Ecoflow mobiele batterij

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
toto64
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 17/08/22, 08:52
x 1

Ecoflow mobiele batterij




par toto64 » 17/08/22, 11:04

Bonjour à tous,
Ik had graag een mobiele omvormer gemaakt zoals de ecoflow Delta-pro.

Het gebruik zou zijn voor een pelletkachel of het verbruik zou 300w zijn gedurende 15 minuten en dan 75w gedurende 5 uur.
Op dit moment heb ik geen zonnepanelen.
Ik heb een generator. Ik wil deze mobiele batterij gebruiken om mijn generatorstroom te filteren.

Ik vind informatie in dit document:
https://www.victronenergy.com/upload/do ... ual-fr.pdf

Het blijft voorlopig nog te vaag, een Phoenix converter, een BMV battery controller van Victron en een 2.4kWh Pylontech Lithium accu vind ik moeilijk om elementen niet te groot of te klein te maken.

Wat vind je in het algemeen van dit project?
Het is nutteloos, het bestaat al of het kan je in staat stellen om je doe-het-zelf oplader/batterijsysteem te maken.

Hoop van u te horen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15994
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Ecoflow type mobiele batterij




par Remundo » 17/08/22, 12:15

hallo, het ruikt een beetje naar verkapte reclame, maar het zij zo.

:P


Als u elektrische service voor uw pelletkachel nodig heeft, ervan uitgaande dat deze is aangesloten op AC 220V, koop dan gewoon uzelf
* een 12V acculader
* een 12V accu bij voorkeur langzaam ontladen, 50 Ah of meer
* een 500W "pure sinus" omvormer (DC12V naar AC220V)
* een stopcontact om op uw kachel aan te sluiten

en verbind dit alles in cascade vanuit uw EDF-netwerk

Gezien het risico op stroomonderbrekingen voor deze winter, kan deze montage handig zijn!
1 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79123
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Ecoflow type mobiele batterij




par Christophe » 17/08/22, 12:46

Budget niveau?

Remundo 300 versus Victron 2000? : Mrgreen:

ps: waarom een ​​stopcontact? Er zit er tenminste één op de omvormer...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15994
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Ecoflow type mobiele batterij




par Remundo » 17/08/22, 15:40

Ik had het over een mannelijke stekker.

misschien heeft de omvormer geen mannelijke stekker (aangesloten via domino of op stroomonderbreker)

vui voor de begroting gaat daarover. :P
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Ecoflow type mobiele batterij




par phil59 » 17/08/22, 15:58

Een oude pc omvormer, nieuwe accu's, want ik denk dat je moet mikken op 1000VA, eventueel meehelpen met oude auto accu's, die kunnen daar nog wel voor maar geen auto starten, maar dat gaat geen jaren mee...

Maar je moet wel een mini-sap bij de hand hebben, dat is gewoon om jezelf te beschermen tegen storingen...

Maar een klein budget, zoals 50 € voor de omvormer, we vinden er wat, en misschien 50-150 € voor nieuwe batterijen, voor een korte autonomie....

Ik denk dat nu een langzaam ontladende batterij, in 100 Ah, tussen de 200-300 € voor één moet zijn, om te zien hoeveel je er nodig hebt.
Maar daar, als het voor zonne-energie is, moet de pc-omvormer worden vergeten, denk ik.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
toto64
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 17/08/22, 08:52
x 1

Re: Ecoflow type mobiele batterij




par toto64 » 19/08/22, 12:15

Alvast bedankt voor uw opmerkingen.
voor verkapte reclame heb ik begrepen dat ik een merk omvormer heb gekozen waarvan bekend is dat het mij meer informatie over dit onderwerp geeft.
Voor de Ecoflow en co-gadget worden de recensies op het product niet voldoende benadrukt, maar ik beschouw ze als onbetaalbaar om dit type product te kopen.

Voor het project heb ik eigenlijk een pc-omvormer in mijn garage liggen ik zal eerst kijken of het vermogen van 300w mogelijk is.

Betreft hybride omvormers die een zonnepaneel of generator omvormen tot een batterij en deze energie vervolgens weer herstellen.
Op dit moment vond ik het erg moeilijk om te configureren en het continue verbruik van deze apparaten is ongeveer 50w. Wat niets is.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Ecoflow type mobiele batterij




par phil59 » 19/08/22, 12:29

Let op, 300Wh in startvermogen, het kan een piek zijn van 600-900W bij opstarten, wat klassiek is, voor een paar seconden max, maar te zien....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Ecoflow type mobiele batterij




par Peter » 19/08/22, 13:04

Het is ook nodig om te kijken of de pelletkachel goed reageert op het vierkante signaal van een omvormer voor pc.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Ecoflow type mobiele batterij




par izentrop » 19/08/22, 13:23

Hallo,
Volgens uw gegevens kost het ongeveer 1 kWh/d en dus minstens 500 W aan panelen om de wintermaanden te verzekeren https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/

Het moet een universele motor zijn, we moeten kijken of het niet mogelijk is om de kachel van DC te voorzien, wat de verliezen zou verminderen.
Remundo schreef: een 500W "pure sinus" omvormer
Bijvoorbeeld?
0 x
toto64
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 17/08/22, 08:52
x 1

Re: Ecoflow type mobiele batterij




par toto64 » 19/08/22, 18:43

Oké, ik ga langzaam.
Voor de pc-omvormer heeft de garage-omvormer eigenlijk de volgende kenmerken:
ingang 220-240Vac, 4,5A P.uit 480w, 800VA

Voor phil59, als er een inschakelstroom is, weet ik niet of deze zal passeren. Het is de weerstand die de pellet voor de start verwarmt, dan is het slechts een eindeloze schroef.
Voor izentrop zijn geen fotovoltaïsche installaties gepland. Ik heb een gasgenerator.
Voor Petrus denk ik dat Remundo om die reden een zuivere sinus heeft bedacht. Het elektronische bord zal het niet leuk vinden, je hebt gelijk dat je erop wijst.

Ik wil een oplossing om een ​​pelletkachel van stroom te voorzien bij stroomuitval.
Het is leuk deze uitwisselingen, ik dacht helemaal niet aan een oplossing voor een pc-omvormer.

Voor Remundo, bedankt voor je beschrijving, het is erg constructief.
1-a 12V acculader aangesloten op de accu (8A)
kosten 30€
2-één accu 12V 110Ah AGM accu langzaam ontladen Deep Cycle SC 110 marine
kosten 220€
3-1000W zuivere sinus auto-omvormer DC 12V naar AC 230V conversie
kosten zuivere sinus 1000W 170€

Dus de doe-het-zelf-oplossing kost ongeveer 420 € met batterij.

Ik tel de wielen en het hout niet mee voor de dressing.

Een opmerking echter, een low-end 2,4 kW hybride omvormer kost $ 300. In dit geval kost de omvormer 220v --> 12v dan 12v --> 220v 200€
het is hetzelfde bereik, maar het beschikbare vermogen is de helft van dat van de omvormer.
Als je links hebt om de items te kopen, kan ik me voorstellen dat de kwaliteit anders zal zijn.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten