Natuurlijke tuin

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Natuurlijke tuin




par Ahmed » 08/06/22, 22:28

Ik heb geprofiteerd van de slechte ontwikkeling van de twee rijen sperziebonen om voorzichtig een stuk radijskam in te brengen: de snelle groei zal de oogst mogelijk maken voordat die van de bonen wordt belemmerd. De gereedschappen aan de rechterkant van de afbeelding zijn degene die tijdens deze operatie werden gebruikt: de "gibinette" (in het midden) die mij werd aangeboden (door de persoon die aan de oorsprong ligt van de creatie) en die ik constant gebruik, hier om teken een zeer rechte kam*, dan de kleine groeffrees die ik gebruik om de vorige groef te verdiepen (het is vrij nutteloos voor radijs, veel geschikter voor bonen, maar het markeert de locatie van de zaailing vóór het opkomen) en het aandrukwiel** die de bodem van de voor verdicht en egaliseert, wat belangrijk is voor kleine zaden; Ik bedekte de zaden met compost van het compoststation om mijn oude voorraden af ​​te tappen en zette de hark verticaal vast...

* Ik ben geen grote fan van uitlijnen, maar het is een grote hulp voor latere operaties (vooral wieden), dus... : Wink: Ik heb een geweldige wedstrijdlijn gemaakt die het me gemakkelijk maakt: dat moet ik je laten zien... :P
** Een voorwiel van een oude rolstoel bevestigd op een trekhaak, zelf gelast aan het uiteinde van een metalen buis. Voor degenen die zeer grote lijnen hebben, zou een fiets in dit opzicht perfect zijn en deze werd veel gebruikt in de omgeving...
IMG0099A.jpg
IMG0099A.jpg (469.87 KIO) 2072-tijden bekeken
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Natuurlijke tuin




par Obamot » 09/06/22, 14:48

Hello!
Een klein haakje dat kort zal zijn...
U vroeg zich onlangs af of de kwaliteit van uw foto's was verbeterd.
Ik nam de vrijheid om naar de EXIF ​​​​van een van hen te kijken, hier is het:

57DE7D46-838C-4F31-ABAD-7CCAD9FACB77.jpeg
57DE7D46-838C-4F31-ABAD-7CCAD9FACB77.jpeg (249.48 Kio) Consulté 2022 fois

Als het overeenkomt, is je camera een Canon AE en ik denk dat het mogelijk moet zijn om aan te passen "witbalans" :?
"WB"-knop voor "Witbalans" als volgt: https://youtu.be/z_9S6n6xFeU
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Natuurlijke tuin




par Ahmed » 09/06/22, 20:30

Ik had een klein Japans toestel, maar terugkerende batterijproblemen weerhielden me ervan door te gaan en ik viel terug op een kleine portable die naast bellen (maar naar wie? : Mrgreen: ) kun je foto's maken, maar met weinig instelmogelijkheden, in tegenstelling tot mijn oude camera. Het onvermijdelijke voordeel is echter dat ik het altijd (bijna) bij de hand heb...
De kwaliteit van mijn foto's is iets beter, omdat ik meer let op tegenlicht en lichtintensiteit.

In een heel andere volgorde van ideeën, wint mijn tuin aan oppervlakte en ik zal het delen met een vriend die thuis veel te krap is voor zijn groentearrangementen. Het wordt een ervaring van samenwerken en delen die zeker zeer winstgevend zal zijn...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Natuurlijke tuin




par Ahmed » 30/06/22, 18:32

Van een grote droogte zijn we naar veel water gegaan... het is een gemiddelde, hoewel de planten niets zo leuk vinden als regelmaat, maar ze waarderen het echter... De wortelzaailingen zijn daarom onregelmatig, ze hebben last van de hitte bij opkomst, ondanks mijn drenken. Hoewel ik niet kan voorspellen hoe de omstandigheden in het voorjaar van 2023 zich zullen ontwikkelen, denk ik dat het verstandig is om wat dieper te zaaien (tussen 1 en 2 cm) om te voorkomen dat het oppervlak te snel uitdroogt, wat de meest beperkende factor is. Ook het 24 uur in de vriezer leggen van de zaden staat op het programma; Ik ben van plan om de delicate duur van het tillen aanzienlijk te verminderen...

Op een heel ander gebied is hier een video die een hulpmiddel presenteert om een ​​voren in een mulch te openen, volgens de ideeën van Heeft. Er zijn goede ideeën, ook al is het nog niet helemaal af. Ik had ook over dit onderwerp nagedacht en ik zag het heel anders, maar ik ben nog nooit overgegaan tot de praktische realisatie vanwege de bescheidenheid van mijn gecultiveerde oppervlakken tot nu toe.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten