Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par sicetaitsimple » 02/08/22, 20:42

phil59 schreef:De laatsten die het alleen deden, moesten een buitenschakelaar plaatsen, om de panelen door te snijden, zoals de neonlichten van de handelaren.
.

Dat is, voor zover ik weet, heel oud, vóór de DIN-norm (ik weet niet welk nummer) die nu automatische activering van de zonneproductie vereist in het geval van verlies van de netwerkreferentie.
Het was inderdaad "onaangenaam" voor iemand die op een "geconsigneerd" elektriciteitsnet werkte (waarvan wordt aangenomen dat het uitgeschakeld is) om een ​​kastanje te ontvangen die is gekoppeld aan een zonne-installatie die bleef leveren, vandaar deze verplichting om op de grens van het onroerend goed te plaatsen en toegankelijk te zijn voor EDF-agenten of gelijkwaardig een contactor waarmee de installatie kan worden afgesloten van het netwerk, zelfs als de bewoner afwezig is.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par phil59 » 02/08/22, 21:10

2020-2021, het is nog niet zo oud, en lange tijd moeten omvormers en micro-omvormers de productie stopzetten bij een netwerkstoring...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par sicetaitsimple » 02/08/22, 21:25

phil59 schreef:Maar ik kan het mis hebben, maar er zijn de feiten....


De vraag is geen pb met feiten, maar een pb met teksten.
Zijn er, ja of nee, teksten die vereisen dat een RGE-installateur gecertificeerd wordt voor zijn installatie?

Zelfs als uit de feiten zou blijken dat 95% van de klanten een RGE-installateur gebruikt, zou dat niets bewijzen.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par phil59 » 02/08/22, 21:56

De man heeft het zelf gedaan...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par izentrop » 02/08/22, 22:40

sicetaitsimple schreef:De vraag die we met Izentrop bespreken is of een zelfgebouwde installatie of een door bijvoorbeeld een niet-RGE-gecertificeerde zelfondernemer gebouwde installatie gecertificeerd kan worden voor worden aangesloten op het netwerk en er daarom in injecteren.
Nou, niet zonder injectie. Er is een contract met Enedis waarbij de adviseur optioneel is, de CACSI https://www.enedis.fr/media/1955/download
Certificaat om bij de Overeenkomst te voegen
1) Een door CONSUEL afgestempeld conformiteitsattest is bij de Overeenkomst gevoegd.
of:
2) De Producent verklaart dat hij een productieapparaat heeft opgesteld:
 vervaardigd, geassembleerd en getest in de fabriek en waarvoor geen vaste circuits op de site nodig waren (installatie van
geleiders en/of hun bescherming): in overeenstemming met artikel D342-19 van de energiecode, niet
vereist geen door CONSUEL goedgekeurd conformiteitsattest;
 voorzien van een ontkoppelingsinrichting volgens DIN VDE 0126-1-1 /A1 of 0126-1-1:2013-08
(VFR-versie 20194
);
 aangesloten op een elektrisch circuit dat voldoet aan de geldende veiligheidseisen van NF C 15-100.
In het tweede geval wordt het conformiteitscertificaat DIN VDE 0126-1-1 /A1 of 0126-1-1:2013-08 aan de Overeenkomst gehecht.
(VFR-versie 20194
) de ontkoppelinrichting die de Fabrikant moet hebben.
Naderhand ben ik niet bij Enedis geweest om te vragen of dit inderdaad zo is.

Bij nader inzien denk ik niet dat ik mezelf zal uitrusten met VP's. Het enige dakgedeelte op het zuiden bevindt zich op een bijgebouw dat direct uitkijkt op de buurman, maar het ergste is dat in het oosten een schuur van 4 m hoger de ochtendzon verbergt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par Remundo » 02/08/22, 23:16

Ik heb mijn fotovoltaïsche installaties zelf en volgens normen gemaakt. De laatste in 2012-2013.

De CONSUELS hebben ze gevalideerd (maar ze maken me eerder gek van crescendo bij elke nieuwe installatie').

De zorg is dat de UTE C-normen niet gratis toegankelijk zijn. Een beetje alsof legifrance.gouv.fr je liet betalen voor het lezen van de wet...

De CONSUEL onder dekking van elektrische veiligheid is een tak van de staat die een lucratieve markt organiseert voor z'elektriciens... terwijl ze zichzelf volproppen (een certificaat kost ongeveer € 200), het is een belasting voor elke nieuwe faciliteit.

Diezelfde normen zijn overigens vrij omslachtig en vereisen de installatie van veel koper, veel leidingen, veel overbodige dingen (vooral overspanningsbeveiligingen, enz.). het behaagt de staat, het brengt btw op.

Dus ja, er zijn de beroemde CACSI (zelfconsumptieovereenkomst zonder injectie) die de noodzaak van de CONSUEL overbodig maakt, maar het zal niet ver gaan, zodra een installatie een beetje vlezige is...

Dat gezegd hebbende, kunnen we nu met batterijen en nieuwe hybride omvormers CACSI's overwegen met een vrij groot PV-veld, aangezien ik geloof dat CACSI geldig is tot een opname van 36 kVA.
1 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par izentrop » 03/08/22, 02:36

Remundo schreef: Ik geloof dat de CACSI geldig is tot een opname van 36 kVA.
Het staat in de titel van de pdf die ik citeerde : Arrowu: : Arrowu:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par izentrop » 07/08/22, 20:43

We zullen een andere oplossing moeten vinden voor de extreme klimatologische gebeurtenissen die zich zullen vermenigvuldigen...
Nauwelijks in gebruik genomen, volledig HS
Beeld https://www.revolution-energetique.com/ ... voltaique/
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par izentrop » 11/08/22, 18:02

Hé, in Duitsland kennen ze het "prosumer"-tarief nog niet? https://www.lepoint.fr/monde/allemagne- ... 646_24.php

Vertrouw niet op de putaclic-titel.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par sicetaitsimple » 11/08/22, 18:33

izentrop schreef:Hé, in Duitsland kennen ze het 'prosumer'-tarief nog niet

Op dit moment wordt er regelmatig rond 40 uur rond de 13GW PV geproduceerd. Niet erg gemakkelijk te beheren.
Bovendien ken ik de situatie in Duitsland vanuit dit oogpunt niet echt, maar een "prosumententarief" kan alleen echt helpen als het een zeer significante verandering in het consumentengedrag teweegbrengt. Als het alleen maar je was inplannen of midden op de dag afwassen, dan is dat nog steeds het, maar het is verre van genoeg.
In de verschillende voorspellingen over de elektrische mix in 2050 zijn er veel verwachtingen gebaseerd op de ontwikkeling van het elektrische voertuig, dat vooral zou opladen (tijdens zonnige dagen) in tijden van hoge PV-productie.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten