Pantone op een Vito 220 CDI

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 25/04/07, 22:11

Hallo Pitmix persoonlijk ben ik het niet echt eens met Rolcopter, met een beetje opleiding in lassen (correct bedoel ik want het beroep van lasser blijft natuurlijk een vak op zich) is het makkelijk.
Je hebt waarschijnlijk gelijk over je installatieprobleem. Ik las met wat het eenvoudigst is, booglassen (elektroden) zonder gas of iets dergelijks en het doet het.
Mijn techniek (afgezien van het aanpassen van de stroomsterkte) bestaat uit het tekenen van kleine cirkels met het uiteinde van mijn elektrode om de ene na de andere mijn 2 te lassen delen te raken en dat maakt correcte koorden.
Bon moed
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/04/07, 23:38

Bedankt jongens voor het advies, maar dit kan helaas niet allemaal op internet worden geleerd.
Bovendien is het voor waterdoping hetzelfde.
Het virtuele gaat echt leren niet vervangen.
Ik proefde het lassen met een steekvlam onder leiding van mijn oom, ik heb het niet over het solderen dat ik regelmatig oefen voor mijn werk.
De steekvlam is goed om het principe te leren, maar het is duur in gas en het kost tijd.
Booglassen is praktischer, maar ik heb er geen opleiding voor gehad.
Ik ga het een van mijn ooms vragen, dat zal makkelijker zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 26/04/07, 00:03

Hallo,

Qua gewicht is hij niet zwaarder dan de katalysator. Voor brazres is alleen de GV gesoldeerd voor koperstaal. Ik gebruik een oud soldeersel dat dateert. Ik weet de samenstelling niet, maar rond de 700°.
Bij RVS of koper moet het zilver zijn om het RVS niet te veel te hoeven verhitten, dat gaat oxideren als de temperatuur te hoog is zal dit gemist worden.
Op dit moment ben ik aan het testen, helaas kom ik niet ver met de vito.
Pitmix welk gas gebruik je, in mijn geval gebruik ik mig inert gas voor staal of RVS 0,8mm draad. Niets is gemakkelijker om een ​​draad te solderen om alleen de ampère en de voortgang van de draad aan te passen.
Kijk op lasser.com
Ik zal binnenkort een foto plaatsen van de eindmontage.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/04/07, 06:38

Ik gebruik een oxy-acetyleentoorts voor het soldeer of een conventionele booglasser.
Geen probleem met koper/staal soldeer, ik gebruik zilver.
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 06/05/07, 00:26

Hallo!
wat afstelproblemen, geen verbruiksdaling
voor de uitlaattemperatuur van de reactor tussen 140 en 160 graden, een beetje hoog, niet? Ik heb 1 mm tussen ijzer, ik denk erover om naar 1,5 mm te gaan
waterverbruik 5dl per 100
voor de turbodruksensor onlangs opende ik hem te veel groot vermogensverlies moeilijk om 60 km / u over 5 km te overschrijden ondanks de terugkeer naar de normale configuratie

https://www.econologie.info/share/partag ... %20065.jpg
https://www.econologie.info/share/partag ... %20068.jpg
https://www.econologie.info/share/partag ... %20069.jpg
https://www.econologie.info/share/partag ... %20063.jpg
sorry zal moeten kopiëren en plakken
nogmaals bedankt aan pitmix voor het bewerken van de foto's voor mij onlangs
Dernière édition par binbins4 de 06 / 05 / 07, 10: 49, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 06/05/07, 01:38

Hallo Binbin, hallo allemaal!

De rest van dit onderwerp had ik gemist, en ik zie met genoegen dat het goed gevorderd is!
Gefeliciteerd met je prestatie!

(250 mm GV-reactor ingebouwd en afdruiprek met constant niveau)
een tweede reactor van 160 mm hol (buis voor de doorgang van gassen zal in een tweede keer worden gedaan


Wat is de grootte van uw GV / kubieke inhoud. Op je foto van de binnenkant van de auto zien we een LCD-thermometer. Meet je de temperatuur van de stoom bij de GV-uitlaat (of beter nog, richting de reactorinlaat). Deze parameter zou voor mij erg nuttig zijn om de formule voor het berekenen van de afmetingen te kunnen verfijnen (in het geval van een turbo is de druksnelheid ongetwijfeld anders dan de athmo, die het T°-bereik van de GV moet beïnvloeden.
Uw feedback zou ons in staat stellen nauwkeuriger te zijn over deze configuratie! :D

Blijkbaar zien we op dezelfde foto de perf van water met een debietmeter, zo beperk je denk ik het maximale debiet van de watertoevoer. Ik denk dat het met een halve liter per honderd wat weinig is, maar je zult zien als je test...

Voor de rest begreep ik niet helemaal hoe je geënt bent op de motor, ten opzichte van de turbo. Kun je ons een ch'ti crobard geven, gewoon om een ​​idee te krijgen?

In ieder geval bedankt voor het delen van uw ervaring met ons, zo gaan we verder. :D - Ik zeg dit ter attentie van degenen die langskomen om het nieuws over de forum, zonder ooit hun resultaten los te laten : Mrgreen:

We zullen het weten!

A +++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 06/05/07, 01:47

Arff! Ik had net een gedeeltelijk element in de vraag die ik zojuist stelde, het lijkt erop dat je een sonde op de uitlaatpijp van de GV hebt geplaatst, je kunt het op deze foto zien:
https://www.econologie.com/fichiers/partager/3.07%20068.jpg

Als ik ernaar kijk, vraag ik me af of je thermokoppel in contact is met het koper, of dat het is ondergedompeld in de atmosfeer van de slang en ALLEEN de stoom T° meet, het is erg belangrijk dat dit zo is, anders vervormt het de meting. Wat u moet weten, is de maximale T° wanneer de motor forceert (bergopwaarts of wanneer u op de paddenstoel drukt)

A +++

Michel

PS. Om je pb van ruimte in de links te beantwoorden, vervang je ze door %20, zoals in dit bericht.

U kunt uw eerdere berichten bewerken om dit te corrigeren, het zou veel praktischer zijn dan de adressen van elke foto te kopiëren/plakken... : Cheesy:
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/05/07, 03:52

Dag
binbins4 schreef:Hallo!
wat afstelproblemen, geen verbruiksdaling
voor de uitlaattemperatuur van de reactor tussen 140 en 160 graden, een beetje hoog, niet? Ik heb 1 mm tussen ijzer, ik denk erover om naar 1,5 mm te gaan
waterverbruik 5dl per 100
voor de turbodruksensor onlangs opende ik hem te veel groot vermogensverlies moeilijk om 60 km / u over 5 km te overschrijden ondanks de terugkeer naar de normale configuratie



Ik denk niet dat het opnieuw maken van een reactor met een luchtspleet van 1,5 mm een ​​goede zaak is, ik heb twee assemblages, een op minder dan 1 mm en de andere op 1,5 mm, als het opnieuw zou gebeuren, zou de luchtspleet in totaal 1 mm zijn reactoren ..

Het is bijna waar je je metingen doet dat je duidelijk te warm aangeeft.. de warmte wordt overgedragen van de hete reactor naar het koper, ik heb onlangs de temperatuursensor aangepast
Ik heb de roestvrijstalen behuizing gelast om 120 mm in het koperen kanaal te gaan voordat ik in de inlaat aankom, ik heb de IKEA kookthermometer gebruikt, deze gaat tot maximaal 130 ° C en als je hem opent, zijn er twee lijnen die naar de instelbare zoemer gaan om een ​​controle uit te voeren ( indien nodig).
Bij normaal gebruik pas ik de waterstroom aan zodat deze rond de 100c werkt, mijn waterverbruik de laatste twee metingen is 1,1 liter per uur terwijl ik met een snelheid van 100 km / u rijd (mijn kilometerteller hangt als ik om 9 uur aankom) Ik die dacht dat mijn systeem werkte niet meer goed, ik miste de afgelegde km, ik moet iets anders zoeken om precies de afgelegde km te meten.

Als ik het waterverbruik verlaag, overschrijdt de temperatuur de 130c, als ik het waterverbruik verhoog, daalt het tot 87c, zelden lager.

Als we de uitlaattemperatuur analyseren, zien we dat er verschillende factoren zijn die deze temperatuur beïnvloeden.

1- de temperatuur van het lichaam van de reactor, die afhangt van het gevraagde dieselverbruik
2- de hoeveelheid lucht die de reactor binnenkomt, die afhangt van de onderdruk voor de reactor (venturi of beperking van de toegang)
3- de hoeveelheid water (stoom) die wordt gemaakt om de reactor op te slokken

Te veel onderdruk bij de reactorinlaat is niet wenselijk (te veel restrictie op de luchtinlaat)
We noemen restrictie, wanneer het kanaal dat de lucht naar de reactor brengt kleiner is dan het oppervlak van de reactorstaaf. (een noodzaak voor degenen die met een watercarburateur werken)
Een bubbler veroorzaakt een verlaging van het waterpeil van de bubbler (en nogmaals) het is relatief als het borrelen eenmaal is begonnen, de verlaging is nog minder (principe van diode-lawine)

De hoeveelheid lucht die door de reactor gaat, wordt bepaald door de onderdruk, de waterdamp fluctueert meer, waardoor we verschillende luchtdampverhoudingen krijgen bij de reactorinlaat.
Er is een drempel waar niet te veel stoom de reactor in mag, het heeft de voorkeur om een ​​overmaat aan lucht te hebben.

Lange tijd dacht ik dat een reactoruitlaattemperatuur van 85c een ondergelopen reactor betekende, het is waar als je veel stoom en weinig lucht in de reactor laat, maar als je genoeg lucht in de reactor laat, is het geen verdronken, maar vochtige lucht
Een andere observatie is dat de motor meer vist als de output van de reactor lager is dan 90c .. (dit betekent niet zuiniger)

Ik ben er niet in geslaagd om een ​​precies verband te leggen met zuinigheid en uitvoertemperatuur.
Er is een goede debietmeter voor nodig om het systeem te verbeteren, omdat het maken van ritten te veel tijd kost.En een goede totalisator!

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 07/05/07, 23:10

hier heb ik de sonde verplaatst ik heb een incisie in de leidingen gemaakt om het thermokoppel daar te plaatsen ik heb geen contact meer met het koper de temperaturen zijn dezelfde 140/180 graden als het te hoog is heb ik de stang met 250mm ingekort!!
Ik heb een beetje water toegevoegd 7dl tot ongeveer 100 door het niveau te verhogen, het werkt geweldig de GV met de druppels om het verbruik te visualiseren (vertraging 1 druppel elke 4 seconden / in belasting 1 druppel per seconde of zelfs meer)
Ik ga depressietesten doen op een reactor

a+
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 20/08/07, 12:59

hallo, ter informatie ik heb alles op de vito gestopt na vele mislukte pogingen, nu pantoniseer ik de fiat ducato 2.8l id camper, brandstof met hbv
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten