The Battle of Chernobyl: THE Documentary of the Catastrophe

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: The Battle of Chernobyl: DE rampendocumentaire




par izentrop » 12/03/22, 09:21

Christophe schreef:Heb je ooit aan zelfmoord gedacht?
Raak jij alle tegenstanders?

Anders is er in elke oorlog altijd propaganda aan beide kanten... Voor de aangevallen 10 keer minder talrijk en gewapend, is het normaal dat hij met alle middelen probeert bondgenoten voor zijn zaak aan te trekken, vooral wanneer de agressor alle informatie in zijn land.

De Russen zijn niet dom om eerst strategische locaties met een hoog risico veilig te stellen... beperkt voor deze, maar voorkomt geen zorgwekkende situatie...
Het IAEA stelt echter gerust door te zeggen dat de risico's van een nieuwe ramp beperkt lijken. Deze stroomonderbreking vertegenwoordigt "geen grote gevolgen voor de veiligheid", aldus het agentschap, omdat "de thermische belasting van het opslagbassin voor verbruikte splijtstof en het volume koelwater voldoende zijn om een ​​efficiënte warmteafvoer zonder elektriciteit te garanderen"...
"Ik maak me grote zorgen over de moeilijke en stressvolle situatie waarin het personeel van de kerncentrale van Tsjernobyl zich bevindt en de risico's die dit met zich meebrengt voor de nucleaire veiligheid", waarschuwde het hoofd van het Atoomenergieagentschap, Rafael Grossi.
https://www.lesechos.fr/monde/enjeux-in ... yl-1392268
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: The Battle of Chernobyl: DE rampendocumentaire




par Christophe » 12/03/22, 11:39

izentrop schreef:
Christophe schreef:Heb je ooit aan zelfmoord gedacht?
Raak jij alle tegenstanders?


Alleen voor eikels : Mrgreen:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: The Battle of Chernobyl: DE rampendocumentaire




par Christophe » 22/03/22, 17:59

Sommige klootzakken staken vuren rond de plant aan... weet je wat dat betekent denk ik?

Er zijn verschillende branden uitgebroken rond de voormalige #kerncentrale van Tsjernobyl. Meer dan twee vierkante kilometer zou in brand staan, zei hij, daarbij verwijzend naar gegevens van de ruimtevaartorganisatie Esa.

https://www.br.de/nachrichten/deutschla ... 12,T0gv1M8

1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The Battle of Chernobyl: DE rampendocumentaire




par Obamot » 22/03/22, 20:52

Dit betekent dat het met de atmosferische stromingen overal radioactiviteit zal transporteren...

Hé... maar waar ging Izentrop dat beweren “de natuur had haar rechten teruggenomen”! BDP.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: The Battle of Chernobyl: DE rampendocumentaire




par Christophe » 24/03/22, 09:44

Dat is het...de vraag: wie zijn de klootzakken die de vlam hebben aangestoken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The Battle of Chernobyl: DE rampendocumentaire




par Obamot » 24/03/22, 09:55

In ieder geval niet degenen die in de buurt zijn om de site te beschermen tegen nucleaire chantage...

Dus nee, ik zie het echt niet! Maar dan echt niet wie het zou kunnen zijn, zelfs geen idee... Aangezien Kiev de eerste stad is die het proeft... Tenzij... Ik heb net ontdekt dat de ukro-nazi's net zo dom zijn als Pork-au-choco , maar ik zou geen gerechtelijke dwaling willen maken door ten onrechte te beschuldigen..
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 355 gasten