Mijn eerste Pantone, hulp nodig!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 04/04/07, 06:51

welkom
Ah, ik herken de manier waarop je motor loopt.
Het is de shit om af te rekenen he ??? : Cheesy:
U moet dit project niet te snel opgeven, het is zeer voordelig voor u.
Ik vermoed dat je ongeduldig bent om te zien wat de doping aan water geeft, maar je zou het experiment verder moeten duwen op je kleine motor.
Ik vertel je dit omdat ik op dit moment precies hetzelfde heb gedaan als jij.
Ik ging te snel naar de auto.
Probeer te doen wat je is opgedragen.
Plaats een kleine carb voor benzine aangesloten op een T-stuk met aan de andere kant van het T-stuk de bubbler met niets anders dan water.
Zorg ervoor dat de bubbler wordt verwarmd door de uitlaat. Als het te ingewikkeld is, plaats dan een kleinere bubbler die je tegen je motor bevestigt zodat deze voldoende opwarmt.
Laat de bubbler borrelen door indrukking en niet door uitlaatretour.
Je zult zien dat het leuker is om dat op een kleine motor te doen dan op een auto.
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 04/04/07, 21:52

Hallo Pitmix, het is waar dat het klote is om te settelen, maar als het eenmaal warm is, is het geluk!

Ik begreep niet alles voor de depressie van de bubbler. Als je een vacuümslang naar je bubbler brengt, zuig je je water op in plaats van het te laten borrelen en crasht je bubbler, toch? Kun je het me alsjeblieft uitleggen? en zonder de hitte van de uitlaten verdampt het minder snel en/of minder goed.

Ik ben erg gemotiveerd voor de montage op de combi. Het beest eet 13 L per 100 km!!!! :schok: :schok: :schok: en ik ga een simpele montage proberen, hetzelfde als Adrien op zijn combi.
Ik behoud alle originele carburatie en gebruik de uitlaatgassen van de 4 cilinders in een reactor richting een snelkookpan. Ik zal de ontstane stoom zo dicht mogelijk bij de cilinderkoppen (en niet onder de carburateur) opnieuw injecteren, wat het verlies zal beperken en de prestaties zal optimaliseren, hoop ik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 05/04/07, 23:18

welkom
Het is niet gewonnen, maar ik wens je veel succes (en ik weet waar ik het over heb : Lol: )
Welnu, hier is het diagram van mijn idee

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 06/04/07, 14:16

Hallo Pitmix, ik begrijp je principe van depressie nu het waar is dat het redelijk plausibel lijkt.
Maar waarom bellen door de lucht aanmoedigen als de uitlaatgassen beschikbaar zijn? Bovendien moet de verdamping bij hete gassen veel sneller gaan dan bij omgevingslucht? Dus de vervuiling aan de uitlaat zou helemaal niet verminderd moeten worden? omdat ze niet meer door het water gaan en dus niet hergebruikt worden.

Hier is mijn diagram om de 4 flat uit te rusten, ik heb geprobeerd het zo eenvoudig mogelijk te maken

https://www.econologie.info/share/partag ... ombi79.bmp
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 08/04/07, 09:40

welkom
Wat betreft het 100% Pa,tone-diagram, het is een montage die mij destijds werd aangeraden, maar die ik nooit heb gedaan. Ik denk dat het vandaag heel nuttig zou zijn geweest voor mijn leren. En ik denk er nog steeds aan om vandaag op een dag deze montage te realiseren.
Wat betreft uw idee van doping op de 4-cilinder, het is niet nodig om twee stoominlaten op de motor te maken.
Sluit gewoon uw reactoruitlaat net onder de carburateur aan.
Zo bevoorraad je de vier cilinders eerlijk.
Voor het idee van de snelkookpan is het niet dom, maar kijk eens wat Camel1 deed op de Mercedes met de GVI, het is zeer efficiënt en vooral compacter en zonder traagheid.
Bekijk de kleine video van mijn toekomstige uitlaat op de R5, je zult zien hoe het werkt.

videotest in de werkplaats

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 08/04/07, 13:19

Stel dat het lijkt te werken vrij goed uw systeem! Maar u blaast hete lucht met uw heteluchtpistool, hoe gaat u tijdens de eindmontage van een auto hete lucht injecteren?

Voor de platte 4 dacht ik eraan stoom zo dicht mogelijk bij de cilinderkoppen te injecteren om verliezen te minimaliseren. Ik weet niet of je een beetje weet over flat 4s of een andere motor met een centrale carburateur, in de zomer in het midden van de cagnar als de motor heet is, is het altijd een gedoe om opnieuw te starten omdat de inlaatpijp heet is en de benzine verdampt voordat het de cilinders bereikt :x

Dichter bij de cilinderkoppen komen kan dit fenomeen voorkomen, toch? Wat betreft de distributieproblemen gelijk aan elke cilinder, ik denk niet dat het een probleem is. Elk van de paren van twee cilinders heeft een gelijke stoominlaat (gelijke diameter van de buizen en gelijke afstand tot de reactor), waarna elke inlaatklep opent en de gewenste hoeveelheid stoom aanzuigt, enzovoort voor elke cilinder. Waar denk je dat mijn distributieprobleem ligt?

Ik heb net gekeken naar wat Didier en Michel hebben gedaan op de mercos en de 205 met de GV, het is heel interessant dat het veel beter lijkt te werken dan de bubbler, vooral als het koud is, in feite wanneer de bubbler geen stoom produceert. Maar de montage is ingewikkelder dan de bubbler, vooral op de flat 4 waar er 4 collectorbuizen zijn die lang genoeg zijn om de geluiddemper te bereiken. Of we installeren de GV in de uitlaatdemper, maar we zijn ver verwijderd van de uitlaatpoort en dus van de hitte. Of we hebben het in een collector maar ineens gebruiken we alleen de warmte van een cilinder.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 08/04/07, 23:01

De join schreef:Stel dat het lijkt te werken vrij goed uw systeem! Maar u blaast hete lucht met uw heteluchtpistool, hoe gaat u tijdens de eindmontage van een auto hete lucht injecteren?


Welnu, op de video simuleert de warmtestripper alleen de uitlaatgassen.
Ik heb net de volledige test gedaan, het werkt erg goed.
De uitlaat warmt veel sterker en sneller op dan mijn heteluchtpistool, dus het werkt nog beter.
Voor distributieproblemen zeg ik je dat omdat ik op mijn R5 de reactoruitgang in het midden van de collector heb aangesloten en ik denk dat het de zaken vereenvoudigt om slechts één uitgang te maken in plaats van twee.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten