Foto's van binnenuit 2 mierenhopen van zwarte en rode mieren, de natuur is fantastisch!

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Foto's van binnenuit 2 mierenhopen van zwarte en rode mieren, de natuur is fantastisch!




par Christophe » 04/07/22, 21:16

Vanmiddag heb ik mijn geïmproviseerde "barbecue" voor 2 jaar verplaatst naar de tuin en gemaakt van oude gestapelde betonnen borders (4 platte blokken)...

Het werd binnengevallen door 2 mierenhopen...rood en zwart...minder dan 50 cm verwijderd...Ik wist niet dat de mieren zo dicht bij elkaar leefden!

Ik merkte 2 interessante dingen op:

a) Ik zag 3 soorten larven voor de zwarte (2 voor de rode)

b) de mieren hebben een interblokruimte tot 20 mm hoog gecreëerd (zie foto van de "studs")! Elk blok weegt ruim 17 kg en er waren er 4 gestapeld!! De mieren hebben dus potentieel 3 * 17 kg opgetild! Iets geks! :schok: :schok: :schok:

In afbeeldingen:

Mieren8.jpg


Mieren7.jpg


Mieren6.jpg


Mieren5.jpg


Mieren4.jpg
Fourmis4.jpg (456.85 KiB) 2644 keer bekeken


Mieren3.jpg
Fourmis3.jpg (445.83 KiB) 2644 keer bekeken


Mieren2.jpg
Fourmis2.jpg (358.93 KiB) 2644 keer bekeken


Mieren.jpg
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Foto's van het interieur van 2 mierenhopen zwarte en rode mieren, de natuur is fantastisch!




par izentrop » 05/07/22, 02:04

Erger dan de genocide in Rwanda :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Foto's van het interieur van 2 mierenhopen zwarte en rode mieren, de natuur is fantastisch!




par Christophe » 05/07/22, 08:33

Maar nee, ik liet de mieren hun larven "opslaan" voordat ik de volgende plaat optilde... in minder dan 10 minuten was het duidelijk! : Cheesy:

Vergelijk dan mannen met mieren... eerlijk gezegd... maar ach, we zijn gewend aan boderline-vergelijkingen!

Als je de foto's beter bekijkt, kun je zien dat er takken tussen de platen zitten: die waren er niet toen ik ze 2 jaar geleden legde, maar ik heb veel klein hout in de buurt opgeslagen. ..

De mieren gebruikten dit hout daarom waarschijnlijk als bouwmateriaal! :schok: :schok: :schok:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Foto's van het interieur van 2 mierenhopen zwarte en rode mieren, de natuur is fantastisch!




par izentrop » 05/07/22, 10:06

Christophe schreef:Maar nee, ik liet de mieren hun larven "opslaan" voordat ik de volgende plaat optilde... in minder dan 10 minuten was het duidelijk! : Cheesy:
Wat leuk
Vergelijk dan mannen met mieren... eerlijk gezegd... maar ach, we zijn gewend aan boderline-vergelijkingen!
Je moet luisteren naar Guillaume Lecointre (professor bij het National Museum of Natural History, wetenschappelijk adviseur), leerzaam en pragmatisch
De mens, een dier zoals de anderen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten