop schreef:
Exnihiloest schreef:Dat is wat ik zou doen, zet een simpele T
Nooit ongelukkig geweest : Roll:
We verliezen de impedantie-aanpassing, het is de deur die openstaat voor allerlei soorten parasieten,
...
Als je denkt dat de impedantie van de antenne en die van de tv 50 ohm is van het ene uiteinde naar het andere van de band, dan heb je de technische realiteit ingeruild voor een commerciële specificatie.
Bij 25 ohm in plaats van 50 ohm blijven we in de marge voor een goede ontvangst, en in de wilde veronderstelling dat al het andere klopt, zie je het verschil pas bij zorgvuldige metingen. Daarnaast ook opvallende reflecties, en daar zou het niet het geval zijn, het was een pb ten tijde van de analoog; digitaal zie je het niet.
verlies van de afschermingsfunctie van de coaxkabel...
Er is theorie en praktijk. Kun je ons vertellen wat de staande golfsnelheid zal zijn als we van 50 naar 25 ohm gaan? En de winst van de antenne die nu de kabel zou vormen die zijn afscherming zou "verliezen"?

Iedereen met een beetje kennis zou je kunnen vertellen:
Zie je de aanwezigheid van een gevormde "T"? als dat zo is, is het essentieel om het te verwijderen, plaats een 2-weg splitter
https://forums.commentcamarche.net/foru ... ptions-tnt (oude tips, problemen met 4G niet genoemd)

U sprak terecht over 17 VATC-kabel, het is de coaxkabel die voor tv aan te bevelen is, omdat hij een strip heeft die de bescherming tegen parasieten verhoogt en minder verlies geeft naarmate hij ouder wordt dan de oude kabels.
Het is inderdaad in ons belang om een ​​lange 50 jaar oude kabel te vervangen door dit type coaxiale https://www.elbac.fr/datasheet?fichier=100160-00-E.pdf

Aan de andere kant is de karakteristieke impedantie niet 25 of 50 ohm, maar 75 ± 3 .
Het doorbreken van deze impedantie in een mismatch creëert valse signaalreflecties. In het analoge tijdperk veroorzaakte het een echo in het beeld... In digitaal veroorzaakt het kwaliteitsverlies op bepaalde multiplexen, met bevriezing, bevriezing, ontijdige beelden of regelrecht verlies van multiplexen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: HS antenneversterker?




par Exnihiloest » 15/10/22, 19:34

izentrop schreef:...
Iedereen met een beetje kennis zou je kunnen vertellen:
Zie je de aanwezigheid van een gevormde "T"? als dat zo is, is het essentieel om het te verwijderen, plaats een 2-weg splitter
https://forums.commentcamarche.net/foru ... ptions-tnt (oude tips, problemen met 4G niet genoemd)


Je bent slecht gevallen, mijn arme. HF is een van mijn expertisegebieden, ontvangst en transmissie. Ja, we hebben een geschatte impedantie-overeenkomst. Nee, het heeft geen praktische consequenties, behalve in gevallen met echt beperkte signaalniveaus, en zelfs zonder T zou je pbs op het ene of het andere kanaal hebben. Ik gebruik er al jaren een om 2 tv's te bedienen, geen problemen en het signaal is niet bijzonder sterk. Gezien de prijs van een T is het natuurlijk wat je eerst moet proberen en dat alle kans van slagen heeft.

U sprak terecht over 17 VATC-kabel, het is de coaxkabel die voor tv aan te bevelen is, omdat hij een strip heeft die de bescherming tegen parasieten verhoogt en minder verlies geeft naarmate hij ouder wordt dan de oude kabels.
Het is inderdaad in ons belang om een ​​lange 50 jaar oude kabel te vervangen door dit type coaxiale https://www.elbac.fr/datasheet?fichier=100160-00-E.pdf

Aan de andere kant is de karakteristieke impedantie niet 25 of 50 ohm, maar 75 ± 3 .
...


Ja. Ik ben zo gewend aan 50 ohm pro dat ik vergat dat het 75 ohm is voor tv. Maar wat ik zei blijft geldig, je kunt altijd de SWR berekenen voor 37.5 ohm in plaats van 75 ("± 3 Ω" : Lol: , bovendien zal het nooit puur resistief zijn, meet een tv-antenne met een VNA en je zult begrijpen, er zijn enkele minder dan 80 € vandaag, en zeer betrouwbaar).
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1521
Neem contact op met:

Re: HS antenneversterker?




par izentrop » 16/10/22, 08:28

Exnihiloest schreef:
izentrop schreef:...
Iedereen met een beetje kennis zou je kunnen vertellen:
Zie je de aanwezigheid van een gevormde "T"? als dat zo is, is het essentieel om het te verwijderen, plaats een 2-weg splitter
https://forums.commentcamarche.net/foru ... ptions-tnt (oude tips, problemen met 4G niet genoemd)
Je bent slecht gevallen, mijn arme. HF is een van mijn expertisegebieden, ontvangst en transmissie.
Valt? het is geen spel, maar een discussie tussen volwassenen. Ben je een radioamateur? Ik heb ook de licentie, maar ben al een hele tijd niet meer actief.

We hebben niet dezelfde eisen in HF als in UHF. Je hebt een goede ontvangst met 2 tee, zonder pixelvorming, des te beter voor jou, het is verre van het algemene geval.
Een splitter verdeelt het ingangssignaal om het gelijkmatig over elke uitgang te verdelen, zonder een staande golf te creëren, in een bandbreedte van 5 tot 2400 Mhz in het algemeen... Een T-stuk veroorzaakt reflecties.
Het digitale mag dan niet gestoord worden door bepaalde echo's, maar het is toeval, ze variëren naargelang de frequentie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: HS antenneversterker?




par Exnihiloest » 16/10/22, 11:38

izentrop schreef:
Exnihiloest schreef:
izentrop schreef:...
Iedereen met een beetje kennis zou je kunnen vertellen: https://forums.commentcamarche.net/foru ... ptions-tnt (oude tips, problemen met 4G niet genoemd)
Je bent slecht gevallen, mijn arme. HF is een van mijn expertisegebieden, ontvangst en transmissie.
Valt? het is geen spel, maar een discussie tussen volwassenen.

Precies, niet van rol wisselen, alsjeblieft. Het herhalen van de clichés die op het net zijn gevonden, zonder evaluatie met betrekking tot het specifieke geval waar we het over hebben, noem ik dat geen discussie.

Een T-shirt roept reflecties op...

Dat zei ik.
Maar als je ze niet kwantificeert of hun impact beoordeelt, is dat zeggen of niets hetzelfde. Dat is hetzelfde als zeggen dat arseen dodelijk is. Nee het is niet dodelijk, we hebben er atomen van in het lichaam, het is een kwestie van dosis.
Ik heb je uitgelegd dat het gaan van 75 naar 37 ohm reflecties veroorzaakt, maar zwakke, die zelfs lager kunnen zijn dan die gerelateerd aan de variaties van de impedanties van de tv of de antenne volgens de frequentie. Het maakt dus weinig uit.

Als je de licentie hebt, moet je weten dat een belasting van 37 ohm voor een antenne en kabel van 75 ohm je een staande golfverhouding van 2 geeft, wat overeenkomt met een gereflecteerd vermogen van 11,1%. De ingangsimpedantie zal slechts 88,9% van het vermogen ontvangen in plaats van 100%, wat overeenkomt met een verlies van 0,5 dB (bovenop de 3dB gerelateerd aan de vermogensverdeling tussen de twee ontvangers).

0,5 dB is verwaarloosbaar, je zou ze niet eens zien op de S-meter, en 0,5 dB is zelfs lager dan het invoegverlies van een passieve splitter die geacht wordt de impedantie te respecteren! De T is dus duidelijk de oplossing om eerst te proberen. En als dat niet werkt, zal een splitter het niet beter doen, tenzij hij wordt versterkt.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1521
Neem contact op met:

Re: HS antenneversterker?




par izentrop » 17/10/22, 10:05

Mijn referenties op de radio gaan inderdaad ver terug en zijn in de loop van de tijd een beetje afgestompt. : Cheesy:
Afgezien van het psychologische fixatie-aspect van de operator dat kan leiden tot ernstige neurose, is ROS niet de vijand die je zou denken.
Het veroorzaakt wat extra verliezen, het moet nog steeds hoog zijn, het veroorzaakt geen interferentie op tv's in tegenstelling tot wat hier of daar wordt gezegd (integendeel, het vermindert ze door het uitgezonden vermogen te verminderen).
http://meteosat.pessac.free.fr/Cd_elect ... lt/swr.htm
0 x

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten