Waarom heb ik last van thermische auto's....

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Waarom heb ik last van thermische auto's....




par phil59 » 12/08/22, 17:29

Nou, ik heb een oplader voor de pc....

205 km om hem terug te brengen, maar deze reis was om een ​​andere reden gepland....

retourneer mijn.JPG
terug ma.JPG (16.28 Kio) 2159 keer bekeken


205 km op de wegen, rustig, waze op 3 km/u boven de limiet, heel weinig 90 km/u, het grootste deel wordt gedaan in departementen waar het beperkt is tot 80, en ongeveer 40 km gelimiteerde snelwegen bij 110 km/u.. .

Nu kan ik alles lezen...

Niet te veel "bobo" bij C0?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Waarom heb ik last van thermische auto's....




par phil59 » 13/08/22, 17:08

Dus ik las net dit hele bericht, bij het meer van de der...

Om een ​​beetje te hervatten, toen ik naar MAN's ging, op de snelweg, rijdend met een maximale snelheid van +1-3 km/u, passeerde ik veel thermiek, en weinigen passeerden me, maar 90% van de auto's die me inhaalden, waren voorbij 150 km/u .... (brandstofprijs?)

Dat je voorheen constant werd ingehaald tijdens het rijden met enigszins gecompromitteerde maximumsnelheden.

Dit is mijn observatie, zowel op de heenweg als op de terugweg, op de terugweg waar ik wat meer aan het touw trok.

De meer dan 400 km kon in één stop worden gedaan, maar voor het comfort waren 2 stops goed, en mochten ze nog iets sneller rijden, maar de kona is erg sober, ik ben zelf verrast.

Doe een keer een test met een verbrandingsmotor en een elektrische, bij hetzelfde cv-vermogen, en je ziet meteen het verschil tussen EV en verbrandingsmotor, dat is beter dan debatteren in een vacuüm.*
Elke persoon die een C0 heeft geprobeerd is verbaasd over de "herstel" ten opzichte van zijn 65 pk....positief verbaasd.
en de kona, ik praat er niet over, maar het is 200 pk....

Dus de wachtrij bij de terminals, ja, die zijn er, maar 5-10 minuten, het is niet verschrikkelijk, en als je je terminals goed kiest, indien mogelijk, met nu 31 Tesla-superchargers die voor iedereen toegankelijk zijn, heb je amper 20% van de opladers tegelijk genomen.

En dus daar, geen staart ... vooral dat je soms, met tussenpozen van 1 km, een tweede oplaadpunt hebt.

Er zullen altijd slechte voorbeelden zijn...

Laatst, tijdens het winkelen, probeerde een E-C4 op te laden bij een snelle terminal....

En natuurlijk klagen dat het niet werkt....

Ze hadden al meer dan 500 km afgelegd, en ze hadden er nog ongeveer 300 (allemaal met een pollepel).
Geen oplaadkaart.
Geen routeplan gepland.
De elektrische auto, en voor 3-5 dagen, en natuurlijk eerst een lange rit....

Natuurlijk is het klote, de staat doet niets om een ​​EV te besturen...

Nou, zij ook niet .... Ik raakte er niet bij betrokken, hoewel ik heel vaak mensen help die een beetje moeite hebben ...

Ik vertelde hen dat als ze niet snel konden opladen, er "trage" terminals naast hen waren, en gratis, zonder een badge om op te zetten....
Ze hadden nog ongeveer 100 km actieradius, dus hij zat ook niet in grote problemen.

Dit zijn sowieso mensen die overal luid en duidelijk gaan roepen dat je geen EV kunt besturen, terwijl het zo simpel is, met een minimum aan organisatie, nu, en zeker met een auto als een E-C4, niet de top, maar meer dan genoeg ....

Zelfs 5 jaar geleden was het niet zo eenvoudig als nu, maar het was mogelijk.

Vandaag kunnen we.

En bedankt (omdat) aan alle mensen die zeggen dat we geen EV kunnen rijden, we hebben steeds grotere batterijen, en over 5 jaar zullen we heel dicht bij 1000 km zijn op de snelweg van autonomie, wat strikt nutteloos is in het algemeen .... En we vervuilen onnodig om hele grote batterijen te maken ....

Ik was het bijna vergeten.... toen ik wegging om mijn pc-oplader te gaan halen, onder andere een man die aan zijn kont bleef plakken met een pot die een hels lawaai maakte, en een goede booster... Het was beperkt tot 80, en ik was een beetje 90 op waze, ik was geen super langzaam voertuig...

Toen kwam er een stuk weg dat beperkt was tot 110, waar ik in eco-modus tot 134 op waze duwde (ik sta mezelf van tijd tot tijd een beetje heel korte waanzin toe, maar voor een punt, en als er geen gevaar is, zoals daar, alleen op de weg, en ik vind het ook niet erg om veel onder de limiet te rijden, als ik merk dat er gevaar is...)

De man drukte op al zijn versnellingen en passeerde me uiteindelijk, toen ik het gaspedaal losliet, om terug te vallen naar 112-113...
Ik weet niet hoe het precies was als auto, alle "badges" afgevuurd ....

Het punt is, zoals ik al zei, dat het vermogen onmiddellijk wordt geleverd, in tegenstelling tot een thermiek, zelfs met turbo, waar je altijd een kleine wachttijd hebt...

Een man op een "nul" motorfiets, beschouwd als een 125cc, deed mee aan een race...

Hij liet iedereen bij de start vallen, en van heel ver weg, voordat hij opnieuw werd ingehaald... Onmiddellijke kracht, berekening van wrijving om de best mogelijke grip te hebben, enz...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten