PV-project, zonne-carport + fotovoltaïsche tuinonderkomens!

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/01/10, 11:32

Nou ja, dat begreep ik, maar dat had ik hierboven al gedaan...

Het project dat ik presenteerde was compatibel met de administratie... vanuit huis...

Nou, je hoeft er geen kaas van te maken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 22/01/10, 15:24

Hallo Christopher,
heb je de mogelijkheid om bufferbatterijen te hebben: dit kan interessant zijn voor mensen die overdag niet thuis zijn en 's nachts graag hun auto willen opladen...
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/01/10, 15:30

Ah nee nee, er gaat niets boven "accessoires", het is een 100% netwerkinjectieproject met nis, installatie van 1 of 2 oplaadpunten onder de carport...

Het netwerk dat als buffer fungeert, is toch nog steeds de beste oplossing?

Batterijen zouden pas echt nuttig zijn als er geen verbinding is met het netwerk.

Ik weet niet of dit project ooit tot wasdom zal komen...er zou al een "geschikte" elektrische auto op de markt moeten zijn...
0 x
Silvain 30
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/04/22, 18:02

Re: PV-project, zonne-carport + fotovoltaïsche tuinhuisjes!




par Silvain 30 » 10/04/22, 18:09

hallo, ik kwam deze oude post tegen: is dit project gelukt, zelfs met evolutie?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: PV-project, zonne-carport + fotovoltaïsche tuinhuisjes!




par Christophe » 12/04/22, 14:42

Nee, eindelijk heb ik in 2019 PV geïnstalleerd op mijn hoofddak...

Waarom pas in 2019?

Omdat de prijzen zonder enige hulp "betaalbaar" en winstgevend zijn geworden!
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: PV-project, zonne-carport + fotovoltaïsche tuinhuisjes!




par phil59 » 12/04/22, 17:18

Om PV te installeren, moet u eerst tegen uzelf zeggen dat het op dit moment niet per se winstgevend is, zelfs niet voor 17 cent per geleverde kWh.

Maar dat gaat veranderen met stijgende energieprijzen....

Installeer ofwel een beetje, om het achtergrondgeluid van het huis te dekken, dwz wat het huis op elk moment verbruikt, met de doos, de horloges, enz ... In mijn geval ben ik bijna 200Wh constant.

Als u 200-400 Wp aan panelen installeert, zult u bijna 100% van uw installatie verbruiken, niets "verliezen" door terug te geven aan het netwerk, wat momenteel bijna verboden is, zonder de goedkeuring van "sapautoriteiten". ... zelfs gratis.

Ik heb 760 Wc... Ik had OCCAZ-panelen voor €30 per stuk, en micro-omvormers, voor ongeveer €35 per paneel... wat gerecycleerd hout, wat veiligheidsschakelaars, enz., een installatie voor minder dan 300€ voor mij. Het verdient zichzelf in ongeveer 3 jaar terug, zonder zorgen, minder als de prijs van kWh stijgt...

Als u daarna meer installeert, zijn er verschillende oplossingen.

Een installatie gemaakt door een professional, met wat nodig is, ik geloof dat het momenteel zou moeten draaien op + - 7000 €, voor 3 kWp.
Als u doorverkoopt, is het een extra "meter" -abonnement en 10 cts per verkochte kWh ...
Of je plaatst een schakelaar, die een elektrische cumulus voedt als je "overproduceert", zie andere ...

Een EV hiermee tot 100% opladen is een beetje utopisch.

Voor een EV, voor degenen die ik ken, is het minimaal 6A, we zullen zeggen 1200-1500W mini.

Zelfs met 3 kWp heb je dat niet per se midden in de zomer constant.

Het supplement op het netwerk nemen is niet onredelijk! De EV moet er nog zijn om hem op te laden als de zon goed schijnt.

Wat betreft de batterij, als je geen ader hebt, om goede OCCAZ of herstel te hebben, is het erg duur, en voor mij heeft het alleen zin op een geïsoleerde locatie.

Grofweg heb ik voor de verlichting van het huis in de winter een verbruik van minder dan een kWh, in de zomer de helft....
laten we zeggen, met de gegenereerde verliezen, enz., heb je al minimaal 1.5 kWh batterij nodig voor een dag, en plan je 4 dagen zonder zon, d.w.z. 5-6 kWh batterij .. kijk eens naar de prijzen van nieuwe batterijen .... In negen goedkoop is het minstens 3000€, denk ik, om een ​​idee te geven ....

We zullen voor mijn verlichting zeggen dat ik over 10 jaar maximaal 10 * 200 kWh nodig heb, d.w.z. 2000 kWh tegen 20 cts, met een hoger tarief dan stroom, dat is 4000 € ....

Er moet een goede balans worden gevonden tussen kostprijs en rendement op investering....

Ik was het vergeten, jij 1 kWp geïnstalleerd, het hele jaar door, afhankelijk van de regio, oriëntatie, helling, telt ongeveer 1000 kWh product, om een ​​idee te geven, om te verfijnen, ik denk niet dat je in het beste geval de 1200 kunt overschrijden kWh ....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: PV-project, zonne-carport + fotovoltaïsche tuinhuisjes!




par Christophe » 12/04/22, 17:41

phil59 schreef:Om PV te installeren, moet u eerst tegen uzelf zeggen dat het op dit moment niet per se winstgevend is, zelfs niet voor 17 cent per geleverde kWh.


Ik denk dat het zelfs voor 17 cent winstgevend is... op voorwaarde dat je geen installateur tegenkomt die niet om graven geeft! 7000 € voor 3 kWp is veel te duur in 2022...tenzij het geïntegreerd is (staatszwendel...)

In België was het 35 ct...vóór de verhoging en je hoeft niet in te burgeren! : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: PV-project, zonne-carport + fotovoltaïsche tuinhuisjes!




par phil59 » 12/04/22, 18:55

Iets meer dan een jaar geleden zou ik je ongeveer 6000 € hebben verteld, met "consuel" (ik weet niet meer hoe het heet), gereden door een professional, met alles wat je nodig hebt, dat is het algemene idee.

Wederverkoop? bij 10 cts, de kWh, is het bijna oplichterij, met de "subkosten" gegenereerd voor wederverkoop.

Om te lokaliseren, had ik schattingen gemaakt voor waar ik werk, om niet ver van 4000 m2 beschutting te installeren, een project van iets minder dan een miljoen €.

We hebben 21% gedekt, wat niet slecht is, maar we hebben het geluk dat we vrij veel, min of meer constant "achtergrondgeluid" hebben.

Doorverkoop was heel, heel weinig betrokken.

Waarom schaduwhuis en niet op het dak? want ik had eerst jaren aan de architect gevraagd hoeveel gewicht per m2 we op het dak konden zetten, zonder antwoord, en nu is het dak 12 jaar oud, en loopt het naar voren toe lek.
Als we momenteel een "zakelijk" dak willen plaatsen, doen we dat in de ontwerpfase, en het zijn dezelfde mensen die het dak "bestijgen", die de "aanmeerpunten" maken.

Met 3 kWp geïnstalleerd verbruiken we niet alles ... of zelden, voor een individu ....
Om door te verkopen moet je naar mijn mening tot bijna 6 kWp gaan om een ​​beetje winst te maken.

De prijs van sap zal naar mijn mening alleen maar stijgen...

Met 3 kWp geïnstalleerd, produceert u iets meer dan 3000 kWh, of iets meer dan € 500 per jaar, als u alles verbruikt....

Zelfs met 760 Wp, met een "waardeloze" installatie, schuin op 60° voor de optimale winter, heb ik sinds eind juni al meer dan 55 kWh aan het netwerk gegeven.

Niet enorm, maar ik probeer alles te consumeren .... en soms, als er geen vaatwasser is, wasmachine om in te zetten, laadt een van de 2 EV's op als dat nodig is, als mijn vrouw of ik er zijn ....

Ik overwoog om 70 panelen van 190 Wc te installeren... Ik deed de studie... als ik niet op het net zat, ja, misschien zelfs een beetje meer, maar daar... (ik herinner eraan dat panelen + micro-omvormer bij me terugkwamen , een jaar geleden, voor 65 €, goede OCCAZ in paneel) ...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten