Bouw een DC-generator met zeer lage snelheid

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/06/09, 16:37

Dag

Een universele motor is een motor die zowel in gelijkstroom als in wisselstroom kan werken. Dit zijn in het algemeen gelijkstroommotoren in serie waarbij de stator is gemaakt van gelamineerd plaatstaal.

Voor de bekrachtiging van motoren of dynamo's wordt de grens bereikt wanneer de magnetische verzadiging is bereikt.
het maximale vermogen dat men uit een elektromotor of generator kan halen en bereikt wanneer men magnetische excitatie en geïnduceerde verzadiging heeft. Als je het vermogen wilt vergroten, laat je het sneller draaien of vergroot je de magnetische massa

de rotatiesnelheid wordt zeer snel beperkt op gelijkstroommotoren de middelpuntvliedende kracht scheurt van de frets, de wikkelingen, de collectoren hebben een beperkte lineaire snelheid.

De verzadiging in een auto-dynamo is gekoppeld aan de bekrachtigingsstroom (ongeveer 10 volt, afhankelijk van het model) en de verzadiging van de stator en koppeling aan de stroomsterkte, van 60 tot 80 ampère is de spanning geen referentie..

Sluit de output van de dynamo kort, gaat maximaal uit, 10 volt drijft hem aan met een boormachine, de spanning daalt tot bijna nul (kortheid) de stroomstroom is maximaal.

Dit is hoe ik autodynamo's test

Andre
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/08/09, 14:08

Een contactpersoon stuurde me deze link: http://users.fulladsl.be/spb24077/alter ... rnator.htm
ou http://www.alter-nator.com (het is hetzelfde)

De hoofdactiviteit van ALTER-NATIVE sprl is de vervaardiging van alternatoren met lage snelheid voor toepassingen op het gebied van de productie van hernieuwbare elektriciteit.

De vermogens van de momenteel ontwikkelde modellen variëren van enkele honderden W tot enkele kW voor toerentallen van 30 tot 200 rpm.


Ik vraag me af of ik niet om een ​​prijs ga vragen...zodra ik klaar ben met testen met Tigger's dynamo!

Sinds kort de website www.alternator.com geeft wat meer uitleg over de alternator met lage snelheid die volledig is gemaakt van materialen die gemakkelijk bij handelaren te vinden zijn, staal, koper, bouten, lagers, magneten.
De basiselementen, berekeningen, diagrammen zijn ook te vinden op de site la moulinette (canada)
Veel boeken van vóór 1950 gaan over de kenmerken van de driefasige dynamo die voor mij de meeste mogelijkheden biedt.
Het idee is om een ​​alternator à la carte te maken op basis van de groene energie die we hebben (wind en kleine hydraulica) en de elektriciteit in alle veiligheid terug te zetten op het erkende netwerk in België met behulp van omvormers.
Het vermogen in W of KW is namelijk een functie van het aantal magneten, de luchtspleet, de diameter van de draad, het aantal windingen en natuurlijk het aantal windingen.
De lage snelheid maakt het mogelijk de wervelstromen en hysteresis die de oververhitting van de alternator veroorzaken zoveel mogelijk te vermijden; momenteel krijgen we een efficiëntie van 89% bij 150 tpm.
Dit betekent dat we 89% elektriciteit produceren en 11% warmte, wat aanzienlijk is.
We hebben zojuist de molen van Gerpinnes uitgerust (die op zaterdag- en zondagmiddag te bezoeken is) en we zijn blij met het resultaat ondanks het feit dat er momenteel niet veel water is. (zie filmpje op de site).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 02/09/09, 12:11

Alter-native (wiens website alter-nator.com is) heeft zojuist een korte video gemaakt: https://www.econologie.com/banc-d-essais ... -4135.html

Hij levert 2.5 kW bij amper 205 tpm!
Algehele efficiëntie: 80% SMA-omvormer inbegrepen.
0 x
Blanchet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 25/01/20, 05:47

Re: resultaat




par Blanchet » 18/05/22, 06:43

Boulle schreef:lezen

Ik werk aan een half lineaire half roterende helft die 1er-torens gaat produceren ...


Ik hou je op de hoogte : Lol:


Hallo, dus wat doet deze generator?

mooie dag
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten