Hybride opslag van PV-elektriciteit

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Yveco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/01/20, 23:01
x 1

Hybride opslag van PV-elektriciteit




par Yveco » 15/03/21, 00:35

Bonjour à tous,

Ik vraag me af wat het rendement zou zijn van een volgende installatie, in huishoudelijk eigen verbruik: PV-panelen produceren stroom die onmiddellijk moet worden verbruikt. Een opslagmogelijkheid is de productie van warm water.

Een andere mogelijkheid is opslag door zwaartekracht door een massa op te heffen, zoals betonblokken in een torensysteem dat door een startup wordt gebruikt. Maar als in plaats van het gebruik van beton, goede oude zware loodbatterijen zouden worden gebruikt, zouden ze overdag worden verhoogd of opgeladen en door de zwaartekracht worden geproduceerd tijdens de afdaling, op verzoek of 's nachts of in geval van slecht weer. Wetende dat de hoogte beperkt zou zijn tot slechts enkele meters.

Op uw rekenmachines!
Yveco
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Hybride opslag van PV-elektriciteit




par izentrop » 15/03/21, 01:23

Yveco schrijft:PV-panelen produceren stroom die onmiddellijk moet worden verbruikt. Een opslagmogelijkheid is de productie van warm water.
Thermische panelen zijn hiervoor effectiever.
Yveco schrijft:Op uw rekenmachines!
Het is aan jou om ons de cijfers te bezorgen. Je zult zien dat de potentiële zwaartekrachtenergie enorme massa's oplegt die moeilijk winstgevend te maken zijn.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Hybride opslag van PV-elektriciteit




par phil59 » 04/07/21, 15:29

Voor sanitaire productie zag ik dat sommigen een elektrische cumulus namen, de weerstand terugspoelen met draad, een paneel, niets anders, en mijn kip rollen.

Wat betreft de echte opslag, het is ingewikkelder.

Met windturbines zou "EDF" waterstof kunnen maken ... en opnieuw in stadsgas kunnen injecteren, eerst zwak, daarna veel meer.

DE pb, de apparaten moeten hun branders, hun jets veranderen ....

Voor het huis, om een ​​EV te hebben, en om deels iets met V2H te maken te hebben....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
OlivierD
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 11/04/06, 14:52
Plaats: 78 Noord
x 11

Re: Hybride opslag van PV-elektriciteit




par OlivierD » 01/12/21, 03:58

Dag
om het overschot te gebruiken zonder te injecteren, zijn er routers .... zie op de forum fotovoltaïsche, bijvoorbeeld die van tignous ...

zo niet voor de massa's in feite E = mgh, en daarom geeft het verlagen van 100 kg vanaf 10 meter hoogte ons ... 3 Wh ... wat neerkomt op zeggen dat wanneer je een verdieping hoger gaat (80 kg over 3 meter), besteed je iets minder dan een halve Wh ...
Ik zal het hoe dan ook doen voor tests in de liftschacht, afhankelijk van de ruimte die overblijft na installatie ... Op dit moment is mijn productie te laag en draait de router niet veel, maar ik heb sindsdien nog steeds 10 kW geïnjecteerd 5 juni ...
de 700W-kit wist het achtergrondgeluid goed, het jaar 2022 zal worden gewijd aan isolatie en ik zal de PV dan hervatten ...

In feite zou het doel zijn om mijn gewicht voor bijvoorbeeld 5 minuten te verlagen en er een micro-omvormer mee van stroom te voorzien.


Olivier
0 x
700W van PV in autoconso met tignous router ...
Permacultuur kan niet worden geïmproviseerd in 15 dagen, laten we luisteren naar Arthur Keller, en laten we niet vergeten te stemmen voor het programma dat onze belangen het beste verdedigt!
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Hybride opslag van PV-elektriciteit




par ABC2019 » 01/12/21, 06:50

olivierd schreef:Dag
om het overschot te gebruiken zonder te injecteren, zijn er routers .... zie op de forum fotovoltaïsche, bijvoorbeeld die van tignous ...

zo niet voor de massa's in feite E = mgh, en daarom geeft het verlagen van 100 kg vanaf 10 meter hoogte ons ... 3 Wh ... wat neerkomt op zeggen dat wanneer je een verdieping hoger gaat (80 kg over 3 meter), besteed je iets minder dan een halve Wh ...
Ik zal het hoe dan ook doen voor tests in de liftschacht, afhankelijk van de ruimte die overblijft na installatie ... Op dit moment is mijn productie te laag en draait de router niet veel, maar ik heb sindsdien nog steeds 10 kW geïnjecteerd 5 juni ...
de 700W-kit wist het achtergrondgeluid goed, het jaar 2022 zal worden gewijd aan isolatie en ik zal de PV dan hervatten ...

In feite zou het doel zijn om mijn gewicht voor bijvoorbeeld 5 minuten te verlagen en er een micro-omvormer mee van stroom te voorzien.


Olivier

ruwweg zal de autonomie vergelijkbaar zijn met de oplaadtijd, dat wil zeggen zeker niet veel.
Het enige zwaartekrachtsysteem dat min of meer goed werkt, zijn de rwzi's (bergwaterreservoirs) waar we enorme volumes hebben.
1 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
OlivierD
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 11/04/06, 14:52
Plaats: 78 Noord
x 11

Re: Hybride opslag van PV-elektriciteit




par OlivierD » 01/12/21, 23:19

Bonsoir
In feite denk ik (en ik hoop) dat we een beetje kunnen opslaan in een massa die op en neer gaat, we kunnen het meerdere keren per dag doen, het is genoeg om te verhogen in geval van overproductie en om te dalen wanneer we consumeren meer, bijvoorbeeld in 2 minuten zodra het verbruik hoger is ... je moet gewoon een MO hebben die snel wordt geactiveerd .... Ik zal praktische tests doen in de liftschacht (wanneer deze wordt geïnstalleerd, omdat Ik weet niet welke ruimte ik zal hebben, H = 10 meter ....
3Wh, dat is 100W voor ongeveer anderhalve minuut, toch? dat is het altijd

Olivier
0 x
700W van PV in autoconso met tignous router ...
Permacultuur kan niet worden geïmproviseerd in 15 dagen, laten we luisteren naar Arthur Keller, en laten we niet vergeten te stemmen voor het programma dat onze belangen het beste verdedigt!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 128 gasten