Carbonyl (creosoot?)

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Caroual
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 22/03/07, 18:59

Carbonyl (creosoot?)




par Caroual » 22/03/07, 19:22

Hallo,
Omdat ik al lang een oude kast bezat waarvan de achterkant werd aangevallen door kevers, had ik destijds niets beters gevonden voor een radicale oplossing dan ze te borstelen met CARBONYL. Ik realiseerde me te laat de omvang van mijn gebaar met betrekking tot de misselijkmakende geur en besloot toen om 2 of 3 lagen zwarte glyceroftaalverf aan te brengen, in de veronderstelling dat ik de geur kon vangen. Al deze operaties zijn gedurende ongeveer twintig jaar uitgevoerd, vanaf de aankoop van het meubilair dat bedoeld was voor mijn slaapkamer en dat er nog steeds staat.

Hoewel de olfactorische onaangenaamheid tot nu toe praktisch is verdwenen, kunt u mij vertellen of ik risico's heb genomen voor mijn gezondheid en of deze situatie aanhoudt.

De chemicaliën die worden gebruikt in de samenstelling van CARBONYL zijn de volgende:

- xylenen

- fenolen en cresolen (5%)

-xylenolen

- toluïdines

- anilinen



Alvast bedankt .
0 x
carrousel
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 22/03/07, 20:58

Ja, je nam het en je blijft het nemen.

Zoek op Google wie onze vriend is voor iedereen en voor jou
weet wat je kunt verwachten.

Maar over het algemeen is het helemaal niet geweldig.
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 23/03/07, 01:03

Vooral omdat het voor de slaapkamer niet is waar je goed in bent in je leven!!! :? (zie het aantal uren dat je 's nachts in een klooster hebt geslapen...)
Het is ook niet het ergste, aangezien je de onzin kunt wijzigen ... : Wink:

Hoewel ik dat zeg, maar als we alle producten om ons heen controleren, kunnen we er nog veel meer vinden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 23/03/07, 23:40

Schiet op en haal deze kledingkast uit je slaapkamer als het niet te laat is.

Het is duidelijk dat al deze producten zeer schadelijk zijn voor de gezondheid, vooral in een slaapkamer.

In woningen komt momenteel een aanzienlijke hoeveelheid schadelijke producten vrij door verven, meubels, vernissen ..etc ... dit leidt zeker tot veel moderne gezondheidsproblemen (kanker, astma, allergieën, ..etc).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/03/07, 00:15

jean63 schreef:Schiet op en haal deze kledingkast uit je slaapkamer als het niet te laat is.


Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn... :frons:
Het nummer 37 van "The Ecological House" op kiosken op dit moment vermeldt op pagina 41 twee van de chemische verbindingen met "neurologische effecten".
Dit is een groot probleem voor de volksgezondheid dat niet vaak wordt genoemd!

Er is nu een Indoor Air Quality Observatory (OQAI) die zich bezighoudt met het probleem.
De site air-interieur.org bespreekt ook het onderwerp. : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 24/03/07, 10:51

Citro schreef:
jean63 schreef:Schiet op en haal deze kledingkast uit je slaapkamer als het niet te laat is.


Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn... :frons:
Het nummer 37 van "The Ecological House" op kiosken op dit moment vermeldt op pagina 41 twee van de chemische verbindingen met "neurologische effecten".
Dit is een groot probleem voor de volksgezondheid dat niet vaak wordt genoemd!

Er is nu een Indoor Air Quality Observatory (OQAI) die zich bezighoudt met het probleem.
De site air-interieur.org bespreekt ook het onderwerp. : Idee:

Er zijn zelfs leden van het Europees Parlement die hun bloed hebben laten controleren op sporen van chemicaliën die schadelijk en gevaarlijk zijn voor de gezondheid: ze vonden er een pakketje van in iedereen (dit geldt ook voor de lucht die wordt ingeademd in steden, voedsel, enz.).

Het beste is om de frisse lucht op het platteland in te ademen WEG van fabrieksrook of andere bronnen van vervuiling (snelweg).... hoewel kwik en lood zijn aangetroffen in de melk van Inuit-vrouwen en zuigelingen die borstvoeding krijgen in het verre noorden (Alaska) is gevaarlijk geworden vanwege de geïndustrialiseerde landen.

Onze planeet verdient beter dan waaraan ze wordt onderworpen, maar ze zal WRAAK nemen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 24/03/07, 14:27

Terugkomend op carbonyl.
Dit zou 2 tot 5% creosoot hebben bevat.
Dus ik raad je aan om dit bericht nog eens te lezen. https://www.econologie.com/forums/la-creosote-t955.html
om een ​​idee te krijgen van het probleem.
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 24/03/07, 14:38

Carual schreef:
...zwarte glyceroftaalverf, denkend dat het de geur kan vasthouden.

Is dat niet ook de bron van bepaalde vervuilingen?! Alleen al door de naam te lezen, moet de samenstelling ervan glycerol en ftalaten bevatten, toch?!
0 x

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 43-gasten