PV: centrale omvormer of micro-omvormer?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: PV: centrale omvormer of micro-omvormer?




par phil59 » 01/08/22, 19:57

Er is altijd een prijsdiscussie te voeren.

En je hebt altijd wel wat.

Daar is de prijs redelijk, maar er is reden om over de prijs te praten, en vooral om het papierwerk te hebben.

Als we u meer dan 10-15% verdienen, zijn we vaak in het begin een beetje opgelicht, tenzij u de echte startprijs kent.

Als ik snel 30% korting krijg, is het vaarwel.
Het is waarschijnlijk een slechte deal.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9806
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2659

Re: PV: centrale omvormer of micro-omvormer?




par sicetaitsimple » 01/08/22, 20:12

Natuurlijk! Ik heb me misschien vergist, een prijsopgave moet worden gespecificeerd, besproken en onderhandeld!

Ma remarque visait juste à dire qu'on ne peut pas exiger une garantie sur une installation clef en main sans que l'installateur (qui devient de fait fournisseur du matériel) ne se couvre sur des risques de mauvais fonctionnement du matériel auxquels il ne peut niets.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: PV: centrale omvormer of micro-omvormer?




par phil59 » 01/08/22, 20:45

Maar ik ben het met je eens!

IQ7+ is prima uitrusting.

De panelen, wellicht dat de leverancier het merk nog niet kent, hangt af van de markt.

IQ7+ is minder dan 150e stuk, en het zien van het "paneel" (panelen : Lol: ) wat het is.

Dan heb je de ondersteuning, de zekerheid....

MOIJE denkt dat 500€ onderhandelen goed te doen is, zonder zorgen, maar met alle papieren.

Raadpleeg ook de KvK om de reputatie van de installateur te zien...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: PV: centrale omvormer of micro-omvormer?




par dede2002 » 17/08/22, 14:03

Bonjour à tous,

Voor de vraag is er een parameter die niet is geschat, het is het risico op brand. Bij een centrale omvormer is bij een storing (vlamboog of kortsluiting) de "vuurkracht" sterker, bij micro-omvormers is er maar één string die brandt. :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: PV: centrale omvormer of micro-omvormer?




par Christophe » 17/08/22, 14:22

Oké als argument: hoeveel omvormers vliegen er jaarlijks in brand? :schok: :schok: :schok:

Wat elektrische auto's betreft, de verouderde lobby's van de 20e eeuw zouden het ding bekendmaken... : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: PV: centrale omvormer of micro-omvormer?




par phil59 » 17/08/22, 15:05

Zeldzame branden, over het algemeen is het niet de omvormer in het algemeen, het zijn de panelen ....

Als Occaz, om de eerste montage te zien, demontage en montage, en opslag. De panelen kunnen beschadigd raken, en eventueel minicursus sap...

Daarom blijf ik in de tuin, ook als er brand is, midden in een goede 2000 m2, met weinig risico.

Maar 15-20 jaar geleden dacht ik dat ik vanaf 6 mm2 breed had gepland, maar met de afstand is het slechts ongeveer 3 kW mogelijk, en ik heb ook een 2.5 te passeren, en daar heb ik niet eens gekeken. ... maar het zal waarschijnlijk ongeveer 1 kW zijn ... maar op dat moment wilde ik alleen maar sap beschikbaar hebben, verlichting en mogelijk het aansluiten van gereedschap ... dat is alles.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: PV: centrale omvormer of micro-omvormer?




par dede2002 » 18/08/22, 09:22

Het is zeldzaam, maar het is al meerdere keren gebeurd in Genève. Ik zei dat niet denkend aan degenen die hun eigen installatie doen.
In ieder geval is gelijkstroom gevaarlijker dan wisselstroom, de aansluitingen moeten absoluut betrouwbaar zijn.

https://www.tdg.ch/la-securite-de-la-ce ... 1992475108
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 215-gasten