Spanning met Rusland in Oekraïne

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par izentrop » 17/08/22, 20:47

GuyGadeboisLeRetour schreef: en die propaganda van de NAVO en Oekraïne doorgeeft, je wordt steeds dommer en niet in staat tot nadenken... :(
De agressor is Poetin, moet het niet vergeten en de propaganda in twijfel trekken, het is ook de kampioen.
Trouwens, ik begrijp je energie niet om de democratie te vernietigen en een genocidair en zijn oligarchen te steunen.

Je ziet niet dat hij het land wil transformeren zoals Tsjetsjenië, alle rijkdom wil plunderen en de mensen tot slaaf wil maken. :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14958
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par GuyGadeboisTheBack » 17/08/22, 20:51

Wat zijn de diplomatieke voorwaarden voor vrede? Na bijna 20 jaar van verschillende provocaties, aan beide kanten, annexaties hier, manipulaties daar, provocaties, geweld, steeds grotere leugens en wederzijdse agressie, is de situatie hopeloos maar is in mijn ogen slechts het o zo zichtbare fenomeen van een wereldwijde geopolitieke reorganisatie die staat in de kinderschoenen.

Ps: Als Oekraïne een democratie was, zou het bekend zijn, Izy (en "de mensen onderwerpen aan hun laars" betekent niets)... : Roll:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par Remundo » 17/08/22, 20:56

het is een standpunt.

Vrij fatalistisch. Dus uiteindelijk maakt het niet uit wie voor dit of tegen dat is.

Ik ben het met je eens over de multipolaire geopolitieke evolutie met een zwaartepunt dat verschuift naar de Chinees-Russische kant.

Zelensky leidde Oekraïne naar zijn ondergang, ook al was Porosjenko goed begonnen met het "werk", met natuurlijk de NAVO als watermerk.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14958
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par GuyGadeboisTheBack » 17/08/22, 21:00

Remundo schreef:Zelensky leidde Oekraïne naar zijn ondergang, ook al was Porosjenko goed begonnen met het "werk", met natuurlijk de NAVO als watermerk.

Als Zelenski, de marionet van de NAVO, zijn volk inderdaad naar zijn ondergang heeft geleid, heeft Poetin de Chinese eetlust 'aangeboden' door zijn land te ruïneren door corruptie, de persoonlijke verrijking van smerige oligarchen en een verwoestende oorlog. China heeft nu een boulevard in Centraal-Azië.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par Remundo » 17/08/22, 21:11

daar, aan de andere kant, ben ik minder met je...

Ik geloof niet dat Poetin Rusland aan China aanbiedt. Hij smeedt samenwerkingsverbanden die naar mijn mening vrij evenwichtig zijn.

De Russische oligarchie heeft altijd bestaan; maar voordat het een puinhoop werd, herstelde Poetin een staatsoligarchie en ondertekende 25 jaar economische groei na het fiasco van de Jeltsin-jaren.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14958
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par GuyGadeboisTheBack » 17/08/22, 21:14

Remundo schreef:daar, aan de andere kant, ben ik minder met je...

Ik geloof niet dat Poetin Rusland aan China aanbiedt. Hij smeedt samenwerkingsverbanden die naar mijn mening vrij evenwichtig zijn.

Kijk naar wat er aan de Russisch-Chinese grens gebeurt en vraag je af welke partner de onafhankelijke republieken van Centraal-Azië zullen verkiezen: de bijna geruïneerde ster en aan het einde van zijn koers of het extreem rijke China dat hen al jaren het hof maakt en water geeft .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par Remundo » 17/08/22, 21:16

Rusland is niet geruïneerd, verre van dat...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14958
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par GuyGadeboisTheBack » 17/08/22, 21:18

Remundo schreef:Rusland is niet geruïneerd, verre van dat...

Heel grappig, nu al dat hun BBP min of meer dat van Spanje is...
Illustratie: https://www.latribune.fr/economie/inter ... 21111.html
Maar dat is waarschijnlijk propaganda...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par Remundo » 17/08/22, 21:28

dit is een zeer gedeeltelijke kijk op de dingen

ten eerste in termen van koopkracht, je koopt veel meer dingen in Rusland met minder geld dan in Spanje.

Aan de andere kant zit Rusland op enorme reserves aan mineralen, gas en olie, waarvan de prijs explodeert. De valuta is sterker geworden en heeft grote goudreserves.

Zijn leger wedijvert met de NAVO en China (zelfs als bij laatstgenoemde de sfeer meer een militair partnerschap is).

Denk dus niet dat Rusland uit het spel is, Frankrijk met zijn grote BBP zit veel meer in de kool...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14958
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par GuyGadeboisTheBack » 17/08/22, 21:38

Behalve dat Europa de tweede economische wereldmacht is, dat het zich op een kleiner grondgebied ontwikkelt dan dat van Rusland, dat immens en... arm is.
0 x

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten