De dood van de verontreiniging

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

De dood van de verontreiniging




par Christophe » 26/05/06, 10:43

De stille ramp sterfgevallen als gevolg van de stedelijke luchtvervuiling.

De nummers zijn eng, zijn hier een aantal geselecteerde stukken:

"Luchtvervuiling is nog meer een catastrofe voor de volksgezondheid dan voor het klimaat."

'Dat leren we van een stedelijke bevolking van 15 inwoners van 259 agglomeraties in Frankrijk in 590, waren 76 sterfgevallen toe te schrijven aan vervuiling door fijn stof. Dit vertegenwoordigt 2002% van de totale mortaliteit van dezelfde populatie dat jaar! "

"Alleen al in Frankrijk zouden 31 doden door luchtvervuiling per jaar vallen, inclusief 700 (17%) alleen aan wegverkeer toe te schrijven !!"

Een "interessante" vergelijking tussen vervuiling en verkeersongeval wordt ook gemaakt door de auteur van dit artikel:

"Uitlaatgassen van auto's, motorfietsen en vrachtwagens doden 2,4 keer meer dan verkeersongevallen !! Het echte overlijdensbericht is 17 + 600 = 7242 doden per jaar !!! We zouden heel graag willen dat de verkeersveiligheidscijfers ALLE slachtoffers tellen ... "

Volgend: https://www.econologie.com/morts-pollution/

https://www.econologie.com/telechargemen ... rapport-1/

https://www.econologie.com/telechargemen ... rapport-2/

https://www.econologie.com/citepa-pollut ... nt-france/

https://www.econologie.com/citepa-invent ... on-france/
Dernière édition par Christophe de 15 / 04 / 11, 19: 57, 5 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 26/05/06, 12:08

"Het is geleerd dat op een stedelijke bevolking van 15 259 590 76 inwoners van steden in Frankrijk in 2002, 9513 sterfgevallen zou te wijten aan vervuiling door fijne deeltjes. Dit vertegenwoordigt 4,9% van de totale mortaliteit van dezelfde populatie die jaar! "



fijne deeltjes = Hdi dieselmotoren (meestal) ........... toen ik postte het er een paar maanden geleden, ik werd verbrand door sommigen. Ik zei toch dat het een van de volgende volksgezondheid schandalen 10 - 20 de komende jaren, en er zal niet veel zijn.

En in Frankrijk hebben we niets beter dan roetfilters is een scam, omdat ze laten passeren deze boetes veel gevaarlijker dan een normale diesel particulate oud. Beter nog, zullen we diesel-elektrische hybride motoren te vervaardigen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/05/06, 12:11

Gelukkig is er niet dat Frankrijk ...

https://www.econologie.com/etude-particules-fines/
Dernière édition par Christophe de 29 / 05 / 07, 14: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 26/05/06, 12:21

Ik lees het hele document op de deeltjes, zeer informatief, je veel daar te leren.

Sommige filters zijn effectief, maar het zou FAP NOx-emissies (ook zeer gevaarlijk) te verhogen, wat leidt tot filters NOx (DeNOx) produceren. We leren ook dat de direct ingespoten benzinemotoren (die minder benzine te gebruiken) ... PM10 uitstoten nanodeeltjes als diesel !!! we niet uit voor over geld komen ... allemaal.

---------------------

Inderdaad meer en meer merken van enig land van dieselvoertuigen; raar voor Japanse! misschien alleen maar doen ze exporteren hun voertuigen (vooral naar Frankrijk?); Ik ben benieuwd om te weten welk percentage van dieselvoertuigen lopen in Tokyo!

He, dat doet me denken aan: Deze week zag ik 5 Toyota Prius Hybrid, de laatste vanmorgen in het kleine stadje auvergante 15000 hab in de buurt waar ik woon .... een druppel in de zee ... maar verrassend (begin van het bewustzijn: familieleden of vrienden die sterven aan kanker en vangt de vezel "groene"). : Mrgreen:
Dernière édition par jean63 de 26 / 05 / 06, 12: 53, 1 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/05/06, 12:30

Uiteraard heb je niet klikte op de link ... dat vertelt over de gevolgen voor de gezondheid van de fijne deeltjes in Zwitserland.

Dus ik had het niet over Frankrijk als autofabrikant, maar als "uitgever" van studies ... je moet natuurlijk het ontwerpbureau en de technologische keuzes van onze fabrikanten niet boos maken: zij zijn het die we hebben het geld, dus zij hebben gelijk?

Met betrekking tot Prius werd er een vergelijkende in turbo: https://www.econologie.com/comparatif-to ... aguna-dci/
Dernière édition par Christophe de 29 / 05 / 07, 14: 58, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 26/05/06, 12:54

dat is het ik heb gelezen en bewerkt mijn vorige post.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
piraat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/03/07, 23:38




par piraat » 13/04/07, 21:37

> Toen, aan het begin van de geschiedenis, de eerste man zich op de aap wierp, met een volle maag, een knots in zijn hand en moord in zijn hart, wist de aap dat de man gek was.
Maar het duurde een lange tijd om de mens te merken. 8)
0 x
Een volk dat zijn vrijheid opgeofferd voor de veiligheid verdient noch het een noch het ander!
airandsuncar
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 30/12/03, 16:31
Plaats: Agen




par airandsuncar » 20/04/07, 15:40

Een Christophe
aspecten kunnen worden opgespoord

Het is raar, aangezien ik antwoord gaf op uw vragen over de "AIRANDSUNCAR" beweegt niemand.

Ik heb Bayrou in de eerste ronde, omdat a priori het is de enige die echt zal zetten het Nicolas Hulot programma gestart.

Jean-Claude Guillermain
33686660350 Agen
rechtop burger en recht.
0 x
john33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/05/07, 14:27

een effectieve manier om te vechten tegen de vervuiling!




par john33 » 29/05/07, 14:42

Dit is een volledig transparant fotokatalytische coating op basis van titaandioxide in de anatasevorm in staat om alle zelfreinigende oppervlakken. Fotokatalyse dat deze coating veroorzaakt is niet alleen in staat om het opschonen van de lucht en maken het zelfreinigende gebouwen en structuren, maar in toenemende mate toegepast in dezelfde gebouwen, waaronder textiel (!), Het vernietigt bacteriën , virussen, bacteriën, pollen, huisstofmijt, geuren, giftige vluchtige organische stoffen ... kortom, een revolutie voor het behoud van onze gezondheid ... en kraaien, het is frans!
Referentie Link: PhotoCAL http://www.cyberbtp.com/actus&dossiers/ ... ticle=5669

Een zelfreinigende coating gevels en de strijd tegen de vervuiling? Dit is nu mogelijk!
Een Bordeaux bedrijf, Baticlean, heeft een fotokatalytische coating werkend vernietiging van verontreinigende organische moleculen in de lucht en op de gevels van gebouwen ontwikkeld. innovatief product maakt PhotoCAL, aldus Jean GERADON, directeur van Baticlean, zelfreinigende gebouwen te maken en vermindering van de luchtvervuiling. wonder product? Een revolutionaire oplossing, in ieder geval voor de bestuurder. Onderhoud.
gepubliceerd 28 / 03 / 2007
Cyber ​​BTP: Wat zijn de eigenschappen van dit 'wonder'?


John GERADON: Toegepast op de gevels en daken van gebouwen, en zelfs op de wegen, PhotoCAL ontleedt verontreinigende stoffen invoeren in contact en niet-leden residuen worden eenvoudig geëlimineerd door regenwater via de super-hydrofiele: de regen, in plaats van het vormen van druppels op het oppervlak, strekt zich een sluier van water en glijbanen door de zwaartekracht, waardoor de set van ontlede residuen.

Dit product is volledig transparant en onzichtbaar, zelfs op glas. De aldus gevormde film is super dun (0,2 micron gemiddeld!). Stone, kan beton, gips, glas, kunststof, hout en zelfs textiel gemakkelijk worden gemaakt en economisch zelfreinigend.

Maar zelfs meer buitengewoon, dit product heeft de mogelijkheid om verontreinigende stoffen, giftige gassen, bacteriën en virussen in de lucht te vernietigen en in contact te komen!

Deze techniek zou onze gezondheidsproblemen als gevolg van vervuiling op te lossen?

Talloze studies en rapporten van de wetenschappelijke wereld vinden de onmiskenbare effectiviteit van fotokatalytische zelfreinigende werkwijzen voor hun faculteiten, antibacteriële en dépolluantes lucht en water.

Deze studies hebben aangetoond dat fotokatalytische coating op 70% gevels van gebouwen van een stad kan de luchtvervuiling te verminderen getoond door bijna 35%. De coating ontleent zijn effectiviteit vanwege de turbulentie die voortdurend leidt tot NOx en andere vluchtige en semi-vluchtige verbindingen aan het oppervlak van gebouwen.

Fotokatalyse is effectiever dan andere anti-bacterieel middel. PhotoCAL vernietigt microorganismen 99%, bacteriën, virussen en schimmels. Het elimineert omvatten: Escherichia coli, belast gastrointestinale antérites, Staphylococcus aureus, verantwoordelijk voor nosocomiale infecties en infecties van de longen, Legionella pneumophila, belast legionella Lysteria, hoofd lysteriose en Salmonella, verantwoordelijk voor salmonella.

Sterker nog, zou fotokatalyse in staat zijn om het virus van miltvuur, maar ook de vogelgriep (H5N1), eerste huidige wereldwijde zorg voor de openbare gezondheidszorg en de overheid te vernietigen, met een rendement van 99 %.

Deze "slimme" coating kan tot een revolutie leiden, niet alleen in de zelfreinigende bescherming van gebouwen, maar ook in het beheer van luchtverontreiniging en in antibacteriële en antivirale oorlogsvoering.

Hoe is dit proces aantrekkelijk voor fabrikanten?

Naast het gemak en de snelheid van de installatie en de redelijke kosten, aanzienlijk verlengt de tijd tussen gevelrenovatie, het onderhoud en schoonhouden van gebouwen, constructies en materialen, waardoor ze zelfreinigende oppervlakken in exterieur en gemakkelijk schoon te maken net in het water zonder schoonmaakmiddel additieven of chemische reinigingsmiddelen. Hiermee is het mogelijk aanzienlijke besparingen.

Zo besteden facelift van het Ile de France gebouwen, berekend op een algemene schoonmaak gedaan om 40 jaar, is in de orde van enkele honderden miljoenen euro volgens de regionale kwaliteit lucht of beter gezegd over Parijs, van 19 euro per jaar voor elke Parijse.

Maar het helpt ook reinigen van gebouwen en structuren door het elimineren van bacteriën, virussen en mijten en beschermt het materiaal tegen afbraak door UV straling.

Dit proces is vergelijkbaar met de fotosynthese van installaties waarin chlorofyl vangen zonlicht om water en kooldioxide omgezet in zuurstof en glucose. Deze methode vernietigt systematisch mos, algen en schimmels. Het anti-graffiti en voorkomt elektrostatische hechting van stof en verneveling.

Wat wetenschappelijk bewijs heb je om uw klanten te overtuigen?

Naast onze eigen laboratoriumtesten, vele testrapporten en studies van universiteiten en internationaal erkende wetenschappers tonen onomstotelijk buitengewone vermogens van fotokatalyse door titaandioxide voor zelfreinigend en anti -bactérien. Vraag het maar aan een zoekmachine op internet door te typen 'fotokatalyse', overtuigd te zijn.

Philippe Busquin, lid van de Europese Commissie verantwoordelijk voor het milieu, zei dat "slimme coatings kunnen leiden tot een revolutie, niet alleen in het beheer van luchtverontreiniging, maar ook in de manier waarop architecten en planners het aanhoudende probleem aanpakken. stedelijke smog ".

Wat is de kostprijs van het product?

Alles hangt af van de poreusheid van het te behandelen oppervlak en het aantal lagen worden toegepast, afhankelijk van de porositeit. Laten we zeggen dat het duurt tussen de 3 en 4 euro / m².

Deze kosten is niet duurder dan een goed middel gevels, maar hoeveel andere voordelen voor onze stad en onze gezondheid!

Interview door Melanie Lesoif

Baticlean SARL

renovatie van chemische behandelingen van metalen gevel componenten - glas - plastic
fotokatalytische coatings voor gebouwen, structuren en materialen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/05/07, 14:59

airandsuncar schreef:Het is raar, aangezien ik antwoord gaf op uw vragen over de "AIRANDSUNCAR" beweegt niemand.


Euh..où zijn uw antwoorden?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 228-gasten