Goed of slecht om de PV in de batterijen op te slaan?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par sicetaitsimple » 11/09/22, 20:53

phil59 schreef:Dus ik analyseerde het ENEDIS-bestand, uur na uur, en het bestand is niet goed.

Over een jaar, vanaf 01/10/2020, heb ik een verbruik van rond de 19 kWh, terwijl het in mijn hoofd rond de 000 zou moeten zijn.

En inderdaad, als ik het van dag tot dag analyseer, heb ik een cijfer van bijna 10...


Wat betekent het, hoofd?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 11/09/22, 21:08

Dit is het verbruik dat ik in gedachten heb volgens mijn rekeningen, verbruik dus van voorgaande jaren.

Van mijn hoofd is het ongeveer 10 kWh per jaar dat ik verbruik, met soms 000 en soms ongeveer 9000 ....

10 is een afgerond getal dat ik in gedachten heb...

Als ik het verbruik van dag tot dag van ENEDIS van 1/10/2020 tot 31/09/2021 neem, vind ik 9763 kWh, wat voor mij consistent is, niet 19 kWh, totaal per uur..

Dus waarom weet ik niet, maar het bestand is niet correct, of er is iets dat ik niet weet, wat heel goed mogelijk is.

Maar voor mijn analyse, per uur, kan ik het niet gebruiken....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par sicetaitsimple » 11/09/22, 21:14

phil59 schreef:Dit is het verbruik dat ik in gedachten heb volgens mijn rekeningen, verbruik dus van voorgaande jaren.

Van mijn hoofd is het ongeveer 10 kWh per jaar dat ik verbruik, met soms 000 en soms ongeveer 9000 ....

10 is een afgerond getal dat ik in gedachten heb...



Ik begrijp het niet. Je bedoelt "vorige jaren". Maar had je voorgaande jaren niet je Kona waarmee je natuurlijk veel rijdt?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 11/09/22, 21:41

Al bijna 10 jaar rijd ik een EV.

Sinds 2015 hebben we 2 EV's in huis en sinds 2018 geen thermische voertuigen meer.

Om te situeren, met de zoé bijvoorbeeld, hebben we over 26 maanden ruim 50 km (000 of 51 km) gepasseerd....

Met een van de peugeot ion, ongeveer 60 km in 000 jaar ....

Maar hoe meer je rijdt, het betekent dat je tegelijkertijd verder gaat, en thuis iets minder oplaadt, zoals 25 km, meer dan 000 thuis, en misschien de rest buiten. , maar 15 km veilig buitenshuis .

Zelfs met de ion, die 100 km autonomie heeft, hebben we al ongeveer 400 km per dag gedaan en moeten we daarom noodzakelijkerwijs buitenshuis opladen.

Dus gemiddeld 15 km per jaar thuis geladen is veilig, misschien meer....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 169
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 40

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par PVresistif » 30/03/24, 17:00

In een vrijstaand huis met behoefte aan warm water voor huishoudelijk gebruik lijkt het opslaan van zonne-energie in batterijen een economische en technische onzin!
Het is namelijk veel goedkoper en eenvoudiger om energie op te slaan in de warmwatertank: dit heet een elektrische heater, €180 voor 200 L bij casto of LM. Bovendien is in de zomer, wanneer de zon schijnt, de behoefte aan warm water de belangrijkste vraag naar elektriciteit, dus waarom zou je opslaan voor andere minimale behoeften...
De trend is in de richting van de ontwikkeling van warm water voor huishoudelijk gebruik - om hygiënische redenen wassen we meer, hoop ik - en aan de andere kant wordt de verwarmingsbehoefte steeds lager (we isoleren meer, hoop ik). .....
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 30/03/24, 20:30

Alles kan afhangen van het aantal kWp dat je hebt.

Mijn situatie is veranderd, en met het tempo abonnement, waarmee ik nu al ruim €700,- per jaar op mijn rekening bespaar, sluit ik deze zomer zo'n 7 kWh herstelloodaccu aan, daar niet voor bedoeld, om zo'n 2-3 terug te geven kWh op rode dagen, wanneer de batterijen vol zijn.
Batterijen niet effectief, maar gratis, vervangen na 2 jaar normaal gebruik, met een "goede bron"...

Deze zomer is het tijd om het gebruik te verfijnen...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par sicetaitsimple » 30/03/24, 23:09

Als de batterijen vrij zijn, verandert dat eigenlijk alles....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten