Brandstofbesparing: turbulentie generator

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
f4cvv
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 17/02/07, 22:20




par f4cvv » 20/03/07, 19:30

Zorg dat er geen vortex zonder gaten of te sluiten in zichzelf
rijden in een turbomotor
http://vortex.francophone.free.fr/viewsujet.php?id=95

Voor septische en vortex ..
Ga kijken op
http://ozons.eco.free.fr/vortex.html
http://vortex.francophone.free.fr/
Het geeft ideeën, en hoop
0 x
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 07/04/07, 08:31

jongens, in tegenstelling tot wat algemeen wordt gezegd, had ik direct resultaat door hem boven de carburateur te plaatsen, en helemaal geen resultaat met die onder de carburateur...
en ik denk dat ik iets begrijp...
bijvoorbeeld onder de douche, onder de carburateur, wordt de lucht direct in twee delen verdeeld die onder een hoek van 180° richting de cilinders stromen...
en de onderstaande vortex bevond zich net boven deze scheiding....
dat wil zeggen dat als de inlaatleiding ongeveer 7 cm hoog blijft tussen de carburateur en de 2 inlaatspruitstukken, waardoor de gassen kunnen blijven roteren en de aanzuiging naar de carburateur toe kan stijgen,
door de vortex daar te plaatsen heb ik slechts ongeveer 3,5 cm vrij, waarbij de vortexbladen bijna de hoogte bereiken van de 2 inlaatbuizen....
ongetwijfeld wordt de turbulentie dan sterk gedwarsboomd of zelfs opgeheven....

Beeld

stel je een roterende luchtstroom voor, met iets dat hem visueel in tweeën snijdt, zeg maar een metalen plaat..de turbulentie zal worden verbroken...
hier, de zichtbare metalen plaat, is het de zuigkracht van de motor die volgens hetzelfde principe werkt, waarbij elke kant precies de helft van de gassen aanzuigt...

Ik denk daarom dat een vortex, afhankelijk van de vorm van de collector, wel of niet kan werken....
dat je in de tekening die ik maakte, voelt dat met de draaikolk de lucht aan elke kant precies voor de helft wordt aangezogen....
dat de roterende lucht zonder werveling voldoende ruimte heeft om naar beneden te dalen, en dat de aanzuiging over een groter oppervlak wordt uitgevoerd, meer proportioneel wordt uitgevoerd en daarom een ​​groot deel van de turbulentie vasthoudt....
Wat denk je????
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/04/07, 18:12

Dag

Ik denk dat je niet goed redeneert
Maar het zou interessant zijn om te weten of je goede resultaten had boven de carburateur en slechte resultaten hieronder, dat intrigeert mij, want toen ik hiermee experimenteerde hierboven had ik weinig resultaten.

eerst voor de vlinder die werkt op de grote 1/4 open motor breekt de vortex en lamineert deze in deze vlinder.
Onder de vlinder waar je de verkeerde kant op gaat, vooral bij een 2-cilinder, vindt de zuigstroom nooit in beide richtingen plaats, hij wisselt aan elke kant en is kort, pulserend
Op een 6 liter V3,8-motor zitten twee turbulatoren, twee inlaten per groep van 3 cilinders.

Andre
0 x
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 08/04/07, 07:42

ah, dat klopt, de motor zuigt niet aan beide kanten tegelijk...; dat gezegd hebbende, met je motor heb je waarschijnlijk een constante zuigrichting, het lijkt mij dat aan de tweede kant;, de de stroom wordt elke keer omgekeerd.
Nou, daar denk ik niet zo over na, maar onder de carburateur werkt het bij mij niet....
Ik ga door met mijn tests en plaats ze op de andere post, die van MET...
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 08/04/07, 09:40

oh ja, ik dacht er net aan...
bij een 4 of 3 cilinder, beginnend vanaf de onderkant van de carburateur, de vortexbladen, gaat de lucht ongeveer in dezelfde richting....
met een hoekvariatie afhankelijk van de hoek tussen de eerste cilinder en de laatste.
en het aanzuigen van lucht, dus de stroming, stopt niet...het verandert van hoek, maar gaat altijd hoofdzakelijk in de richting van de motor...
terwijl aan de uitlaat de stroom elke keer een richtingsverandering van 180° maakt... aangezien de buizen precies op 180° staan, en daarom de bodem van de draaikolk elke keer tegengestelde aspiraties ontvangt... .
er is geen "afscheider", noch "klep", dus de lucht gaat in de ene richting en dan in de andere...
Ik veronderstel daarom dat de lucht die zich in de linkerbuis bevindt, wanneer de motor naar rechts zuigt, een depressie ondergaat en de neiging heeft om onder de draaikolk in de andere richting terug te gaan...
beweegt dus heen en weer net onder de draaikolk....
wat de turbulentie annuleert...
de enige voordeligere oplossing zou zijn om een ​​vortex te plaatsen bij de inlaat van elke cilinder, of bij de koolhydraatuitlaat, maar dan in de slangen van elke cilinder...
Ik zal het moeten proberen, de winst zou groter kunnen zijn dan mijn grote 71 mm vortex...
maar hier rijst een andere vraag....
met deze grote buizen....
tussen de carburateur en de kleppen...
het mengsel heeft de mogelijkheid om een ​​beetje te transformeren, om minder goed te zijn....
Ik veronderstel daarom dat het beter is om de vortex in de slang te plaatsen maar tegen de carburateur, zodat de turbulentie langs de hele inlaatbuis draait....
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 10/04/07, 19:52

Hallo aan alle onderzoekers van turbulentiegeneratoren,
Ik ontdekte dit ding vorige week en kon het niet laten om het meteen te testen.
Ik heb een Peugeot 104, 1124 cm3 benzinemotor met carburateur (diameter 32). Het verbruikt meestal tussen de 6.5 en 8 liter.
Omdat ik niet de moed had om de carburateur te demonteren, heb ik mijn ding bij de carburateurinlaat (diameter 50) geplaatst. Ik heb het gemaakt van een dun, plat vel theeblikje. Er zijn 9 vinnen die onder een hoek van 45° staan ​​en minder dan 1 cm in de buis uitsteken.
Dit eerste prototype zorgde ervoor dat ik koppel won bij lage toerentallen en reactievermogen, maar zorgde ervoor dat ik 10 km/u aan topsnelheid verloor (140 bij de 150 km/u-koppeling)
Vervolgens heb ik andere modellen getest:
- schoepen op 70° ten opzichte van de as van de pijp: versnellingsverlies, maar bij 4000 tpm draait de motor op toeren en kan ik het gaspedaal loslaten zonder dat hij vertraagt.
- bladen op 45° die elkaar bijna in het midden ontmoeten omdat ze zo groot zijn: een kleine winst in koppel bij lage snelheid, maar een zeer trage motor bij alle andere snelheden.

Ik ben dus van mening dat er voor elk motortoerental een helling van de bladen bestaat en dat als we normaal willen rijden (met een breed scala aan motortoerentallen) de bladen niet te groot mogen zijn, of verstelbaar moeten zijn.
Op dit laatste punt concentreer ik mij momenteel. Hoe maak je een turbulentiegenerator met variabele geometrie die haalbaar is met een minimum aan gereedschap, die sterk genoeg is om niet in de motor te worden gezogen, die waterdicht is (om luchtinlaten te vermijden) en die kan worden bediend via een kabel?

Eloi
0 x
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 26/04/07, 13:16

Nou, ik heb het al een tijdje over een turbulentieregelaar, zonder dat je iets ingewikkelds hoeft te doen...
Ik heb er een gemaakt, per kabel besteld, maar het geeft geen resultaat...
Ik heb fouten in de berekeningen opgemerkt...
Ik zal opnieuw moeten beginnen....
een kegel, vastgehouden in het midden van de draaikolk, stijgt en daalt, waardoor de hoeveelheid lucht die door de draaikolk gaat groter of kleiner wordt, waardoor de rotatiesnelheid verandert ...
Ik moet weer beginnen met klussen, maar dat zie ik wel als ik tijd heb...
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 26/04/07, 15:06

Voor mijn Peugeot 104 heb ik eindelijk resultaat, bij de laatste tankbeurt heb ik 5.8 L/100km verbruikt op een rit waar ik normaal gesproken tussen de 6.5 en 7.5 L/100km verbruik.
Maar ik wacht voor de zekerheid op de volgende tankbeurt, want uit één tankbeurt krijg je geen idee.
Ter informatie: ik heb er 3 WITH op deze tank getest: twee gemaakt van een vlakke plaat metaal en één (degene die de meeste km heeft afgelegd) gemaakt van een klein doosje kastanjecrème dat precies de juiste was.
Alle drie hadden ze negen bladen, maar hun vorm en invalshoek waren niet identiek.

Ik heb een ‘universele’ turbulentiegenerator bedacht en virtueel ontworpen, in de zin dat deze geschikt is voor alle motortoerentallen.
Hier zijn enkele afbeeldingen (virtueel uiteraard)

Beeld

Bij de 104 staat de carburateur verticaal (gesymboliseerd in geborsteld metaalgrijs) en is bedekt met een plastic omhulsel waardoor de lucht binnenkomt (transparant) de vortexgenerator is het zaagtandgedeelte (PVC grijze kleur) en dat is het alleen al een vergroting van deze kamer :

Beeld

Ik denk dat het tot een bepaalde snelheid zou moeten werken omdat het het openingsoppervlak halveert. Naar mijn mening is het het proberen waard en ik denk niet dat ik het zal missen. zodra ik een blok PVC vind en genoeg moed om aan de slag te gaan...

Eloi
0 x
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 26/04/07, 16:36

Ik heb het iets verbeterd:

Beeld

Eloi
0 x
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 01/05/07, 10:15

gedachten om te hebben voor degenen die een WITH hebben gedaan en die als koppel geen resultaten hebben...

bij mijn tweede had ik onmiddellijk resultaat...van lage toerentallen tot hoge toerentallen...toename van koppel...
dus...
wetende dat een kleine 435 cc zoals de mijne maar rond de 5000/5500 toeren gaat...
dat de carburateur een diameter heeft van 51 mm...
dat ik maar 6 messen heb geplaatst, en dat ik dezelfde luchtinlaatdiameter heb gelaten als die van de carburateur....

Is het niet gepast voor degenen die er niet in slagen de verhoudingen van de inlaat- en luchtinlaatsnelheid tussen mijn douche en hun auto te berekenen, evenals de andere parameters;
en waarschijnlijk de turbulentiesnelheid verminderen om dezelfde verhouding te verkrijgen als mijn motor?????

zou dit kunnen werken????

of, op mijn deuche, werkt het alleen omdat mijn motor "voorouderlijk" is????
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 244-gasten