Zaagsel Papier Log Press Project

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 15/05/22, 21:53

Nou, de kiezel doet zijn werk en de test is vrij overtuigend. Deze regeling lijkt mij echter niet optimaal: het is in mijn ogen geen al te "elegante" oplossing en bovendien wordt de beperking van reizen alleen voorwaarts gedaan...
Bovendien vroeg ik me een tijdje af of wat ik "de cassette" noem echt essentieel is en vanmorgen besloot ik schoon te maken en te zien wat er gebeurt zonder dit onderdeel (wat min of meer overeenkomt met een extrapolatie van het oorspronkelijke model van stopverf pistool).
Na verwijdering merk ik dat de zuiger, die een beetje moeite had met het starten van zijn afdaling*, nu heel vrij glijdt. De twee functies van de cassette, ontkoppeling en achtersteun om vastlopen te verzekeren, kunnen worden overwogen met alleen de duwarm die deze omringt: het volstaat om de aanslag dienovereenkomstig aan te passen en de achterkant van de arm komt erop te rusten; wat de steun aan de achterkant betreft, volstaat een bescheiden contragewicht. Het lijkt erop dat het tape-spel een beetje te strak was, ondanks mijn zorg.
Dus verlaat de cassette en, naast de terugkeer naar de startpositie die gemakkelijker wordt, is het goede punt de ruimte die zo vrijkomt en waardoor ik me een apparaat kan voorstellen om de duwstang gedeeltelijk verticaal te houden, wat is noodzakelijk gezien de aanzienlijke stuwkrachten (ongeveer een ton volgens mijn laatste schattingen). Door de duwarm omhoog te brengen heb ik hier inderdaad voldoende ruimte voor. Uiteraard veronderstelt dit een correlatieve verlenging van de drijfstang om deze ruimte te besparen...
Zoals je kunt zien, is focus een groot probleem!

* Ik dacht ten onrechte dat het waarschijnlijk te wijten was aan wrijving tussen de zuiger en de matrijswanden... : Oops:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 20/05/22, 08:57

De moeilijkheid die ik tegenkom is de drukhoek van de duwstang die opzettelijk lichtjes schuin op de as van de verticale duwstang is georiënteerd; dit veroorzaakt parasitaire vervormingen als gevolg van een flinke duw: ik heb niet veel vertrouwen in mijn berekeningen, ik heb een keer dubbel gecontroleerd door de verhoudingen van de lengtes van de hefboomarmen en een keer door de verhouding van hun respectieve verplaatsingen en ik val natuurlijk een druk van een ton, zoals ik al had beweerd ...
Ik moet dus de hendellager iets verplaatsen, wat niet gemakkelijk is; na te hebben overwogen (en begonnen!) om vals te spelen op het dwarsstuk dat het ondersteunt door deze rol te decentreren, geef ik het uiteindelijk op en besluit ik het dwarsstuk/rolsamenstel te verwijderen en van de gelegenheid gebruik te maken om het gelijk met het frame op te tillen: ik vind het "eleganter", wetende dat ik hem alleen had verlaagd omdat de aanwezigheid van de cassette me toen niet genoeg bewegingsruimte liet. Ik wil een "schone" versie krijgen. Snijden moeilijk, want zeer solide gemonteerd; Ik doe dit met een lichte grinder voorzien van dunne schijven (125/1 mm) van een Italiaans merk Abra Beta die effectief en bovendien zeer duurzaam zijn in vergelijking met andere referenties: ik raad ze u daarom aan (gratis advertentie!). Het is een nogal vervelende klus om de overblijfselen van deze bevestiging te slijpen om de berouw volledig uit te wissen voor de wederopbouw, maar het is cool in de werkplaats...

Zo is alles zo'n beetje in de war, maar het komt wel goed... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 23/05/22, 21:58

Om deze dwarsbalk gemakkelijker te positioneren, heb ik een tijdelijke ondersteuning gebruikt: hiermee kan ik verschillende posities testen, dus verschillende hoeken van de drijfstang. Ik probeer empirisch een neutraal punt te vinden dat geen ongunstige component van de krachten en dus vervormingen van de verticale duwstang veroorzaakt. Hiervoor ga ik helemaal tot aan de aanslag en observeer wat er gebeurt als de druk wordt uitgeoefend. Elke keer veronderstelt het een wijzen, dan een slijpen, een lichte verschuiving van de dwarsbalk en opnieuw... Ik slaag erin om iets te bereiken dat geschikt lijkt, dus las voor de zekerheid een beetje meer en doe een teststeen: nogal slecht resultaat, omdat de drijfstang vertrekt aan de gebruikerszijde, zoals voorheen... :x
Na reflectie lijkt het erop dat in een schommelende situatie de krachten op een complexe manier worden uitgedrukt (de hendel veroorzaakt een rotatie, dus kleine variaties in de as van stuwkracht) en dat het een methodologische fout was om de laatste stop als referentie te nemen, omdat het weinig stroom nodig heeft. Ik heb daarom een ​​houten wig van 7 cm gesneden die ik in de mal plaats, om het moment te simuleren waarop de druk op het pedaal maximaal is. Ik start opnieuw dezelfde bioscoop als hierboven en ik bereik het gewenste resultaat, met een vrij significante hoek (in een mum van tijd zou ik mezelf hebben ondergebracht met een lichte buiging in de andere richting, omdat er alle ruimte is die nodig is om het te blokkeren) . Het blijft om het in de echte situatie te proberen, dus ik heb slechts een gedeeltelijke las gemaakt... : Roll:

Aan de andere kant vergeleek ik het gewicht van een droge steen (ik herinner me: 30x12x7cm) en een heel verse: 0,7 kg voor de eerste en 2,2 kg voor de tweede, waardoor 1,5 L water verdampt (nu , het is 2 weken buiten, wat een goed voorteken is voor wat er in de kas gaat gebeuren)...

In het gedeelte "apparatuur" vermeld ik dat ik Hitachi 125 haakse slijpers gebruik: het zijn robuuste en eenvoudige machines. De gebreken van de oude waren de schakelaarbedieningen die na een bepaald gebruik niet meer op hun plaats bleven (plastic verplicht); het lijkt erop dat dit defect op de huidige machines is verholpen. Ik heb verschillende keren aan de schakelaar op een van deze grinders gesleuteld, maar uiteindelijk merkte ik dat ik de externe bediening moest verwijderen en de interne schakelaar "aan" moest zetten en het apparaat moest aansluiten op een zelfgemaakte voetschakelaar, wat best handig is en maakt het mogelijk om een ​​machine die perfect werkt te verlengen).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9806
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2659

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 24/05/22, 13:09

Ahmed schreef:Aan de andere kant vergeleek ik het gewicht van een droge steen (ik herinner me: 30x12x7cm) en een heel verse: 0,7 kg voor de eerste en 2,2 kg voor de tweede, waardoor 1,5 L water verdampt (nu , het is 2 weken buiten, wat een goed voorteken is voor wat er in de kas gaat gebeuren)...


Ah, ongeveer 2/3 water aan het einde van het persen! En dat levert niet al te veel problemen op voor de extractiefase van de pers en de handling naar de droogdragers.? De bakstenen staan?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 24/05/22, 13:56

De extractie is geen probleem omdat de bovenkant van de zuiger stopt ter hoogte van de mal, maar het is duidelijk dat de stam voorzichtig moet worden behandeld omdat hij in dit stadium inderdaad zacht en breekbaar is. Het is mogelijk dat een veel hogere druk deze hoeveelheid water sterk vermindert, maar vanwege de snelheid van de droogtijd zie ik daar op dit moment niet echt de noodzaak van in (het water kan willekeurig zijn, zelfs uit grijs water).
Eenmaal droog, wordt het materiaal hard en zeer resistent en evolueert ook de kleur: het gaat van grijs naar bruin, zoals hieronder te zien is; op de voorgrond een testlog van vanmorgen, daarachter nog een van gisteren (die door de regen niet lang buiten kon staan), er is al een heel klein kleurverschil (helaas niet goed zichtbaar op de foto) en op de achtergrond een volledig droge:
IMG0095A.jpg
IMG0095A.jpg (322.35 KIO) 807-tijden bekeken
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6982
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2907

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par gegyx » 24/05/22, 14:16

goede isolatie om een ​​huis te bouwen. : Cheesy: met kalkcementpleister en een dakoverstek
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 25/05/22, 18:38

Het is een geweldige realiteit, het is dat wanneer we een probleem oplossen, we vaak een ander creëren. Door de arbeidsverdeling, met name op internationale schaal, is dit geen probleem: wie het zijne heeft opgelost, verdraagt ​​gemakkelijk de problemen die anderen veroorzaken...
Na een nieuwe teststeen merk ik zowel het goede gedrag van de drijfstang als het schuiven van de (horizontale) nokkenarm tijdens de fasen van maximale inspanning: normaal, aangezien ik aanvankelijk een hoek had gekozen die vastlopen begunstigd, gezien de lage offset van het lager dat het bedient. Omdat ik deze parameter, die ik met veel moeite onder de knie had, niet kan wijzigen, hoef ik alleen aan de andere kant van deze arm te spelen door de belasting te vergroten... Een andere test toont een verbetering, maar werkt niet 8) dat ik zoek. Een andere interessantere mogelijkheid zou zijn om de lading verder te verplaatsen om het effect te vergroten, maar ik word geblokkeerd door de aanwezigheid van de emmer die het drukkende water opvangt... :onheil:

Na lang nadenken ontstond het idee, in al zijn bijbelse* eenvoud: aangezien de emmer onvermijdelijk is, waarom niet gebruiken als een "dynamisch" tegengewicht en het nadeel omzetten in een voordeel? Ik schrijf "dynamisch", omdat ik niet alleen een aanzienlijke verschuiving van het gewicht krijg, maar ook tijdens het persen het gewicht van de bak zal toenemen en zijn maximum bereiken wanneer het mechanisme het meest wordt belast... Dus ik heb een wieg gemaakt die vastzit aan de gietijzeren flens die ik zojuist had gelast en die de emmer ondersteunt. Ik zal een foto maken als de montage klaar is, maar de test van vandaag is helemaal af. :P

* Dat weet ik niet helemaal zeker, maar het is een beeld dat "veroorzaakt"! : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9806
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2659

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 25/05/22, 19:00

Ahmed schreef: Ik zal een foto maken als de montage klaar is, maar de test van vandaag is helemaal af. :P


"Een video!, een video!" allemaal in koor.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 25/05/22, 19:46

Ja, ja, maar voor de video zul je je nog wel even moeten wapenen: deze pers lijkt een beetje op het EPD, alle verhoudingen zijn zorgvuldig bewaard (en niettegenstaande enige kostenoverweging!).

Gegyx: ja, het zou een goede isolator zijn, vooral omdat het op de meeste steunen plakt (plaats geen zaagsel in dit geval, lijkt mij beter) op voorwaarde dat ze niet stoffig zijn...
Er zijn professionele processen voor het aanbrengen van cellulosewatten door onder waterstralen te spuiten, zoals in de onderstaande video, maar het zou mogelijk zijn om dit in een "low cost" versie te doen...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 26/05/22, 08:31

Om mijn vorige bericht af te ronden, geef ik aan dat gezien de grote hoeveelheid water die nodig is om de vezel in de amateurversie te malen, deze toepassing alleen in het juiste seizoen moet worden overwogen en, waarschijnlijk in opeenvolgende lagen, als een klassieke coating. ..

Aan de andere kant, voor degenen die zouden worden afgeschrikt (en ik begrijp ze!) door de complexiteit van het bouwen van de pers, maar toch dergelijke logs willen produceren, lijkt er een eenvoudigere oplossing te zijn die ik zojuist op het net heb gevonden, bedankt naar de wijze prikkels van Kerel:
https://www.vevor.fr/compresseurs-de-re ... 0767135123
Zoals te zien is in de link, is dit een gereedschap van een automonteur en alleen de krik is nuttig voor ons doel. Voor een betaalbare prijs is het een eenvoudige oplossing die lijkt te voldoen aan mijn aanvankelijke specificaties: bediening door pedaal, ruime slag en hoge stijgsnelheid (?), die ik extrapoleer uit het bescheiden vermogen van de cilinder: 1 T Ik had een eerdere preventie voor delicate duwsystemen van onder de mal, maar de ervaring heeft me geleerd dat als de opvangtank goed is ontworpen, er geen merkbare projectie is op het mechanisme dat zich eronder bevindt. Als ik dit product had geweten, had ik het de voorkeur gegeven en veel tijd bespaard... : Roll: , maar zonder mijn tests had ik het nooit gevonden! : Oops:
In ieder geval is het goed om te weten voor een eventuele verdubbeling (of zijn er complicaties ontstaan ​​tijdens het gebruik op mijn tilsysteem?). 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 77-gasten