Jaarlijkse elektriciteitsproductie zonnepanelen 1600W

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9830
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: Jaarlijkse elektriciteitsproductie van 1600W zonnepanelen




par sicetaitsimple » 14/08/22, 13:49

Christophe schreef:Nou, ik ben dom, kan ik het % diffuus schatten met mijn cijfers?

Mijn panelen produceren 950 kWh per kWp...

Ze zijn polykristallijn met een efficiëntie van 16-17%...

Ik heb 10 panelen van 1.6 m².

1 kWp = 5.52 m²

Directe straling is 1000 kWh/m2.jaar in mijn omgeving...elke kWp ontvangt dus 5520 kWh directe straling...en we vinden dus 17.2% rendement in directe straling.

Diffuse productie is dus...eh te verwaarlozen?


Nee, ik denk het niet. Aangezien ik denk dat het rendement van uw panelen niet constant 16-17% is, ongeacht de zonneschijn, de temperatuur, enz... Kortom, ik laat u berekenen wat u wilt, maar ik kan het niet helpen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Jaarlijkse elektriciteitsproductie van 1600W zonnepanelen




par Christophe » 14/08/22, 13:53

Ja, de constantheid van de opbrengst is een onzekerheid in deze redenering... conclusie: de opbrengst van zuiderlingen is slechter dan die van noorderlingen

(Niets nieuws: dat wisten we al! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: ) ...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Jaarlijkse elektriciteitsproductie van 1600W zonnepanelen




par phil59 » 14/08/22, 14:27

Christophe schreef:
Sorry dat ik zwaar ben... : Mrgreen: Ik ken anderen...


Wees correct, mijnheer Cruchot! Nee, zo sterk is ze niet!

Deze site geeft een heel goed idee, en a priori, een manier om je eigen "veld" informatie toe te voegen, voor de schaduwen....

Midden in de tuin heb ik praktisch geen hinderlijke schaduw, behalve in de winter, met de laagstaande zon, en de enorme bomen van een buurman op 100m afstand...

Normaal gesproken ziet een van mijn kinderen dit huis, ik zou haar kunnen aanklagen! : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:

De opbrengsten van omvormers en micro-omvormers zijn niet lineair en kunnen van tijd tot tijd worden afgesneden om, indien nodig, een beetje af te koelen.

Minder risico in het noorden! : Lol: Bovendien, als niet op het dak, goed geventileerd aan de achterkant, en mijn micro-omvormers achter de panelen, niet te warm, maar lage prijzen van ALI, niet aan de bovenkant, met "goedkope" panelen.. ..
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten