De voors en tegens van elektrische auto's

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6526
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Macro » 15/03/22, 09:36

Mijn c zero maakte gisteravond een rondreis door de Sahara... En geeft vanmorgen 90km autonomie aan
IMG_20220315_080203.jpg
tenzij het, zoals mijn vrouw vanmorgen zei... Het bloed van Oekraïense strijders dat op onze gezichten valt
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Christophe » 15/03/22, 13:15

Ah ja Macro begrijp ik beter, in Spanje :schok: :schok: :schok:

#Sahara #zandliften zijn belangrijk in #Spanje op 14 maart 2022! Beelden van #Aguilas in de regio #Murcia waar de lucht helemaal oranje is! Dit stof zal morgen over Frankrijk vliegen.



Dus ik zou Berber Bevers hebben, denk je? : Lol: : Lol: : Lol:

In de Pyreneeën:

FN3_nT3WYAACu4G.jpg



0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16177
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Remundo » 26/03/24, 08:06

Hier is een geweldige video over dit onderwerp



een beetje lang, maar interessant van begin tot eind. De man weet waar hij het over heeft.

de titel is pakkend, maar het punt is veel evenwichtiger : Idee:
2 x
Beeld
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par verwarren » 26/03/24, 08:22

Tot slot een intelligente toespraak over de toekomst van de EV. Ik vind het een erg leuk idee dat de fabrikant je de meest intelligente manier aanbiedt om hem op te laden met de auto.
Ik heb 300 pk, je hebt het over een verhaal, afgezien van het af en toe doen van de quequé zie ik het nut niet van zoveel vermogen. Ik had liever 200 km gereden
extra autonomie. Na 6 maanden denk ik alleen maar aan fotovoltaïsche zonne-energie.
1 x
De wereld is perfect !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Christophe » 26/03/24, 11:00

Ik heb naar alles geluisterd... hij vergat het of hij nam heel snel de essentie door...we moeten onze individuele mobiliteitsbehoeften herzien...

Dan nog maar eens over de luchtauto gesproken... eerlijk gezegd is het een dossier dat al jaren begraven ligt (en Guy Negre erbij...) :schok:
0 x
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par verwarren » 26/03/24, 11:59

Christophe schreef:we moeten onze individuele mobiliteitsbehoeften herzien...



Je bedoelt onze kuddemobiliteit... : Mrgreen:
0 x
De wereld is perfect !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Christophe » 26/03/24, 14:39

Ja ook !! : Mrgreen:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par sicetaitsimple » 26/03/24, 16:52

Remundo schreef:Hier is een geweldige video over dit onderwerp

een beetje lang, maar interessant van begin tot eind. De man weet waar hij het over heeft.

de titel is pakkend, maar het punt is veel evenwichtiger : Idee:


Ja, maar afgezien van bepaalde "banaliteiten" die altijd de moeite waard zijn om te herhalen (bijvoorbeeld het gewicht van het voertuig), worden er vooral risico's genoemd (gebrek aan metalen, onvoldoende productie van elektriciteit met een laag of laag koolstofgehalte, enz.).
Dit moet worden vergeleken met het bewezen risico (alleen de deadline roept vragen op) van schaarste aan fossiele hulpbronnen zoals olie of gas, dat, in het geval van vervoer over land, (vanuit mijn standpunt) niet significant kan worden uitgesteld. elektrificatie.

Zonder ook maar CO2 te noemen, alleen de motorvloeistof.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16177
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Remundo » 26/03/24, 18:14

Christophe schreef:Ik heb naar alles geluisterd... hij vergat het of hij nam heel snel de essentie door...we moeten onze individuele mobiliteitsbehoeften herzien...

hij nadert het

maar dat is een moeilijk punt... Het plattelandssysteem is stevig verankerd. Het is duidelijk dat de meeste werknemers tientallen kilometers per dag afleggen om van en naar het werk te gaan. Als het geen 100 km is...
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par phil59 » 26/03/24, 23:03

perplex schreef:Tot slot een intelligente toespraak over de toekomst van de EV. Ik vind het een erg leuk idee dat de fabrikant je de meest intelligente manier aanbiedt om hem op te laden met de auto.
Ik heb 300 pk, je hebt het over een verhaal, afgezien van het af en toe doen van de quequé zie ik het nut niet van zoveel vermogen. Ik had liever 200 km gereden
extra autonomie.
Na 6 maanden denk ik alleen maar aan fotovoltaïsche zonne-energie.


Om wat te doen????

Dat is het probleem. Dit begint vanuit een slecht concept met betrekking tot het idee van de elektrische auto.

Je doet me denken aan een aantal mensen hier die een paar jaar geleden kritiek hadden op de elektrische auto... Ze waren "verontwaardigd" dat het netwerk het opladen kon controleren en het kon afsluiten afhankelijk van de behoeften van het netwerk...

Daar kan de 30% “deugdzame energie” gemakkelijk worden bereikt.

In een rapport uit 2019 lijkt het mij dat het netwerk in staat was om 15 elektrische voertuigen van stroom te voorzien, zonder dat er een nieuwe energiecentrale nodig was.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten