Briggs-motor van 5 pk

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse

Briggs-motor van 5 pk




par Colmant » 22/04/07, 08:23

hello,
Ik heb een probleem met mijn generator, aangedreven door een B&S 5 pk horizontaal: ik heb de drijfstang gesmolten
Ik aarzel om erop te tikken om de rotor te verwijderen en aan de kant van de lanceerinrichting voelt het alsof het vliegwiel gekrompen is
Wie kan mij vertellen hoe ik de villo eruit krijg?
Ik zou graag de ontplofte willen vinden

merci
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 22/04/07, 12:35

Oké, dat is oké, het is me gelukt met een beetje logica, het is gemakkelijk.

mijn monteur vertelde me dat ik mijn groep kon weggooien, dat is een professional.
bedankt pit
onderwerp voorlopig gesloten
Als het misgaat, kom ik terug...
goed wij
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: Briggs 5 pk motor




par Andre » 22/04/07, 17:01

Dag
Colmant schreef:hello,
Ik heb een probleem met mijn generator, aangedreven door een B&S 5 pk horizontaal: ik heb de drijfstang gesmolten
Ik aarzel om erop te tikken om de rotor te verwijderen en aan de kant van de lanceerinrichting voelt het alsof het vliegwiel gekrompen is
Wie kan mij vertellen hoe ik de villo eruit krijg?
Ik zou graag de ontplofte willen vinden

merci


het is gebruikelijk om bij deze motoren een pols (drijfstang) te plaatsen
de drijfstang is gemaakt van duraluminium en kost $ 10 en is eenvoudig te vervangen
draai de vliegwielmoer gelijk met de laatste schroefdraad los met een bronzen is een hulpmiddel dat de motor bij het vliegwiel vasthoudt, een hamerslag op de moer, zonder de schroefdraad aan te raken, deze komt eruit hij is conisch met een halve sleutelmaan
opent het carter verwijdert de drijfstang onderzoekt het lager op de krukas indien nodig met een strookje schuurpapier 250 een beetje polijsten, goed schoonmaken met diesel om sporen van zandstralen te verwijderen smeert olie op het lager en zet alles weer in elkaar

De drijfstangen aaien als hij sneller draait dan 3600 tpm of als er een gebrek aan olie is, of als de motor in een abnormale hoek draait (maaimachines die in een talud maaien, moet de positie worden omgekeerd zodat de olie de verbindingsstukken bereikt). stang is spatvet, ook moet je XNUMX keer per jaar de olie verversen, het werkt of het werkt niet..

Andre
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 23/04/07, 11:52

Hallo Andrew,
merci,
Ik vond de drijfstang op e-bay, in Austin, Texas 19,95 usd + 6 usd verzendkosten
bij ons postvliegtuig ontvangsttijd 10 dagen...
vervaardigd in het Taiwanese merk Stens: www.stens.com
Ik had misschien meer dichtbij en duur kunnen vinden, maar ik nam de eerste die ik vond...

Er is een agent op 10 km van mijn huis, later te vinden op de website van Briggs en Stratton.

voor demontage moet je de kogelkooi van de handmatige draagraket losschroeven
en een beetje aan het stuur trekken
aan de andere kant heb ik de dynamorotor losgeschroefd door hem tussen twee houten blokken te klemmen die met een klem zijn vastgezet


nou ik ga terug, het moet vanavond lukken, het is makkelijk

Ik heb op het net een klusjesman gevonden die een professionele monteur is en die mij de geëxplodeerde PDF zal sturen. Ik heb nodig om de timing van de distributie te controleren op +- 1 beurt
a+
bruno
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten