Molratten - begraven ijzeren staafmethode met fles / windturbine

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Max57
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 05/05/19, 01:58

Molratten - begraven ijzeren staafmethode met fles / windturbine




par Max57 » 24/12/19, 12:51

Hallo,

Als een preventieve strijd tegen de komst van aardmuizen in mijn moestuin (hooi opzetten dit najaar), wilde ik een mening van je hebben over deze vragen:

1) Denk je dat de "begraven ijzeren staaf-methode met een plastic fles aan het eind" effectief is? (trillingen / geluiden die in de grond worden uitgezonden met de mechanische actie veroorzaakt door de wind tussen de fles en de ijzeren staaf)
Een persoon publiceerde op zijn site een soortgelijk gebruik, maar met een fles water omgevormd tot een "windturbine" (accentuering van trillingen / geluiden?). Hoewel deze prestatie is ontworpen om mollen te bestrijden, kan ik me voorstellen dat we een vergelijkbaar resultaat kunnen hebben met mollenratten ... Hier is de link van deze blog:

http://le-blog-de-pierre-fassbind.over- ... 71693.html

De enkele opmerkingen lijken positief ... Ik denk dat ik voor deze methode kies, de test doe en indien nodig terugga

2) Denkt u dat er bij gebruik van dit systeem een ​​risico bestaat op aanzienlijke "collaterale" schade? (d.w.z. schade toebrengen aan regenwormen)

Merci.
Gelukkig nieuwjaarsvieringen.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Rats-maupiers - begraven ijzeren staafmethode met fles / windturbine




par Moindreffor » 24/12/19, 13:41

wie zal het meest geïrriteerd zijn door het lawaai, jij of de woelmuizen? : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Max57
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 05/05/19, 01:58

Re: Rats-maupiers - begraven ijzeren staafmethode met fles / windturbine




par Max57 » 24/12/19, 13:57

Moindreffor schreef:wie zal het meest geïrriteerd zijn door het lawaai, jij of de woelmuizen? : Mrgreen:


Zodra het geluid en de trillingen voor iedereen acceptabel zijn (behalve woelmuizen, zelfs vogels die het hooi draaien op zoek naar wormen), ben ik klaar om de ervaring te proberen! :)

Mijn vader paste deze methode toe in zijn "traditionele" groentetuin (met onder andere wortelen en peterselie ...) niet ver van de mijne, maar ik denk niet dat we een significante conclusie kunnen trekken ondanks het feit dat zijn moestuin is al decennia lang nooit meer "bezocht" door woelmuizen ... En dit hoewel een veldmuis in de vroege herfst een slaapplaats vond niet ver weg, maar veel factoren kunnen / of kunnen dit niet verklaren het feit dat hij het niet heeft aangepakt .. (hij werd vorige week "geneutraliseerd")
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Rats-maupiers - begraven ijzeren staafmethode met fles / windturbine




par GuyGadebois » 24/12/19, 14:05

Elke maand een gratis feest op de moestuin met een geluidswand van 10 W en we praten meer over je molratten.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Max57
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 05/05/19, 01:58

Re: Rats-maupiers - begraven ijzeren staafmethode met fles / windturbine




par Max57 » 24/12/19, 14:09

GuyGadebois schreef:Elke maand een gratis feest op de moestuin met een geluidswand van 10 W en we praten meer over je molratten.


Bedankt voor uw advies, ik zal erover nadenken! ;)
0 x
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Rats-maupiers - begraven ijzeren staafmethode met fles / windturbine




par Tuinman van 54 » 16/01/22, 12:16

Max57 schreef:Hallo,

Als een preventieve strijd tegen de komst van aardmuizen in mijn moestuin (hooi opzetten dit najaar), wilde ik een mening van je hebben over deze vragen:

1) Denk je dat de "begraven ijzeren staaf-methode met een plastic fles aan het eind" effectief is? (trillingen / geluiden die in de grond worden uitgezonden met de mechanische actie veroorzaakt door de wind tussen de fles en de ijzeren staaf)
Een persoon publiceerde op zijn site een soortgelijk gebruik, maar met een fles water omgevormd tot een "windturbine" (accentuering van trillingen / geluiden?). Hoewel deze prestatie is ontworpen om mollen te bestrijden, kan ik me voorstellen dat we een vergelijkbaar resultaat kunnen hebben met mollenratten ... Hier is de link van deze blog:

http://le-blog-de-pierre-fassbind.over- ... 71693.html

De enkele opmerkingen lijken positief ... Ik denk dat ik voor deze methode kies, de test doe en indien nodig terugga

2) Denkt u dat er bij gebruik van dit systeem een ​​risico bestaat op aanzienlijke "collaterale" schade? (d.w.z. schade toebrengen aan regenwormen)

Merci.
Gelukkig nieuwjaarsvieringen.

Hallo,
Dus een kleine reactie?
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 397-gasten