EV-laadstations.

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

EV-laadstations.




par phil59 » 27/08/22, 02:53

Beetje bij beetje stelt Tesla zijn laadstations open voor niet-Tesla-voertuigen.

https://www.tesla.com/fr_FR/findus?v=2& ... ters=party

Het is nog steeds verlegen voor nu, maar 31 tot nu toe.

Snellader, goed voor onderweg en vooral in aantal.

De laadstandaard wordt de CCS-combo, voor lange afstanden.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: EV-laadstations.




par Peter » 06/11/23, 10:47

Weinig commentatoren over dit onderwerp.
Toch is er veel te zeggen.
Laten we wachten op ongelukken, ontwerpfouten, ... en versnelde slijtage van de batterijen, en op mensen die in gevaar komen, om erachter te komen.
:?
0 x
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63

Re: EV-laadstations.




par verwarren » 06/11/23, 11:02

Peterr schreef:Weinig commentatoren over dit onderwerp.
Toch is er veel te zeggen.
Laten we wachten op ongelukken, ontwerpfouten, ... en versnelde slijtage van de batterijen, en op mensen die in gevaar komen, om erachter te komen.
:?



Herlees jij jezelf wel eens?, jouw niveau van domheid is op zijn maximum!
0 x
De wereld is perfect !!!
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: EV-laadstations.




par Peter » 06/11/23, 13:00

Wauw...
nog een ongeneeslijke om toe te voegen aan de lijst van perverselingen.
8)

Ik had het overtoekomstige evenementen die niets te maken hebben met gebeurtenissen uit het verleden.
Weet jij überhaupt wel hoe je moet lezen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: EV-laadstations.




par plasmanu » 06/11/23, 17:43

Peterr schreef:Ik had het overtoekomstige evenementen die niets te maken hebben met gebeurtenissen uit het verleden.
Weet jij überhaupt wel hoe je moet lezen?


Wat zeker is, is dat er algemene gevechten zullen plaatsvinden op deze beroemde terminals, en dat is al begonnen.

Een beetje zoals beneden, wanneer iedereen weet dat je de nummers kent van de Loto-trekking van aanstaande zaterdag en alle andere die nog komen
1 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: EV-laadstations.




par phil59 » 06/11/23, 22:05

Bent u gewend om lange ritten met een EV te rijden?

Want zonder deze ervaring is het zo gemakkelijk om iets te zeggen...

Het lijkt een beetje op de stakingen van olietankers, en we creëren zo een algemene paniek, die ervoor zorgt dat de pompen heel snel ‘opdrogen’, terwijl er in feite, als iedereen het spel zou spelen, er geen enkele zou zijn. .

Weet u waarom er soms wachttijden zijn bij meer dan voldoende terminals?

Omdat we mensen zo bang maken dat ze zonder brandstof komen te zitten, dat ze tot 100% opladen, en vaak, in plaats van 30 minuten op een terminal te blijven, maar 1 uur blijven, en zo "mini-files" creëren op de terminals .

Als ik een lange reis maak, neem ik niet de goedkope terminals, met alle risico's van dien, en weet ik al waar ik ga stoppen, sta op 20% bij de finish en vertrek pas op 70%. %, waardoor ik zonder zorgen de volgende mijlpaal kan bereiken, en daar met 10-20% ben gekomen.

Wat de laadsnelheid betreft, deze is niet zoveel gestegen ten opzichte van de kWh aan boord.

Een ion van 16 kWh kan bijvoorbeeld, net als dat van 14.5 kWh, opladen op terminals van 50 kW en iets meer dan 40 kW absorberen.

Met een batterij van ongeveer 60 kWh is opladen bij 160 kW dus niet "schadelijker" voor de batterij dan in 2012 en daarna, met batterijen van betere kwaliteit.

Om een ​​idee te geven van de oplaadtijd: met een ion konden we in 2012 in 20 minuten van 80% naar 15% opladen, en in 25 minuten naar 95-100%.

Je ziet dus een beetje van de ‘rommel’ die ervoor kan zorgen dat je EV op een snellaadstation tot meer dan 80% wordt opgeladen.

Met mijn kona laad ik met een goede snelheid op, tot 72%, en daarna daalt het, en zakt snel naar 50 kW. Als ik 80% bereik, zit ik vaak op minder dan 40 kW, en daarna gaat het heel snel achteruit.

Het probleem is vooral dat mensen een EV nemen, zonder de wereld van EV’s te kennen.
Hier bestaat geen opleiding voor.

Mensen crashen tijdens een lange reis met een EV, door gebrek aan kennis en voorbereiding.

Sommige EV's hebben een goede routeplanner en vertellen je waar je moet stoppen en hoeveel je moet opladen.

Niet alle EV's hebben dezelfde laadcurve, ze kunnen bijvoorbeeld 100 kW aan, en dat daalt heel snel naar 50...
2 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: EV-laadstations.




par plasmanu » 06/11/23, 22:20

Je hebt helemaal gelijk.
Op minder dan een kilometer van mijn huis zijn er 2 terminals.
Ik heb daar eens in de twee jaar een auto gezien. Wat een verspilling...
Waar u zich zorgen over maakt, is de hardheid op de snelweg. En het is bijna een misdaad (zoals zonder benzine komen te zitten) die bij wet strafbaar is.
Ik tel de Tesla's niet mee die ik tegenkwam op een sleepwagen op de snelweg naar de Côte d'Azur (en ik ga daar een of twee keer per maand)
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: EV-laadstations.




par phil59 » 07/11/23, 13:27

plasmanu schreef:Je hebt helemaal gelijk.
Op minder dan een kilometer van mijn huis zijn er 2 terminals.
Ik heb daar eens in de twee jaar een auto gezien. Wat een verspilling...
Waar u zich zorgen over maakt, is de hardheid op de snelweg. En het is bijna een misdaad (zoals zonder benzine komen te zitten) die bij wet strafbaar is.
Ik tel de Tesla's niet mee die ik tegenkwam op een sleepwagen op de snelweg naar de Côte d'Azur (en ik ga daar een of twee keer per maand)


Dit is helaas normaal als we mensen benoemen die “het probleem” niet kennen, en alleen maar grenzen stellen omwille van het stellen ervan.

Daarna, als je 15-30 minuten blijft, moet je er ook zijn als iemand oplaadt.

Sinds 2012-2013 rijd ik elektrisch en heb ik zelfs 400 km afgelegd met een auto met slechts 100 km autonomie...

Er zijn dus nogal wat ‘idioten’ die zonder benzine komen te zitten. Het is dus gemakkelijk voor te stellen dat ze in EV kampioen worden in alle categorieën.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: EV-laadstations.




par plasmanu » 07/11/23, 13:42

Het komt ook voort uit het feit dat de autonomie wordt ingekort.
Er blijven altijd minder over dan verwacht.
Hij heeft hierover een class action-rechtszaak tegen Tesla aangespannen.

Gisteren was ik gekneusd als een blauwe plek.
In de ochtend doe ik een groot uitje in buikmodus.
Ik kom rond de middag thuis, sluit de oplader aan, maar niet het VAE-gedeelte.
Dus na de middag ga ik naar buiten om boodschappen te doen. En verdomd, ik heb nog 50% over.
Ik sta nog steeds met mijn gezicht naar de grond en op de terugweg met 10 kg op mijn rug snijdt hij af voor de grote zieke heuvel 5 kilometer van huis. Ik dacht dat ik doodging... Ik was mijn mobiele telefoon vergeten om te zeggen: kom me halen : Mrgreen:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: EV-laadstations.




par Peter » 07/11/23, 14:43

Cool, het onderwerp wordt nieuw leven ingeblazen.
De steen die in het water wordt gegooid, maakt golven...
Merci.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten