Wereldwijde (supranationale) staatsgreep aan de gang?

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Wereldwijde (supranationale) staatsgreep aan de gang?




par Obamot » 12/05/22, 02:04

...ach ja, trouwens, een interview om de zaken recht te zetten...



Dus...?
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Wereldwijde (supranationale) staatsgreep aan de gang?




par humus » 12/05/22, 07:46

Al deze "2030" agitatie om te proberen het onvermijdelijke te verbergen / uit te wissen? : Arrowd:

4E20F37E-C4CA-4E16-81A4-AD045A23D589.jpeg
4E20F37E-C4CA-4E16-81A4-AD045A23D589.jpeg (55.46 Kio) Consulté 780 fois
2 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16166
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5259

Re: Wereldwijde (supranationale) staatsgreep aan de gang?




par Remundo » 12/05/22, 11:58

Croncron, de respectabele slimme en aardige progressieve democraat, wil een einde maken aan de unanimiteit in de EU.

NDA, deze fascistische duivel van estremedroate pro Poetin, antwoordt hem



voor degenen die willen nadenken, raad ik aan om te luisteren. Voor de anderen, bakens van de mensheid, zal het niet nodig zijn.
1 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Wereldwijde (supranationale) staatsgreep aan de gang?




par Christophe » 12/05/22, 12:04

humus schreef:Al deze "2030" agitatie om te proberen het onvermijdelijke te verbergen / uit te wissen? : Arrowd:


Dus dat is een deel van het antwoord op de buts...

We hebben daarom gefaald in onze missie om een ​​duurzame, eerlijke en menselijke samenleving van econologie te creëren... maar we moeten ter verdediging toegeven dat de tegengestelde krachten machtig waren ... en nog steeds zijn ...

Je weigerde de zachte overgang... je zult oorlog en ellende krijgen!

Ik ga dit allemaal observeren terwijl ik plezier heb... en ik zal gemoedsrust hebben...

Met andere woorden: avff!!
2 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16166
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5259

Re: Wereldwijde (supranationale) staatsgreep aan de gang?




par Remundo » 12/05/22, 12:07

toch blunder Christophe

we zitten allemaal in hetzelfde schuitje...
1 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Wereldwijde (supranationale) staatsgreep aan de gang?




par Christophe » 12/05/22, 12:12

Ik ben zeker meer klaar om in te storten dan 99% van de mensheid in de westerse wereld ... bovendien heb ik persoonlijk al verschillende instortingen meegemaakt ... : Mrgreen:
2 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16166
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5259

Re: Wereldwijde (supranationale) staatsgreep aan de gang?




par Remundo » 12/05/22, 12:40

Veerkracht en overlevingsdrang zijn leuk, maar ze moeten gebaseerd zijn op veelzijdige gemeenschappen, waaronder absoluut gezondheidsdiensten, politie/gewapende defensie, meerdere ambachten en landbouwproductie. We gaan een beetje terug naar het dorp van de jaren 50, zelfs naar het middeleeuwse feodalisme waar een heer de bescherming van zijn kasteel en soldaten aanbood in ruil voor landbouw- en ambachtelijke goederen geproduceerd door de dorpelingen.

Je krijgt de man die zegt "ik doe mijn tuin", hij verwart vaak zelfvoorziening met een voedingssupplement. Hij mist inderdaad heel wat producten zoals melk, boter, suiker enz.

Hij zal ook zeggen: "Ik maak mijn elektriciteit op een afgelegen locatie", dat is ook goed, maar hij heeft batterijen nodig die niet kunnen worden geproduceerd zonder een nationale en transnationale industrie met machinestromen en intense en complexe koolwaterstoffen.

En verder kan de eerste bende schurken die zijn huis passeert in het beste geval al zijn gewassen stelen en zijn boho-elektrische auto steken, in het slechtste geval hem in koelen bloede doden en bij hem intrekken.

Op individuele basis is het op dit moment misschien het beste om met één been in een beetje veerkracht te staan, en met het andere been in de samenleving van domme oplichters die niettemin zeer nuttige, zelfs noodzakelijke subsidies verstrekken! De soeverein, in Frankrijk, moet absoluut worden versterkt: een machtige gendarmerie, ondersteund door het leger waar nodig, een rigoureus strafsysteem en gevangenissen van serieus formaat om al het geweld en de menselijke zwakheid die we in dit land opstapelen, in te dammen en zelfs af te schrikken.

De ineenstorting, als die plotseling gebeurt, zal niet alleen economisch zijn. Onze infantiele, individualistische, negatief gepolitiseerde en multi-fracturele samenlevingen zullen letterlijk in een burgeroorlog storten. Nu al, en ondanks de overvloed van alles (brandstof, voedsel, diensten en materiële goederen), nemen geweld tegen mensen en diefstallen toe. sterk. Stelt u zich eens voor wat er kan gebeuren in een stad met 1 miljoen inwoners die niet langer wordt voorzien van voedsel per vrachtwagen, noch van elektriciteit om de koelkasten te laten werken...

Daarom baart het tekort aan gas en olie, kunstmatig georganiseerd door de stomme Russisch-westerse rivaliteit, mij op korte termijn zorgen.
2 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Wereldwijde (supranationale) staatsgreep aan de gang?




par Christophe » 12/05/22, 13:28

Het is niet alleen Remundo, je gaat te ver.

Het moet duidelijk zijn dat het doel van het leven voor de overgrote meerderheid van de mensen consumptie is! Of liever consumptie…consumeren als enige troost in het leven…

Dus het enige dat een politieke verliezer nodig heeft, is om uit te spreken "verbeter uw koopkracht" en de meeste mensen worden hard of nat!!

Degenen die zelfmoord zullen plegen, zijn degenen wiens enige vrije tijd in het leven winkelen is...

Nou, ik geef toe dat ik de pint zelf oefen! : Mrgreen:

Daarna kunnen veel mensen de maanden niet meer afmaken: maar hoeveel consumptief krediet hebben ze in hun reet?

Een paar dagen geleden klaagde een luisteraar dat hij niet wist hoe hij moest eten toen zijn huishouden van 4 tussen 4200 € loon + toelagen! :schok: :schok:

Mensen zijn consumptie-tdc's geworden!
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Wereldwijde (supranationale) staatsgreep aan de gang?




par Ahmed » 12/05/22, 13:35

Mensen zijn consumptie-tdc's geworden!

Dit is een geleidelijke aanpassing aan een fase van het kapitalisme, maar onverenigbaar met de fase die is begonnen (het kapitalisme is in verschillende delen van de wereld al ingestort).

* En hier begint het differentieel te gaan over bepaalde sociale categorieën...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Wereldwijde (supranationale) staatsgreep aan de gang?




par Christophe » 12/05/22, 13:58

Met andere woorden: lang leve gelukkige nuchterheid!

Behalve dat het de parasieten van onze samenlevingen niet zal betalen: de politici! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 224 gasten